BMW R 1200 GS

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av tagesk »

AJ skrev: Så... hva med en link til denne boken ;e
Siden det ikke er lov med reklame skal jeg ikke peke på signaturen min.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Onsløv »

Om alle kjøper 5 eksemplarer, så går det vel bra.. ;-)

Men boken var absolutt interessant...
Tar du paypal? ;-)

-mvh-
Kristian

Brukeravatar
Onsløv
Innlegg: 1654
Registrert: 16 okt 2009, 21:03
Motorsykkelen din: F800ST
Sted: bærgen

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Onsløv »

AJ skrev:
tagesk skrev: Om 2.000 brukere her på MC-Siden kjøper boken min har jeg råd til en 2006 modell 12GS Adventure.
Løp og kjøp, sier jeg bare 8)

[TaSK]
Må bli 200 brukere først... :-)
Men det blir vi etter hvert! :thumleft

Er ikke lov med reklame her på Forumet, men unntak kan gjøres... Så... hva med en link til denne boken ;e
*HOST* linker forskjellig fra vanlig skrift *HOST*
Mvh
Kristian
Nå: '10 BMW F800ST
Før: '00 Honda NT650 Deauville, '01 Yamaha XJ 900 Diversion, 01 Kawasaki GPZ 500S,

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av AJ »

tagesk skrev:
AJ skrev: Så... hva med en link til denne boken ;e
Siden det ikke er lov med reklame skal jeg ikke peke på signaturen min.

[TaSK]
:knegg
Nei, nei! :[-X ;e Det må du ikke gjøre :orefk :knegg

Så til alle MCsiden.no sine brukere: Ikke!! sjekk tagesk sin signatur nærmere, er dere snille!
:-)

:mk
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av gaus »

AJ skrev:
tagesk skrev:
AJ skrev: Så... hva med en link til denne boken ;e
Siden det ikke er lov med reklame skal jeg ikke peke på signaturen min.

[TaSK]
:knegg
Nei, nei! :[-X ;e Det må du ikke gjøre :orefk :knegg

Så til alle MCsiden.no sine brukere: Ikke!! sjekk tagesk sin signatur nærmere, er dere snille!
:-)

:mk
Vil dette si at det er lov å reklamere for egen virksomhet på dette forumet?
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av AJ »

gaus skrev: Vil dette si at det er lov å reklamere for egenvirksomhet på dette forumet?
Tror vi må si at vi begrenser det til ting som er rimelig greit MC relatert...

Begynner å kjenne at det kanskje var litt dumt å 'tulle og tøyse' sånn jeg som jeg gjorde med tagesk og boken hans... :-k

I utgangspunktet er det ikke greit å reklamere på Forumet selv om jeg neppe tror noen tar skade eller anstøt av det.
En annen side er at vi som driver dette nettstedet heller ville tilbudt interesserte en reklameplass i headingen - godt synlig for alle - om det var det vil ville.
Men vi har nå en gang valgt å holde en reklamefri linje - har til og med fjernet MC-Avisa linken - og dermed ligger det i kortene at åpen adgang for reklame i postene gis det ikke anledning til.

Men de som skriver bok om ting som knytter seg til ting som har med MC-livet å gjøre skal vi nok la passere... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av gaus »

AJ skrev:
gaus skrev: Vil dette si at det er lov å reklamere for egenvirksomhet på dette forumet?
Tror vi må si at vi begrenser det til ting som er rimelig greit MC relatert...

Begynner å kjenne at det kanskje var litt dumt å 'tulle og tøyse' sånn jeg som jeg gjorde med tagesk og boken hans... :-k

I utgangspunktet er det ikke greit å reklamere på Forumet selv om jeg neppe tror noen tar skade eller anstøt av det.
En annen side er at vi som driver dette nettstedet heller ville tilbudt interesserte en reklameplass i headingen - godt synlig for alle - om det var det vil ville.
Men vi har nå en gang valgt å holde en reklamefri linje - har til og med fjernet MC-Avisa linken - og dermed ligger det i kortene at åpen adgang for reklame i postene gis det ikke anledning til.

Men de som skriver bok om ting som knytter seg til ting som har med MC-livet å gjøre skal vi nok la passere... :knegg
Det var ikke meningen min å spore av den hemningsløse hyllesten av GS, så la oss fortsette den tråden i stedet. Det er vel egentlig reklame det også? :-k
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av jhn »

Gaus har du no mer å si om GS vs V-strom ? Æ har en DL 1000 å
vil gjerne høre (lese) mer.Turbulens,tyngdepunkt.Æ synes den e litt
topptung men det e mulig det e bare mæ,æ har litt redusert styrke og
balanse grunnet en ryggmargskade så æ har velta en rekke ganger
i gangfart.Æ trur æ har bytta blinklys 3 gang.Men ellers e æ meget
fornøyd med sykkelen.

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av gaus »

jhn skrev:Gaus har du no mer å si om GS vs V-strom ? Æ har en DL 1000 å
vil gjerne høre (lese) mer.Turbulens,tyngdepunkt.Æ synes den e litt
topptung men det e mulig det e bare mæ,æ har litt redusert styrke og
balanse grunnet en ryggmargskade så æ har velta en rekke ganger
i gangfart.Æ trur æ har bytta blinklys 3 gang.Men ellers e æ meget
fornøyd med sykkelen.
jhn, dersom vi tar turbulensen først, så er vel dette et større eller mindre problem på de fleste sykler med små vindskjermer, og føles forskjellig avhengig av førerens lengde. Jeg rager 189cm over bakkenivå, og vår første V-Strom, 2003 modell, produserte mye turbulens som traff meg midt i visiret. Den neste var utstyrt med en Touring vindskjerm, og den justerbare spoileren på toppen sørget for at det ble veldig lite turbulens. Jeg var veldig fornøyd med den siste V-Stom’en, jeg bytta den bort på grunn av at jeg ikke lenger kunne stole på at sikkerheten var ivaretatt etter service på det lokale Suzuki verkstedet.

Den originale vindskjermen til vår R1200GS fungerte elendig for meg, ved hastigheter over 100 km/t ble det så mye turbulens at hodet mitt flagret fra side til side. I høst kjøpte jeg en Touring vindskjerm fra Wunderlich med samme type spoiler som den vi hadde på V-Strom’en, og denne reduserte turbulensen betydelig.

Jeg tror den originale vindskjermen er endret noe på den nye 2010 modellen av GS, men det er vel ikke så mange her som har erfaring med den ennå.

Både GS’n og V-Strom’n er høye sykler, så de blir jo litt tunge når de ikke er helt i balanse. Hvordan tyngdepunktet er på de to syklene, vet jeg ikke, men jeg kan ikke si at det er noen stor forskjell. Styret på GS’n er nok litt bredere enn på V-Strom’en, så jeg føler at jeg har veldig god kontroll i lave hastigheter og ved stans.

For å kjøre en V-Strom må du jo ha ganske bra beinlengde, og da vil en 1200GS trolig passe deg godt. Grunnen til at jeg sier dette er at jeg antar at du må sitte forholdsvis rett i ryggen på grunn av ryggskaden, og sittestillingen på GS’n er bra. Dessuten kan du justere styret fram og tilbake, og du kan få kjøpt mellomstykker som hever styret noen cm. Det originale førersetet har to høydestillinger, høyeste posisjon er omtrent som på DL1000. Du kan også få et ekstra lavt sete, men jeg vet ikke hvor mye lavere dette er. Et lavt sete vil nok være en fordel for deg, da vil du kunne ha mer kontroll når du setter beina i bakken. Ellers kan du som jeg tidligere har nevnt kjøpe senkesett for fothvilerne, så det er mange muligheter til å tilpasse sykkelen etter kroppens behov. Dette er ikke så enkelt å få til med en V-Strom.
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

gbruaset
Innlegg: 471
Registrert: 01 nov 2009, 16:10
Motorsykkelen din: 2011 Bmw F 800 GS
Sted: Oslo

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av gbruaset »

mens vi snakker om gs, er det noen her som har prøvd gs 800? den er lekker den også!

Brukeravatar
jhn
Innlegg: 3791
Registrert: 11 mai 2009, 03:53
Motorsykkelen din: Suzuki DL 1000 V Str
Sted: Nordkapp

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av jhn »

Takk skal du ha Gaus for godt svar.Det med turbulensen e altså omtrent det samme,i følge div. v-strom forum e det
nærmest et uoverkommelig problem.Æ har laget en slags spoiler sjøl som virke sånn passe.
Når det gjelder tyngdepunkt så tenkte æ at kanskje det va merkbart lavere på GSen pga boxeren.
Æ e 184 cm lang så æ føle ikke at sykkelen e for høy men skulle gjerne ha styret litt lengere bak.
Har også en arm som ikke kan rettes helt ut så æ må sitte litt for mye foroverlent,det e ikke helt bra for ryggen.
Men du hadde jo mye god info så æ finn vel på ut et eller annet.

Gammelgutt

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Gammelgutt »

gaus skrev:
jhn skrev:Gaus har du no mer å si om GS vs V-strom ? Æ har en DL 1000 å
vil gjerne høre (lese) mer.Turbulens,tyngdepunkt.Æ synes den e litt
topptung men det e mulig det e bare mæ,æ har litt redusert styrke og
balanse grunnet en ryggmargskade så æ har velta en rekke ganger
i gangfart.Æ trur æ har bytta blinklys 3 gang.Men ellers e æ meget
fornøyd med sykkelen.
Du kan også få et ekstra lavt sete, men jeg vet ikke hvor mye lavere dette er. Et lavt sete vil nok være en fordel for deg, da vil du kunne ha mer kontroll når du setter beina i bakken.
Setehøyden ved lavt sete er visstnok 82 cm.

Data på BMWsykler finnes vel her:
http://www.bmwmotorad.no" onclick="window.open(this.href);return false;

BMW leverer også en ekstra stor touringskjerm til sine sykler.

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av tagesk »

gaus skrev:Du kan også få et ekstra lavt sete, men jeg vet ikke hvor mye lavere dette er. Et lavt sete vil nok være en fordel for deg, da vil du kunne ha mer kontroll når du setter beina i bakken. Ellers kan du som jeg tidligere har nevnt kjøpe senkesett for fothvilerne, så det er mange muligheter til å tilpasse sykkelen etter kroppens behov. Dette er ikke så enkelt å få til med en V-Strom.
Til 12GS leverer både Wilbers og Øhlins kortere dempere.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av tagesk »

Kevin Ash skriver om 12GS:
In other respects the bike is unchanged, aside from new colours (metallic grey or black, solid red or white),
which means this is still one of the world’s most useful motorcycles.
Hele rapporten han er her.
Bilde

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37872
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av AJ »

tagesk skrev:Kevin Ash skriver om 12GS:
In other respects the bike is unchanged, aside from new colours (metallic grey or black, solid red or white),
which means this is still one of the world’s most useful motorcycles.
Hele rapporten han er her.
Bilde

[TaSK]
Vi mangler åpenbart en "sikle"(drool)-smiley her på Forumet... :-k

:knegg

:rop Dexter!!!
Jobb for deg, kanskje?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar