Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Baron von Waffel
Innlegg: 1882
Registrert: 05 nov 2008, 11:11
Motorsykkelen din: §usuki DL1000 Vstrom, Honda Varadero 125
Sted: Oslo, Dal/Brenna

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Baron von Waffel »

Tillater meg å si at effektpotte er et posørelement i mitt hode. Touringsykler går stille, sykler med så mye brede og krom at de neppe tåler norske svinger, buldrer mye. De fleste andre sykler legger seg mellom dette.
Min Stolte Gnager - §uzuki DL 1000 V-strom
Smågnageren -Honda Varadero 125

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av evike »

Min Virago imponerer bare folk som ikke vet noe om sykler... hehe

Den HØRTES i det minste imponerende ut tidligere.

Men fra spøk til revolver:
Det er KULT å komme brummende med lyd som gjør at folk snur seg.
Det er sant at lyd også kan være positivt:
Det er aldri dyr i veien (de har rømt for flere kilometer siden)
Det er aldri noen overraskede bilister som kan påstå at de hverken har sett eller hørt deg.

Men like fullt.... så satte jeg altså tilbake originalanlegget...
Vi er alle forskjellige og gudskjelov så har vi mulighetene til å ta valg.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av mekkern »

Har ikke "effektpotte" jeg, men en defektpotte....derfor sveiset jeg en.....Lydpotte...og kjører uansett med propper.. :knegg
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Gammelgutt

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Gammelgutt »

evike skrev:
IKKE få deg effektpotte helt ukritisk:

er til irritasjon for de i følget som ligger rett bak deg.
.
:=D> :thumleft
Det er ikke moro å ligge bak nei.

Brukeravatar
Kamillalala
Innlegg: 44
Registrert: 28 aug 2010, 21:31
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX-6R 2001

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Kamillalala »

StigRune skrev:
Kamillalala skrev: Virker virkelig som Honda CBR er en god sykkel! :D Er innom finn hver dag for å se hvordan markedet ligger an ;-);) Synker syklene i pris en del på høsten/vinteren, eller gjelder dette først og fremst bare forhandlere som vil ha ut 2010 modellene før 2011 modellene kommer til våren?
Venter private med å selge syklene sine til våren når det er større etterspørsel? Eller vil de ha de ut på høsten for å få mer garasjeplass? :-k
For å si det slik; Sykkelen min ('10 modell) kosta egentlig 117.000, og utstyret kosta egentlig over 25.000, men jeg betalte 131.000 for alt sammen, så du får litt rabatt, ja. sikkert ikke bare pga at det snart kommer '11-modeller, men litt pga at jeg kjøpte komplett utstyr også...

Er foresten ex-student jeg også. Mottok bachelorgraden i juni :D Men jeg hadde arbeidskontrakt og ganske bra jobb i boks lenge før jeg var ferdig på skolen, da...
Gratulerer med bachelor! Er sikkert en herlig følelse å bli ferdig! Hva tok du bachelor i? :D
Jeg har ikke kommet så langt ennå, for hvis du blir syk som student er løpet kjørt :sk? . Er ikke bare å få sykemelding og så starte opp igjen når man er frisk. Så det resulterte i avbrutte studier etter første semester :sorry
Men! Nå som jeg jobber så mye som mulig, så har jeg plutselig luksusen av å sette av penger til MC, og DET er noe jeg kommer til å ha glede av når jeg skal tilbake til studiene :P
My hovercraft is full of eels

Godtvoksen

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Godtvoksen »

På min VTX 1800 var det påmontert effektpotte, litt artig er det. Dog vekker jeg hele nabolaget når jeg kjører på jobb om morgenen, så jeg kommer nok til å sette på orginalpotta til våren. Så jeg får more meg med den nå de siste ukene som er igjen av sesongen. ;e

Brukeravatar
tonti
Innlegg: 34
Registrert: 05 jul 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 850 EF

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av tonti »

Til og med en tidligere innbitt "Loud pipes saves life"-fanatiker som meg har kommet til innsikt at en viss moderasjon kan være på sin plass. Opp til for et par år siden pleide det å ergre meg at noen av kompisene mine hadde kjøretøy som ga fra seg mer lyd enn mine. Men nå tror jeg alderdomstegnene begynner å gjøre sitt inntog for fullt, nå er det et par av gutta jeg hater å ligge bak - fordi de bråker så fælt... Vet ikke hva som er mest slitsom egentlig, 4-sylindret bambus-stakitt med effektpotte på 5-sifret turtall, eller tosylindret jordbruksredskap fra Milwaukee med raka rør på turtall såvidt over 100...

Når sant skal sies, er jeg nok ikke helt kurert selv, ligger nok fremdeles en god del dB over gjennomsnittet - men så fremkaller jo mopedene mine stor sett engelsk populærmusikk fra 50- og 60-tallet eller italienske serenader fremført i et noe lavere toneleie enn den typiske smør-tenor, så jeg anser meg for å være unnskyldt!


Og så for å ikke være helt off-topic, til trådstarter:
Siden det ikke kan forventes at du har sett lyset ennå og vil ut på den smale sti (maksimum to sylindere, forgassere i motsetning til bensin-innsprøytning og produsert et sted i nærheten av sivilisasjonens to-tre vugger) vil jeg sterkt bifalle herværende anbefalinger av en de mest vedvarende suksessene fra den oppadstigende sols hjemland: CBR600. I nærmest hvilken som helst inkarnasjon er den en perfekt partner, alder etc tatt i betrakting... Før jeg ble gammel og vis (det siste er jo noe man selvfølgelig blir helt automatisk bare ved å kjøre motorsykkel i et par titalls år) har jeg hatt mange stunder av ren og uforfalsket motorsykkelglede på et par generasjoner av disse.

Og hvilken-som-helst-motorsykkel er bedre en ingen-motorsykkel, det viktigste er å være på to hjul :mc_p:
mvh Tonti
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"

Brukeravatar
Kamillalala
Innlegg: 44
Registrert: 28 aug 2010, 21:31
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX-6R 2001

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Kamillalala »

Og så for å ikke være helt off-topic, til trådstarter:
Siden det ikke kan forventes at du har sett lyset ennå og vil ut på den smale sti (maksimum to sylindere, forgassere i motsetning til bensin-innsprøytning og produsert et sted i nærheten av sivilisasjonens to-tre vugger) vil jeg sterkt bifalle herværende anbefalinger av en de mest vedvarende suksessene fra den oppadstigende sols hjemland: CBR600. I nærmest hvilken som helst inkarnasjon er den en perfekt partner, alder etc tatt i betrakting... Før jeg ble gammel og vis (det siste er jo noe man selvfølgelig blir helt automatisk bare ved å kjøre motorsykkel i et par titalls år) har jeg hatt mange stunder av ren og uforfalsket motorsykkelglede på et par generasjoner av disse.
Jeg må innrømme at jeg faller litt av lasset når jeg leser begynnelsen her (jeg skylder på at jeg er trøtt, og ikke bare dum :redface ), så må jeg si at jeg begynner å bli ganske trygg på at en CBR 600 er et sikkert kjøp :D Sitter bare og venter på at en av disse vidunderene skal krysse min vei :prf
My hovercraft is full of eels

Brukeravatar
tonti
Innlegg: 34
Registrert: 05 jul 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 850 EF

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av tonti »

Det er bare noen av oss som mener at den eneste måten å virkelig kose seg på når man skal ut og motorsykle er på en gammel antikvitet med maksimalt to sylindere, og som ikke har noe nymotens elektronikk osv. - men det er ikke noe å bry seg om... Hvis de (vi/jeg) tenker seg om, så har de det faktisk like gøy på en CBR...
mvh Tonti
Pt. på Guzzi, Honda, Husqvarna, BSA, Triumph, Lambretta eller Apekattsykkel
"Slipp sykkelen fri - kommer'n tilbake var det antageligvis en highside"

Brukeravatar
Kamillalala
Innlegg: 44
Registrert: 28 aug 2010, 21:31
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX-6R 2001

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Kamillalala »

tonti skrev:Det er bare noen av oss som mener at den eneste måten å virkelig kose seg på når man skal ut og motorsykle er på en gammel antikvitet med maksimalt to sylindere, og som ikke har noe nymotens elektronikk osv. - men det er ikke noe å bry seg om... Hvis de (vi/jeg) tenker seg om, så har de det faktisk like gøy på en CBR...
Haha! Jeg ser poenget ditt! Må jo ærlig innrømme at når det gjelder biler, så var det ingenting som var så festlig som å kjøre en gammel 2CV, mens det på den andre siden heller ikke var noen ting i verden som var så festlig som å kjøre en skikkelig sprek GTD turbo :knegg
Det blir vel som å sammenligne epler og ponnier. :P
My hovercraft is full of eels

Gammelgutt

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Gammelgutt »

tonti skrev:
Og hvilken-som-helst-motorsykkel er bedre en ingen-motorsykkel, det viktigste er å være på to hjul :mc_p:
:thumleft Helt enig med du, koser meg med min lille Hyosung 250. :bananas

Brukeravatar
Kamillalala
Innlegg: 44
Registrert: 28 aug 2010, 21:31
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX-6R 2001

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Kamillalala »

tonti skrev: Og hvilken-som-helst-motorsykkel er bedre en ingen-motorsykkel, det viktigste er å være på to hjul :mc_p:
Jeg gleder meg!!! :[-o<
My hovercraft is full of eels

Brukeravatar
StigRune
Innlegg: 104
Registrert: 30 aug 2010, 23:26
Motorsykkelen din: Kawasaki zx-10r 2011

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av StigRune »

Kamillalala skrev: Gratulerer med bachelor! Er sikkert en herlig følelse å bli ferdig! Hva tok du bachelor i? :D
Jeg har ikke kommet så langt ennå, for hvis du blir syk som student er løpet kjørt :sk? . Er ikke bare å få sykemelding og så starte opp igjen når man er frisk. Så det resulterte i avbrutte studier etter første semester :sorry
Men! Nå som jeg jobber så mye som mulig, så har jeg plutselig luksusen av å sette av penger til MC, og DET er noe jeg kommer til å ha glede av når jeg skal tilbake til studiene :P
Takk, er ganske deilig, ja! :D Tittelen min er "Bachelor i informasjonsteknologi", fagfelt Spillprogrammering :b_c:
Nei, er nok neppe enkelt å fullføre studier om man må ta lange avbrekk pga sykdom :/

Hehe, jobber nok til at jeg kunne spart jeg også, men jeg er flinkere til å "spare" når jeg må (automatisk trekk på lån) :p
Før var det ca 6-7000 som jeg brukte opp hver mnd uten å vite hva det gikk til (i tillegg til mine budsjetterte 15.000 som egentlig dekket alt jeg trengte og mer til), så fant ut at eneste måten jeg klarer å få råd til sykkel er om banken tar styring over det å sette vekk pengene. fikk sykkel mye fortere også ;) enda fått lappen like fort... ](*,)

Skal hente sykkeln på lørdag, tanta mi som skal kjøre oss (meg og sykkelen) hjem fra drammen :) kanskje jeg kan øvelseskjøre noe av veien? må sjekke regelverket. vil ikke miste sjansen til å få lappen fordi jeg øvelseskjører ulovlig :p

EDIT: Jobber ironisk nok som webutvikler, da... Men jeg og noen venner har et eget spillutviklingsfirma som vi pusler litt med; http://derailgames.no
er-6f: ca 40.000km
zx-10r: 30.500km (17.000km med meg som eier)

Motorsykler kjørt:
Triumph: Street Triple, Speed Triple, Daytona 675, Sprint GT, Tiger
Aprilia: Superoduro (eller noe sånt), rs 125
Kawasaki: Er-6f, zx-10r, z1000, z1000sx, z750, vn900, bn125(lettsykkelen min)
Ktm: en eller annen 450f e.l. husker ikke
Skrusuki GSX-R 1000 '13... bleh..

Brukeravatar
Snikkeren
Innlegg: 4964
Registrert: 02 jul 2010, 14:03
Motorsykkelen din: KTM 1290 Super Adventure 2015
Sted: Ørsta

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av Snikkeren »

StigRune skrev: Skal hente sykkeln på lørdag, tanta mi som skal kjøre oss (meg og sykkelen) hjem fra drammen :) kanskje jeg kan øvelseskjøre noe av veien? må sjekke regelverket. vil ikke miste sjansen til å få lappen fordi jeg øvelseskjører ulovlig :p
Her kan du lese om regler ved øvelseskjøring for mc: http://www.felgen-trafikkskole.no/index.php?id=75" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.snikkeren-mc.no" onclick="window.open(this.href);return false;

KTM 1290 Super Adventure 2015
Yamaha TDM 900 2011 (2008 overligger)
Suzuki GSX 650F 2008
Yamaha XT 600 1985

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Råd til valg av sykkel... Til jente! :)

Legg inn av AJ »

Grattis med både bachelor og sykkel \:D/
Mangler bare lappen nå... Men den fikser du om en snau måned :thumleft

Kawa ER-6N? En knallbra sykkel! Holdt på å kjøpe en slik da jeg prøvde den hos Kawasikiforhandleren på Skedsmokorset for litt siden.
Usannsynlig morsom sykkel!! Skulle ikke tro det handlet om en 650, nei!
Du har virkelig noe å glede deg til!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar