Tips til sykkel

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
BjørnSover
Innlegg: 385
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Tips til sykkel

Legg inn av BjørnSover »

Slenger på bmw rninet - nyere brukt med få km?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tips til sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Cruice control er veldig deilig å ha ja hvis du skal kjlre lengre turer. Quickshifter blir man også veldig fort vant til, og ikke minst varmeholker. Når det gjelder det estetiske så har de fleste nakensykler godt av litt opprydding i stussen vedrørende kortere skiltoppheng. Mange sykler ser også mye bedre ut og får bedre lyd med slip-on potte.

Utover dette utstyret må du vurdere hva du trenger av bagasjemuligheter. Her kan man få alt fra det som er praktisk som ser jævlig ut, til det som er litt mindre praktisk og ser langt bedre ut.

MT09 vil alltid være en slags "luresykkel" i mitt hode. Motoren er morsom og for dem som oiker en litt futuristisk stil med skarpe farger til en fin pris så er MT09 et godt valg. Men det lukter innsparinger lang vei. Det at man ikke kan få cruise control til MT09 er nesten litt rart. Jeg tror MT09 trenger litt påkostinger for å komme på nivå med feks. Street Triple RS.

Jeg har kjørt dem begge men da eldre modeller. Mye kan ha skjedd på den tid, men den gang ville jeg valgt Street Triple når som helst over MT09, noe jeg også gjorde.

Prøv og styr unna japanske firesylindrede sykler i 600 klassen. Prisen er god, men det er vel det. Synes selv disse syklene er gørrkjedelige å kjøre. Tenker da mest på motoren. En 3-sylindret 7-900 kubikk er langt mer spenstig :)

Svar