BMW R 1200 GS

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Bimma »

På bildet bruker jeg støvler der sålen er bygget opp 2 cm. Disse har jeg ikke lyst til å bruke lenger, de er ikke spesielt gode å gå med. Så i realiteten er det lengre ned til bakken enn på bildet.

Men jeg tror jeg allikevel skulle kunne leve bra med løsningen du foreslår tagesk . :mk
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av tagesk »

Bimma skrev: Men jeg tror jeg allikevel skulle kunne leve bra med løsningen du foreslår tagesk . :mk
Så da mangler du bare en kvart million kroner eller noe slikt for å handle inn.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av gaus »

tagesk skrev: Kjøper du en 12GS med ESA kan du sette på Wilbers dempere (som støtter ESA).
Jeg synes å huske at de er hele 65 mm kortere.
Det gjør susen det! [TaSK]
Høres ut til å være en løsning, men da mister vel sykkelen omtrent 1/3 av fjæringsveien?
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av tagesk »

gaus skrev: Høres ut til å være en løsning, men da mister vel sykkelen omtrent 1/3 av fjæringsveien?
Det vil jeg tro. Så resultatet er trolig en litt stivere sykkel. Jeg skirver "trolig" for det kan godt tenkes
Wilbers bygger demperne og fjærene anderledes slik at de har samme fjæringvei men at sykkelen sitter lavere.
Kjenner ikke detaljene (og eftersom jeg er 202 er problemet liksom litt akdademisk for meg)

Google på Wilbers ESA BMW vil sikkert komme opp med detaljene.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av gaus »

tagesk skrev:
gaus skrev: Høres ut til å være en løsning, men da mister vel sykkelen omtrent 1/3 av fjæringsveien?
Det vil jeg tro. Så resultatet er trolig en litt stivere sykkel. Jeg skirver "trolig" for det kan godt tenkes
Wilbers bygger demperne og fjærene anderledes slik at de har samme fjæringvei men at sykkelen sitter lavere.
Kjenner ikke detaljene (og eftersom jeg er 202 er problemet liksom litt akdademisk for meg) [TaSK]
Forstår hva du mener, jeg er bare 189, men har setet i høyeste posisjon. :D
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Brukeravatar
Bimma
Innlegg: 713
Registrert: 03 nov 2008, 15:11
Motorsykkelen din: BMW F800ST 08-mod.
Sted: Drammen
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av Bimma »

tagesk skrev:
Bimma skrev: Men jeg tror jeg allikevel skulle kunne leve bra med løsningen du foreslår tagesk . :mk
Så da mangler du bare en kvart million kroner eller noe slikt for å handle inn.

[TaSK]
Jepp, omtrentlig noe sånt ja..... :knegg
Livet består av øyeblikk - nyt dem !

Tohjuling: BMW F800ST 08-mod.
Kjørelengde 2007: 18.230 km ___ 2008: 24.540 km ___ 2009: 17.300km___2010: 17.889 km

BLOGGEN MIN: mc-tourer.com

MadMan
Innlegg: 101
Registrert: 23 mar 2009, 22:15
Motorsykkelen din: Yamaha TDM900 2007

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av MadMan »

Må si at denne sto øvertst på min ønskeliste :knegg


Men så kom det en ny 1200 fra Yamaha..... :scratch

Blir interesangt å se hvordan den er

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av tagesk »

MadMan skrev: Men så kom det en ny 1200 fra Yamaha..... :scratch
Blir interesangt å se hvordan den er
I henhold til det som er tilgjengelig veier den enda mer enn 12GS.

Skal man konkurrere med en av verdens mest solgte modeller må man komme med forbedringer.
Lettere, for eksempel.
Mer standardutstyr.
Tykkere tilbehørskatalog enn BMW.

Ser ikke bra ut, så langt.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
gaus
Innlegg: 117
Registrert: 29 okt 2009, 23:44
Motorsykkelen din: BMW R1200GS LC 2013
Sted: Kongsberg
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av gaus »

tagesk skrev:Tykkere tilbehørskatalog enn BMW.

Ser ikke bra ut, så langt.

[TaSK]
Tykkere tilbehørskatalog enn til BMW???????

