Større sykkel :)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ZZR-Tom »

sw-motech er geniale og solide

her er for topboksen
http://www.twistedthrottle.com/trade/pr ... /2746/524/

PS: den vil ikkje fungere i lag med Givi rack

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ZZR-Tom »

Brumme skrev:Jaja har vel egentlig sånn smått begynt å revurdere zzr'en, sjekka forsikring idag :)

woohaa,bilsport og mc 22 000 med kun ansvar :) de ville ikke forsikre delkasko eller fullkasko :)

Gjensidige skulle "bare" ha litt over 8 000 for full kasko med 75% bonus :)

Kunne sikkert levd med den siste prisen, men gtr'en havna bare på 3800 hos begge selskapan. Fjr 1300 ble jo noe rimeligere med 2800 hos gjensidige :)

Altfor lenge til prøvekjøring :( selv messa i lillestrøm føles ut til å være år unna :(

Hardt ramma av pms nu :)

Skal dra å sikler mer på 1050'en på lørdag, graarud i sarpsborg har jo kawa-dag på lørdag :)
Siden du spriker så mykje i dine sykkelønsker så bør du absolutt ta deg prøvetura for å avgjere ka du virkelig vil ha.
ZZR14 er SPORTS sykkel med turing egenskaper, største konkurenten er Hayabusa.
GTR14 og FJR13 er TOURING sykkler med sportslige egenskaper, og dei er meir like Honda ST og BMW R1200rt.
Det er stor forskjell på opplevelsen av dei sykkel typane og du bør nok tenke gjenom ka type kjøring du trur du får og prøve prøve.

Eg kunne ha skreve at overgangen fra CBF600 til en hypersporttouring er ikkje å anbefale men fanken du er jo myndig og voksen.

Eg som har net rundet 30 får ZZR14 for 4800kr hos unison fullkasko,70% på andre år og bur i sogn&fjordane.
Triumph kjem sikkert rimelig ut i forsikring.
Men det varier så inni gampe r... med forsikrings selskap,type sykkel og kor du bur hen at du må noke ta noke orksome ringerunder og husk å få pris på total pakken.
If var billigare på ZZR`n med 9700kr mot Gjensideige med 10500kr men totaltpakken var gjensidig billigast med 2000kr.
På Triumphen var If 1000kr dyrare en Gjensidige som eg betaler 2800kr fullkasko.

BMW k1200s er i samme sjangeren som ZRR men meir touring venlig og "berre" 167hk fullkasko 3900kr hos Gjensidige!!!!!

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1600
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Kjellrf »

Ser ut som Hepco & Becker har bagasjebrett til ZZR1400.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ZZR-Tom »

Joda men Sw-motech er robust og alle som har/har hatt skryter av dei og dei fjernast med enkle grep under 60sec og det er lite av feste punkta som synest.
For meg som farter rundt aleine så er 2x35L + tankveske nok til lengre turer som eks europa og skulle eg ville ha topp boks så er det fort gjort å ettermontere :thumleft

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ArcticTiger »

Åssen gikk det a Brumme, fikk du deg større sykkel :-k

Brumme
Innlegg: 23
Registrert: 21 jan 2011, 21:21
Motorsykkelen din: Honda CBF 600 S

Re: Større sykkel :)

Legg inn av Brumme »

Fortsatt på jakt :) beste tida jo,blir garantert nytt leketøy i år 8)

Blir jo å dra på messa og se ka som kommer, e jo så mye som frister,så blir nok
en del prøvekjøring.

Zzr'en frister enda,men vil jo prøve diverse sykler før man kjøper noe nytt.

Tiger'n ser jo kul men er jo ikke sportstourer da,planlegger jo tur både nordover og sørover så bør jo være en sykkel som liker å røre på sæ.

Triumph bynne jo å vokse mer og mer på mæ,triple'n e jo bare lekker :\m/:

Er jo ikke touring,men skulle klart å glemt det med den ute i gården :D

Vet ikke helt den nye modellen da,liker de runde lyktan på 2010 bedre enn årets modell.

Valget kvaler

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37930
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Større sykkel :)

Legg inn av AJ »

Brumme skrev: Tiger'n ser jo kul men er jo ikke sportstourer da,planlegger jo tur både nordover og sørover så bør jo være en sykkel som liker å røre på sæ.

Triumph bynne jo å vokse mer og mer på mæ,triple'n e jo bare lekker :\m/:

Er jo ikke touring,men skulle klart å glemt det med den ute i gården :D
Tror nok at du kanskje vil oppleve Tiger som god nok touringsykkel :-) bare du får prøvekjørt en :P :p
Hvis ikke så har du jo Triumph Sprint... :janikk

:prop:
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ZZR-Tom »

Triumph Sprint ST 1050cc og Kawasaki Z1000sx trur eg kan på det sterkaste anbefale som sportstouringa.

[video]http://www.youtube.com/watch?v=2LHKkgHuTn8[/video]

ArcticTiger
Innlegg: 3962
Registrert: 04 nov 2010, 00:10
Motorsykkelen din: x

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ArcticTiger »

AJ, vet du om Triumph fortsetter med Tiger 1050 paralellt med de to nye Tiger 800 modellene?
Tiger 1050 er jo klart en sports-tourer, mens 800 dekker litt andre segmenter :-k ?
Jeg så AMD averterte Tiger 1050 som 2011 modeller idag, mulig de er overliggere?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37930
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Større sykkel :)

Legg inn av AJ »

ArcticTiger skrev:AJ, vet du om Triumph fortsetter med Tiger 1050 paralellt med de to nye Tiger 800 modellene?
Tiger 1050 er jo klart en sports-tourer, mens 800 dekker litt andre segmenter :-k ?
Jeg så AMD averterte Tiger 1050 som 2011 modeller idag, mulig de er overliggere?
Dette vet jeg veldig lite om, men tror ikke de kutter ut 1050'en med det første. Og jeg tror at 1050'en fortsatt vil bli produsert i 2011.

Dette med en kardangdrevet 1200 er også usikkert. Men likevel slett ikke utenkelig siden Triumph hev seg kjapt rundt og utviklet 800'en, som jeg tror (vet...) blir en sterk konkurrent til BMW :thumleft
Og siden de gjorde nettopp dette, tror jeg fabrikken også har både økonomiske muskler og kreativ kraft til å entre 1200 arenaen for å konkurrere med BMW GS 1200, nye Ducati Multistrada og ikke minst nye Yamaha SuperTénéré.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ZZR-Tom »

Eller ka med noke midt i mellom Speed triple og ZZR14?

http://www.finn.no/finn/mc/used/object? ... e=26885630

Styr unna 05/06 modellane men 07+ skal vere forbedret og bra. Orginale kufferta får en taki ellers kan en smokke på et sw-motech feste og nokre kufferta.
Den her er godt utsyrt med ESA`n som er eletrisk justering av demperen med enkla knappe trykk der du velger mellom comfort,normal og sport og med/uten passasjer og med/uten last.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Større sykkel :)

Legg inn av jhn »

Ka e det som e galt med 05/06mod?

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ZZR-Tom »

Girkasse er veldig klonkete og mangen som ryker(hørt om en som skifta 3 kasser før dei satt in k1300 kasse)
Dårlig inj pga software, er blit fikse endel med mangen oppdateringar og kardangen + endel små pjusk.
Ser en på foruma så er det 05/06 det stort sett er snakk om og 07+ er det så og seie ingenting om.

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: Større sykkel :)

Legg inn av jhn »

E det ikke samme kassa som har vært brukt siden K1200 serien kom?
De er vel kjent for å klunke litt men likevel driftsikre.
Det er i hvertfall det inntrykket æ har fått etter å ha blitt bombardert med godord av en kompis med en 2000 mod K1200RS. Det har vært en 100% feilfri sykkel.
Nydelig sykkel forresten

Brukeravatar
ZZR-Tom
Innlegg: 1298
Registrert: 14 feb 2011, 17:41
Motorsykkelen din: ZZR1400 06

Re: Større sykkel :)

Legg inn av ZZR-Tom »

K1200s,R og R-sport må ikkje forveksles med K1200rs då 2005 Kserien er en heilt ny sykkel på alle punkt.
Den nye Kserien kom i 2005 og i 2007 så vart det vist nok utbedra girkasse og retta oppi software problema.
Klonkete betyr nødvendigvis ikkje at ei girkasse er dårlig men 05/06 har vore utsatt for mykje havari.
K1200s og ZZR14 var dei sykklane som stod høgast på lista no når eg skulle ha ny sykkel, så eg har tilbrakt x antall timer på forum og på K12 foruma så kjem det tydeligt fram at 05/06 har mykje problemer og du finner tidligare K12 05/06 eigara på ZZR14 foruma som mildt sagt har fått nok av BMW. Men der er selfølgelig ikkje alle 05/06 som har problemer og det er og ofte problemer på alle merker spesielt nye modeller, men det var alarmerandes mykje på dei første K12 serien.
07/08 har dei retta oppi problema og eg har snakka med folk som har hatt både 05 og 08 modell og dei seier at det er tydelig forskjel på dei sjølv om det er den same sykkel, 09 så kom K13.
Men så skal det seiast og at vist en ser vekk fra problema så er vistnok K12 en fabelaktig sykkel å kjøre med en suveren fører ergonomi og ESA`n til BMW fungerer perfekt.

Svar