Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av StigRune »

AJ skrev:Grattis med både bachelor og sykkel \:D/
Mangler bare lappen nå... Men den fikser du om en snau måned :thumleft

Kawa ER-6N? En knallbra sykkel! Holdt på å kjøpe en slik da jeg prøvde den hos Kawasikiforhandleren på Skedsmokorset for litt siden.
Usannsynlig morsom sykkel!! Skulle ikke tro det handlet om en 650, nei!
Du har virkelig noe å glede deg til!

:D
ER-6f, med kåpe (lik styling som ZX-6R, men smalere). Grønn! ;e
Godt å høre at folk synes den er morsom, har sett noen tester og vlogs av folk som har sånn sykkel osv, og alle ser ut til å være enige om at den er utrolig morsom og godt egnet som førstesykkel.
Så ja, gleder meg kjempemasse!! :D
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
Kamillalala
Innlegg: 44
Registrert: 28 aug 2010, 21:31
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX-6R 2001

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Kamillalala »

Takk, er ganske deilig, ja! :D Tittelen min er "Bachelor i informasjonsteknologi", fagfelt Spillprogrammering :b_c:
Nei, er nok neppe enkelt å fullføre studier om man må ta lange avbrekk pga sykdom :/

Hehe, jobber nok til at jeg kunne spart jeg også, men jeg er flinkere til å "spare" når jeg må (automatisk trekk på lån) :p
Før var det ca 6-7000 som jeg brukte opp hver mnd uten å vite hva det gikk til (i tillegg til mine budsjetterte 15.000 som egentlig dekket alt jeg trengte og mer til), så fant ut at eneste måten jeg klarer å få råd til sykkel er om banken tar styring over det å sette vekk pengene. fikk sykkel mye fortere også ;) enda fått lappen like fort... ](*,)

Skal hente sykkeln på lørdag, tanta mi som skal kjøre oss (meg og sykkelen) hjem fra drammen :) kanskje jeg kan øvelseskjøre noe av veien? må sjekke regelverket. vil ikke miste sjansen til å få lappen fordi jeg øvelseskjører ulovlig :p

EDIT: Jobber ironisk nok som webutvikler, da... Men jeg og noen venner har et eget spillutviklingsfirma som vi pusler litt med; http://derailgames.no
haha, det er jo ikke rart du jobber som webutvikler! Spillbransjen er jo drittvanskelig å komme seg inn i :sk? Men med eget firma så kan man vel snike seg inn i bransjen den veien :thumleft Sjekka ut sida, og den var herlig^^, Jeg er kjempefan av gode, gamle klassikere som bubble bobble og super mario, så Jump'n bounce så digg ut :D
Hvordan får jeg det til PC? :knegg

"Heldigvis" for meg har jeg levd av flaskepanting det siste halve året, så nå når jeg plutselig får inn en haug med penger, så går de rett på sparekonto uten at jeg må ofre det noen tanke. Har ikke blitt noe luksusdyr ennå ^^,
(Men, jeg er jo selvfølgelig glad for at jeg slipper å kjøre rundt med bilen full av tomflasker sånn at jeg har råd til bensinen hjem igjen. LITT luksus må jeg jo unne meg :P )

Det med øvelseskjøring har jeg sjekka ganske grundig, og greia er at du må ha noen over 25 som har hatt lappen sammenhengende i de siste fem årene. Du må selv ha hatt trafikalt grunnkurs eller sertifikat på bil f.eks.
Hvis det er på lukket område kan du kjøre alene på sykkelen så lenge dere har visuell kontakt og toveis kommunikasjonsutstyr. Hvis dere kjører andre plasser, må dere sitte på samme sykkel (i tillegg til refleksvest med L på ryggen). Hvis sykkelen din derimot bare er laga for én person, så må dere ha visuell kontakt og toveis kommunikasjonsutstyr.

Har aldri sett noen kjøre med refleksvest og L jeg da, men tror dette ikke er spesielt alvorlig hvis du blir stoppa (hvis vi glemte L på bilen, så sa vi bare at den hadde falt av el.l. Men det er nok litt vanskeligere å ro i land at "refleksvesten min falt plutselig av mens vi kjørte!" :knegg . Men det høres ikke ut som en god idé å øvelseskjøre tilbake fra Drammen. Er litt dritt å bli stoppa og få sperrefrist.. :sk?
My hovercraft is full of eels

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Snikkeren »

Det er også krav om 2-veis kommunikasjon når man sitter på samme sykkel.
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av StigRune »

Kamillalala skrev: haha, det er jo ikke rart du jobber som webutvikler! Spillbransjen er jo drittvanskelig å komme seg inn i :sk? Men med eget firma så kan man vel snike seg inn i bransjen den veien :thumleft Sjekka ut sida, og den var herlig^^, Jeg er kjempefan av gode, gamle klassikere som bubble bobble og super mario, så Jump'n bounce så digg ut :D
Hvordan får jeg det til PC? :knegg

