Takk for støtten. Jeg beholdt førerkortet. Fikk 3 prikker. 112 i 80 sone. Jeg lå å banka bak trafikken på Trysilvegen og når vi kom til en rettstrekke blåste jeg forbi. De tok meg rett etter forbikjøringen.
Var ikke en gang klar over at satstene har økt. 15k svir for meg, har ikke så mye inntekt.
Greit med bot, men dette er ikke forholdsmessing i det hele tatt. Nå er det vår tur ja
Ellers koste jeg meg i de svenske skoger. Blitt mer komfortabel i svingene nå. Banka 50 mil de to siste dagene.
Sykkelen går som ei kule og det er hinsides gøy å dra den til 11k RPM i første og andre.
Har dog en liten oljelekkasje ved filteret. Er ikke mye. Skjer kun etter tur. Kan være den gamle O-ringen ble sittende igjen slik at jeg fikk dobbelt, eller at jeg har skrudd til for hardt, eller for løst.
Kjedet mitt er også for løst. Det virker som det blir løsere når jeg har kjørt en god tur. Tenker det er ferdig jeg. Kan være jeg ikke har strammet nok tho, og ikke strammet justeringsboltene nok. Sykkelen rykker og napper i første og andre gir når jeg bremser. Umulig å rulle i første og andre gir under 4k RPM. Kjenner også små napp/rykk når jeg gasser på, spesielt i 2-4k rpm. Må bruke mye clutch ellers er det ikke kjørtbart. Nytt kjede har jeg, drev kommer i posten snart.
Stappet i DB-killeren igomed jeg kjørte inn til Oslo i dag. Blir vell flådd om jeg blir stoppa uten. Var grom lyt uten, men funker med også. Har ingen aning om Delkevic anlegge er lovlig her med db-killer heller. De produseres i England og det sto at anlegge er road legal der, så da regnet jeg med at det går her også.
Politi karen som stoppa meg nevnte ikke anlegge mitt. I vognkortet mitt står det 94DB ved 5k rpm, og delkevic anlegge gir 100-102(med db-killer) ved 60% RPM, høyeste RPM på min er 14k(redline). Jeg klarer ikke det regnestykket. Det låter sinnsykt tøft ut hvertfall, spesielt uten db-killer <3
Dette er anlegget:
https://delkevic.co.uk/kawasaki-zx9r-ni ... ption=true
Noen som har peiling?
"MikaNineFive - forelegget du fikk var ikke for å ha kjørt for fort, men for manglende oppmerksomhet på hva som kan "lure i buskene" av politifolk. Se på det som en lærepenge - for manglende oppmerksomhet overfor hvilke farer som lurer i trafikkbildet."
Det stemmer, min egen dumhet der. Jeg veit jo at Trysilvegen ikke noe sted å speede på. Blitt advart av familie som kjører der ofte også. Jaja. Lærepenge indeed. Anyway, storkost meg de siste dagene og er helt forelska i sykkelen min.