Større sykkel :)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ZZR-Tom »

K1200RS
Bilde

K1200s
Bilde

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Større sykkel :)

Legg inn av jhn »

Javel, æ trudde det va samme sykkel omtrent, bare nytt utseende. Men ny girkasse også da i 05?

Brukeravatar
MrErling
Innlegg: 195
Registrert: 23 feb 2011, 14:55
Motorsykkelen din: Retro & muscel Bikes
Sted: Drammen

Re: Større sykkel :)

Legg inn av MrErling »

MaxTron skrev:Må si æ har sans for SW-Motech sin Quick Lock.
Med ett sånn system kunne det gått ann å ha kofferta på en sykkel som ikke tar sæ ut med kofferta og!!
[video]http://www.youtube.com/watch?v=2fEl-ZtXvbs[/video]
ja, suveren!

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ZZR-Tom »

jhn skrev:Javel, æ trudde det va samme sykkel omtrent, bare nytt utseende. Men ny girkasse også da i 05?
Allt er nytt, motor og girkasse. Husk at den ny motoren(05+) i K-serien leverer 167hk mot K12RS som levere rundt 130hk?
I bunn og grunn så er K12s en anna sykkel en K12RS (ikkje forveksl med K12R sport). Den blei igrunn lansert i 04 men trekkt tilbake og slept igjenn i 05.

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Blackbird »

Emne Sportstourer 00000000:Noen som har vurdert Cbr 1100 xx? Vel ikke så rå som ZZR1400 men 0-100 på 2.8 sek. og en toppfart på 290 skulle vel rekke for di fleste.Og Honda er jo Honda da.

Brukeravatar
Intruder
Innlegg: 8271
Registrert: 08 des 2008, 10:44
Motorsykkelen din: 1992 Intruder 750
Sted: Brumunddal

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Intruder »

I min enfoldighet lurer jeg på en ting :-k : Kan lysten på større sykkel ha noe å
gjøre med kvinners trang til silikonpupper ? :[-( :orefk
Evig eies kun det tapte !

Nil satis nisi optimum !

http://www.rykogreis.com/" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ZZR-Tom »

Blackbird skrev:Emne Sportstourer 00000000:Noen som har vurdert Cbr 1100 xx? Vel ikke så rå som ZZR1400 men 0-100 på 2.8 sek. og en toppfart på 290 skulle vel rekke for di fleste.Og Honda er jo Honda da.
Blackbirden var sterkt vurdet og har et tidlaust og lekkert design og eg tviler på at en finner misfornøgde eigera. Men en har også ZZR1200 som på brukt markedet virker som en får meir igjen for pengane så lenge en klarer å like baklyktene. Det som er med XX1100 er at det finnest mangen overprisa sykkler og det virker som mangen av eigera skal selge med fortjeneste, den kosta vel ikkje meir en 180 000kr ny då dei vart solgt?

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Blackbird »

Den kostet 195tusen i 2000 og ble prod. til mars 2007.Hva den kostet da vet jeg ikke.Men ja den er dyr og du har helt rett i at ZZR 1200 er et alternativ.Problemet er bare at d er så få av dem.Har selv kjørt ZZR 1400 og likte den svært gått bortsett fra steinhard bakdemper og for lav vindskjerm.Bagatateller d er muli å forandre slikt.Kansje den sykkelen som ligger nærmest XXn i valg av sport/touring i forhold til Hayabusan som blir vel slitsom når milene slukes.Har og kjørt Fjr 1300 men d blir jo rene turbussn i forhold til disse 2.

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Blackbird »

Ang.ymt om størrelse på sykkel.Skal du på langtur i Norge m foll oppakning å kansje ei halvfeit kjærring så er d gått å ha motor m moment nok t å slippe å gire hele tiden og da må kubikknivåe opp.D skaper mindre stress og mer flyt i kjøringa.D at man har slike krefter gjør også d hele komplett hvist man fortsatt har ulven i seg.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ZZR-Tom »

Eg hadde ikkje stuset med å kjøpe XX1100 det er en lekker mc som får skryt over heilelinja og går for å ha en atombombe sikker motor, men synest endel XX på finn ligger voldsomt høgt i pris.
Når eg ga 155 000kr for en ZZR14 2006 129xxkm 1 eiger i strøken tilstand, så synest eg at 112 000kr for en 2001 med 58 000km er drøyt.
Har ikkje prøvd BMW K1200s men den for veldig mykje skryt for kjørestillingen og er kansje den i (hyper?)sportstouring klassen som ligger nærmast XX?.

Brukeravatar
MaxTron
Innlegg: 2543
Registrert: 04 jan 2011, 22:31
Motorsykkelen din: ' 86 VMX 12, '09 VMX 17, '78 XS 650
Sted: Nordmøre
Kontakt:

Re: Større sykkel :)

Legg inn av MaxTron »

ZZR-Tom skrev:
jhn skrev:Javel, æ trudde det va samme sykkel omtrent, bare nytt utseende. Men ny girkasse også da i 05?
Allt er nytt, motor og girkasse. Husk at den ny motoren(05+) i K-serien leverer 167hk mot K12RS som levere rundt 130hk?
I bunn og grunn så er K12s en anna sykkel en K12RS (ikkje forveksl med K12R sport). Den blei igrunn lansert i 04 men trekkt tilbake og slept igjenn i 05.
dette er to vidt forskjellige konstruksjoner ja, K1200RS har langsmontert liggende rekkefirer, med topplokket mot venstre, og bunnpanna mot høyre side på sykkelen.
Bilde
Dekslet som syns på dette bildet, med 8 bolter er altså toppdekslet.
Gikk ett rykte om at de første hadde ett lite problem med at mye av oljen rant over i toppen når de sto på sidestøtten, vet ikke om dette er riktig..

K1200S derimot har en tverrstilt "stående" rekkefirer, stående i hermetegn fordi den er tiltet kraftig framover, sikkert rundt 50 grader mindst. de har også kardangen på forskjellig side.
Bilde
karosseri er for biler!
[album]1363[/album]'86 VMX12[album]1328[/album]'09 VMX17[album]1342[/album]'78 XS650[album]3864[/album]'97 TZR125[album]1362[/album]Gizmo the Infernal Vmax Dog!!

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Blackbird »

Helt eni ZZR.Ble så forbanna over prisnivået på gamle XXer at da jeg kom over en 07-som hadd gått 860 mil kjøpte jeg den.Men når d er sagt så har jo dette m tilbud/etterspørsel og gjøre å når d er nok folk til å betale så mye for di så blir nivået også høyt.Og en for folk som vil ha Honda og R4 er d jo ikke kommet noen oppfølger i denne størrelsen.Bmw har jeg liten kjennskap til men i forhold pris skulle man jo forvente at di overgår alt noe jeg er tvilende til.D er jo kjent at di har hatt mye elektronikk problemer og tidkrevene og dermed dyr å sørve.Di har jo egne løsninger på d meste og da er jo merkeverksted neste.Men for all del har du nok Peng som en Sigbjørn Johnsen si..

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ZZR-Tom »

BMW MC verksted ca 4-5 timer unna meg så Kawa vart i grunn et lett valg og med den så fikk eg og ethundrede og nitti bolse hester(to hundre med ram air`n) :lol
Det som kan vere et lite problem med så nye XX som din,er at det finnest inni mellom eldre og fine XX til endel lavare pris og det er vel ikkje forskjell på en 01-07 XX og 99-01 er vel kun instrumenteringa som er forskjell?, same gjelder nok med Hayabusa`n.

Men skal du selge din eller?

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ZZR-Tom »

Bringisen skrev:Jeg er veldig enig i AJ sitt innlegg og tenker likt akkurat der.

Selv har jeg gått både opp og ned når det gjelder kubikk og har erfart at det er så mye mer enn kubikk som teller i valg av en motorsykkel.
Motorkarakter er svært viktig og denne karakteren må passe din kjørestil.
En sykkel med moderat kubikk kan ha et bedre egnet mellomregister (der man ferdet mesteparten) enn en sykkel med masse kubikk.
Dessuten har man ikke alltid behovet for de 100hk som ofte er for mye.
Men bevares , så er det alltid kjekt med mer enn man trenger , "man vet aldri når man får brukt for det en vakker dag"(Øystein Sunde)
Er jo sant det her, men det som er saken er at vist en har lyst på en FJR13,GT14,K12/13GT o.l så får du ikkje sånne sykkler i mindre utgaver av nyare dato.ZZR14,Haybusa,K12/13s,VFR1200 finnest heller ikkje tilsvarandes i mindre utgaver, jo du har Sprint ST/GT 1050,Kawa Z1000sx,VFR800 men det blir alikavel ikkje det same på fleire måter.
Utviklinga har nok bere blit sån og noken vil kalle det evolusjon :lol

Brukeravatar
Blackbird
Innlegg: 121
Registrert: 07 mar 2011, 10:51
Motorsykkelen din: Honda cbr 1100 2007m.

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Blackbird »

Ja du har et poeng der.Men jeg la merke til at spesielt oppgraderingen i 01 forhøya prisen så mye at jeg fikk tanka om å se etter en nyest muli mlav km-stand.Jeg var ikke villig til å betale langt over 100tusen for en borttimot 10år gammel sykkel som ofte hadde gått 10000 mil.Da denne dukket opp m nye dekkk org.koffertsett tanktrekk å veske +fri omreg. var d enkelt.Vil da påstå jeg fikk et kanonkjøp m 160 tusen.M 860mil er den jo knapt å regne som brukt og en tilsvarende f.eks zzr 1400 koster vel minst 100tusen mer.D er jo likedan m nye biler, største verditapet 3-4 åran.Har nå handlet sykkel 4 gang på 4år og har omsider skaffet meg drømmesykkelen.Tror neppe jeg klarer å slite den ut.Så solgt blir den nok ikke.Ser jeg har gjort en leif her jeg mener selvfølgelig i forhold til en ny ZZR.D er dårlig butikk å kjøpe nytt.ER man tålmodig kan man spare mye penger.Finns folk som har råd til slikt verditap,men jeg er ikke blandt dem.

Svar