"Heldigvis" for meg har jeg levd av flaskepanting det siste halve året, så nå når jeg plutselig får inn en haug med penger, så går de rett på sparekonto uten at jeg må ofre det noen tanke. Har ikke blitt noe luksusdyr ennå ^^,
(Men, jeg er jo selvfølgelig glad for at jeg slipper å kjøre rundt med bilen full av tomflasker sånn at jeg har råd til bensinen hjem igjen. LITT luksus må jeg jo unne meg :P )

Det med øvelseskjøring har jeg sjekka ganske grundig, og greia er at du må ha noen over 25 som har hatt lappen sammenhengende i de siste fem årene. Du må selv ha hatt trafikalt grunnkurs eller sertifikat på bil f.eks.
Hvis det er på lukket område kan du kjøre alene på sykkelen så lenge dere har visuell kontakt og toveis kommunikasjonsutstyr. Hvis dere kjører andre plasser, må dere sitte på samme sykkel (i tillegg til refleksvest med L på ryggen). Hvis sykkelen din derimot bare er laga for én person, så må dere ha visuell kontakt og toveis kommunikasjonsutstyr.

Har aldri sett noen kjøre med refleksvest og L jeg da, men tror dette ikke er spesielt alvorlig hvis du blir stoppa (hvis vi glemte L på bilen, så sa vi bare at den hadde falt av el.l. Men det er nok litt vanskeligere å ro i land at "refleksvesten min falt plutselig av mens vi kjørte!" :knegg . Men det høres ikke ut som en god idé å øvelseskjøre tilbake fra Drammen. Er litt dritt å bli stoppa og få sperrefrist.. :sk?
Hehe, sant det :p
Så bra du synes JnB ser bra ut, skal love deg det er ganske morsomt! :) PC? blir en god stund til, om det i hele tatt blir mulig :p Er faktisk ikke nok å ha XBox360 engang, du må bo i et av de heldige landene som har tilgang til XBLIG (XBox Live Indie Games). eventuelt skaffe deg en amerikansk Live-konto ;)

Vil tro det hjelper på sparekunnskapene å "leve" på pant, ja :P

Ja, sjekka litt på de reglene, og de ser jo forsåvidt greie ut :) men tror ikke tanta mi har intercom, så blir nok ikke noe øvelseskjøring. kanksje like godt, så risikerer jeg ikke noe problem med det XP Men såvidt jeg kan se av vegvesen.no så trenger man ikke radiokommunikasjon på lukket område...
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Snikkeren »

StigRune skrev: Ja, sjekka litt på de reglene, og de ser jo forsåvidt greie ut :) men tror ikke tanta mi har intercom, så blir nok ikke noe øvelseskjøring. kanksje like godt, så risikerer jeg ikke noe problem med det XP Men såvidt jeg kan se av vegvesen.no så trenger man ikke radiokommunikasjon på lukket område...
Da tar du deg en tur på Biltema og kjøper den intercomen til 349 kr. Er ikke verdens beste intercom, men da kjører dere ihvertfall lovlig. :thumleft
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
Kamillalala
Innlegg: 44
Registrert: 28 aug 2010, 21:31
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX-6R 2001

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Kamillalala »

Hmmm.. Jeg misforsto tydeligvis det med toveis kommunikasjon. Men på lukka område, regnes HØYLYDT ROPING som god nok kommunisering? haha :knegg
My hovercraft is full of eels

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av StigRune »

Da er Kawa'n i hus! :D fikk kjøre litt, og er utrolig fornøyd med kjøpet! kjempemoro sykkel! :D
Gleder meg til jeg får lappen så jeg kan begynne å bruke den! :D
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
Kamillalala
Innlegg: 44
Registrert: 28 aug 2010, 21:31
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX-6R 2001

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Kamillalala »

StigRune skrev:Da er Kawa'n i hus! :D fikk kjøre litt, og er utrolig fornøyd med kjøpet! kjempemoro sykkel! :D
Gleder meg til jeg får lappen så jeg kan begynne å bruke den! :D
AAAAAH! Så gøy!!! Blah, nå er jeg misunnelig :notlistening

Får sitte og skjermshoppe på finn.no så lenge :-)
My hovercraft is full of eels

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av StigRune »

Kamillalala skrev:
StigRune skrev:Da er Kawa'n i hus! :D fikk kjøre litt, og er utrolig fornøyd med kjøpet! kjempemoro sykkel! :D
Gleder meg til jeg får lappen så jeg kan begynne å bruke den! :D
AAAAAH! Så gøy!!! Blah, nå er jeg misunnelig :notlistening

Får sitte og skjermshoppe på finn.no så lenge :-)
hehe, du får trøste deg med at jeg må "se men ikke kjøre" i nesten en mnd til før jeg kan kjøre den ;p
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
Kamillalala
Innlegg: 44
Registrert: 28 aug 2010, 21:31
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX-6R 2001

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Kamillalala »

StigRune skrev:
Kamillalala skrev:
StigRune skrev:Da er Kawa'n i hus! :D fikk kjøre litt, og er utrolig fornøyd med kjøpet! kjempemoro sykkel! :D
Gleder meg til jeg får lappen så jeg kan begynne å bruke den! :D
AAAAAH! Så gøy!!! Blah, nå er jeg misunnelig :notlistening

Får sitte og skjermshoppe på finn.no så lenge :-)
hehe, du får trøste deg med at jeg må "se men ikke kjøre" i nesten en mnd til før jeg kan kjøre den ;p

Oi, du har rett. Du har det mye verre enn meg!!! :knegg
My hovercraft is full of eels

Brukeravatar
Kamillalala
Innlegg: 44
Registrert: 28 aug 2010, 21:31
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX-6R 2001

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Kamillalala »

Mmm. Er det noen her som har et grunnlag for å sammenligne en Kawasaki ZX-6R mot en Honda CBR 600F?
Er Hondaen bedre å kjøre langt på? Bedre å sitte to på?
Eller går de noenlunde ut på det samme? :-k
My hovercraft is full of eels

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Dexter »

Kamillalala skrev:Mmm. Er det noen her som har et grunnlag for å sammenligne en Kawasaki ZX-6R mot en Honda CBR 600F?
Er Hondaen bedre å kjøre langt på? Bedre å sitte to på?
Eller går de noenlunde ut på det samme? :-k
Jeg har kjørt begge, men har jo naturligvis mest erfaring med ZX-6R siden jeg har hatt en slik i flere år. Setene slik jeg husker det var tilnærmet lik. Kjørestilling var tilnærmet lik. GSXR-600 til Suzuki er om mulig litt mer ekstrem i kjørestillingen enn disse 2 som du vurderer. Personlig så synes jeg setene er bra både på CBR og ZX-6R både for fører og passasjer, men sittestillingen blir ikke bra for de litt lengre turene om man vil være 2. Jeg har kjørt med passasjer på begge syklene så for meg så blir dette som å sammenligne røde og grønne epler... Du kommer antakeligvis til å bli like fornøyd med en ZX-6R som en CBR 600F. Kjøpt det du har lyst på tror nå jeg. Dessverre er jeg redd for at ZX-6Rene antakeligvis er kjørt noe hardere enn honda - om det er dekning for denne påstanden vet jeg ikke, men det er nå en følelse jeg har. Hovedbegrunnelsen er vel for så vidt skadestatistikken til forsikringsselskapene... ZX-6R kan være vanskelig å få billig nettop pga statistikken.

Hva angår langkjøring så har jeg prøvd det kan man si. Den lengste strekningen var fra Åndalsnes til Kongsberg, ca. 50 mil. Det var på denne turen at jeg bestemte meg for å bytte sykkel... men det er jo ikke sikkert du vil oppleve det på samme måten. Turene kan godt være lange, men så lenge det er pause etter en time eller 2 så går det helt fint. Begge syklene er lettkjørte og smidige. Relativt rimelige i drift og spreke nok. Om jeg hadde hatt disse 2 som kandidater så tror jeg nok jeg ville handlet etter følelsene. Den første med kombinasjonen av riktig pris, kilometer, farge og look
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
Kamillalala
Innlegg: 44
Registrert: 28 aug 2010, 21:31
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX-6R 2001

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Kamillalala »

Nå har jeg kjøpt sykkel!!! :D \:D/ \:D/

Det ble drømmen: En Kawasaki Ninja :redface Så nå er jeg en overstolt eier av en ZX-6R 2001 modell :D :D :D

WHIIII! Takk for hjelpa alle sammen! Ser fram til en svært lykkelig sommer med mye kjøring :D
...Og til jul ønsker jeg meg bare én ting... TIDLIG VÅR! :[-o< :D
My hovercraft is full of eels

Brukeravatar
Globe
Innlegg: 4957
Registrert: 22 aug 2009, 10:14
Motorsykkelen din: Yamaha R1
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Globe »

GRATTIS!!! Det var stas!.....våren kommer kjapt neste år....har jeg hørt ;e

Bilde.....vi må ha få se bilde!!! :[-o<

Brukeravatar
SheDevil
Innlegg: 1910
Registrert: 19 des 2008, 06:37
Motorsykkelen din: Honda VFR 750F
Sted: Sør-Trøndelag

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av SheDevil »

Så moro da Kamillalala

Grattis :bananas

Kan tenke meg du er "litt" ivrig nå ja :[-(

Hehe :roll
2013: Ca 400 mil
2012: ca 2600 mil
2011: ca 45 mil m CBR'n, VFR'n ca 1700 mil
2010: ca 2300 mil
2009: ca 1700 mil
2008: ca 3 300 mil

Svar