Dersom vi sammenlikner tilbehørskatalogene til BMW med tykkelsen på Norges Lover, er vel nærmeste konkurrents tilbehørskatalog å sammenlikne med en lokalavis. :lol
Turen nytes best sammen med den man er glad i.

http://www.gausdal.nu/MC%20Siden/MC%20T ... uring.html

Tidligere mc: BMW R1200 GS LC, 2013 mod. (2013: 16414 km, 2014: 15540 km, 2015: 14085 km, 2016: 5000 km), BMW R1200 GS, 2008 (2009: 16072 km, 2010: 15483 km, 2011: 13880 km, 2012: 14715 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2007 (2007-2008, 31000 km)
Tidligere: Suzuki DL-1000 V-Strom, 2003 (2003-2007, 49000 km)
Tidligere: Suzuki GSX750F, 2000 (2000-2003, 55000 km)
Tidligere: Norton 750 Commando Fastback, 1971 (1973-1984)
Tidligere: BSA 200, 19?? (1971)
Tidligere: Suzuki 50, 1967 (1970-1972)

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av tagesk »

gaus skrev: Dersom vi sammenlikner tilbehørskatalogene til BMW med tykkelsen på Norges Lover, er vel nærmeste konkurrents tilbehørskatalog å sammenlikne med en lokalavis. :lol
Og på toppen kan du legge den fra Touratec + den fra Wunderlich.

Jeg har katalogen fra Touratech her. Der går utstyret til 12GS fra side 255 til 319.

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av AJ »

tagesk skrev:
gaus skrev: Dersom vi sammenlikner tilbehørskatalogene til BMW med tykkelsen på Norges Lover, er vel nærmeste konkurrents tilbehørskatalog å sammenlikne med en lokalavis. :lol
Og på toppen kan du legge den fra Touratec + den fra Wunderlich.

Jeg har katalogen fra Touratech her. Der går utstyret til 12GS fra side 255 til 319.

[TaSK]
Så får vi som om nye Yamaha 1200 Super Ténéré kan oppnå noe i nærheten av samme status som GS'en - også når det gjelder tilleggsutstyr ;e :

[img]http://www.yamaha-motor-europe.com/Imag ... 356145.jpg[/img]

Mer info? Klikk på bildet?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av FJZZR »

En ting er ihvertfall sikkert:
Touratech og liknende foretak kommer til (eller har allerede) kastet seg over Yamaha'en, så eventuelle bekymringer over tilgjengelighet på "ekstra utstyr" er garantert ubegrunnet.

Hvor populær den blir, avhenger nok mest av selve sykkelen. Den er litt tyngre enn GS'en, men det er nå mer enn vekt som teller også, da.

Og så er det vel fremdeles litt sånn, også blandt oss mc'ister, at noen liker mora og noen dattera.
Eller: Noen liker Yamaha, og noen liker BMW..

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av AJ »

Javisst! Noen liker det ene og noen det andre.
Men en artig nyskapning er nå denne nye SuperTénéré'en. Og jeg synes det er flott at de fortsatt satser på linjertoer/parallell-twin motoren. I likhet med GS'en bidrar dette til at den skiller seg ut fra massen, dvs. alle disse advent.syklene med vinkelmotorer... :roll

Og igjen må jeg bare nevne at jeg svært gjerne ser at Yamaha oppgradere TDM-modellen også med denne nye motoren.
En gate/sport-tourer med en slik motor ville vært noe \:D/ og med den lyden!! :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

FJZZR
Innlegg: 368
Registrert: 31 okt 2009, 22:06
Motorsykkelen din: FJ11 og ZZR1200
Sted: Høvik

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av FJZZR »

TDM skal jo oppgraderes og da er det vel (nesten) sikkert at de bruker denne motoren der også.

Skjønner at du ikke ønsker deg en V2 i stedet \:D/
Det er iallfall helt tydelig at mc fabrikanter bare blir mindre og mindre tradisjons bundne.

BMW har jo både tverrstilt rekke med kjede, og tradisjonell blinklys bryter nå.
Den som vel har igjen å bryte noen barrierer er Moto Guzzi, men det tror jeg sitter langt inne :lol :lol

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: BMW R 1200 GS

Legg inn av AJ »

FJZZR skrev:TDM skal jo oppgraderes og da er det vel (nesten) sikkert at de bruker denne motoren der også.
Er ikke så helt så sikker på at det skjer jeg, da...
men det vil uansett være synd om TDM forsvinner, siden den har en historie så langt tilbake som 1991 - og før det også om vi tar med forløperen som var Ténéré 750...
Med den nye modellen som nå er kommet er ringen på en måte sluttet...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar