Tender love and care for min MT 07

Forum for fulleffekt tung-MC
magnuuus
Innlegg: 19
Registrert: 19 sep 2020, 23:52
Motorsykkelen din: Yamaha MT 07

Re: Tender love and care for min MT 07

Legg inn av magnuuus »

Gammelsmurfen skrev: 06 feb 2022, 21:16 Man må være selektiv på Aliexpress, men er man det så finnes det mye bra der til en lav kost.
F. eks. større fot til sidestøtte, beskyttelses-deler/deksler i metall, tankbeskyttelse osv.
Men som biker7 er inne på, alt som går på elementær sikkerhet ville jeg også vært skeptisk til.
Kan godt hende at det er ok nok, men litt kjipt å finne ut når styreforhøyeren snap´r og man plutselig sitter og holder på styret i løse lufta, eller fothviler som ryker når man står og kjører :O
Alt av sikkerhet gjøres på merkeverksted med OEM deler, er mainly ute etter en facelift til 2022 sesongen. Har facelifta kjøreklær allerede med litt sexy alpinestars :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tender love and care for min MT 07

Legg inn av Bjerknez »

magnuuus skrev: 06 feb 2022, 19:24 Her var det mye gode forslag! Skal ta meg en time å undersøke litt.
Bjerknez skrev: 06 feb 2022, 09:42 Vet ikke om dette er noe for deg, men hva med å montere led lys striper på sykkelen som lyser opp motorrom eller evt. bakken under sykkelen. Et slags "show off" lys. Man kan få lys som slår seg på når du bremser, eller aksellerere i forskjellige farger, eller evt. kun hvitt lys for et ikke fullt så harry uttrykk. Mange muligheter her :)
Snakker du om typ fast and furious-lys under? Har forstått det sånn at blå og røde slike lys er ulovlig? Kan undersøke litt, er vel ikke noe å kjøre med, men å showe off litt på kveldstid kanskje?
Det kommer ann på hva du ønsker. Ønsker du fast and furious lys så kjøper du det, hvis ikke kjøp noe litt mer klassisk. Som kjørelys er det ulovlig med for mye blinkende lys ja. Spesielt blått lys. Men som show off lys når sykkelen er parkert er det vel neppe noen som tar deg for slikt.

Men når du kjører bør du ikke ta den helt ut med lys nei. :)

Men jeg kjenner ikke de konkrete reglene rundt dette skal sies.

magnuuus
Innlegg: 19
Registrert: 19 sep 2020, 23:52
Motorsykkelen din: Yamaha MT 07

Re: Tender love and care for min MT 07

Legg inn av magnuuus »

Bjerknez skrev: 07 feb 2022, 03:26
magnuuus skrev: 06 feb 2022, 19:24 Her var det mye gode forslag! Skal ta meg en time å undersøke litt.
Bjerknez skrev: 06 feb 2022, 09:42 Vet ikke om dette er noe for deg, men hva med å montere led lys striper på sykkelen som lyser opp motorrom eller evt. bakken under sykkelen. Et slags "show off" lys. Man kan få lys som slår seg på når du bremser, eller aksellerere i forskjellige farger, eller evt. kun hvitt lys for et ikke fullt så harry uttrykk. Mange muligheter her :)
Snakker du om typ fast and furious-lys under? Har forstått det sånn at blå og røde slike lys er ulovlig? Kan undersøke litt, er vel ikke noe å kjøre med, men å showe off litt på kveldstid kanskje?
Det kommer ann på hva du ønsker. Ønsker du fast and furious lys så kjøper du det, hvis ikke kjøp noe litt mer klassisk. Som kjørelys er det ulovlig med for mye blinkende lys ja. Spesielt blått lys. Men som show off lys når sykkelen er parkert er det vel neppe noen som tar deg for slikt.

Men når du kjører bør du ikke ta den helt ut med lys nei. :)

Men jeg kjenner ikke de konkrete reglene rundt dette skal sies.
Når sant skal sies har jeg repertoire med onkel blå, og de er som regel grei, så litt lysstæsj hadde ikke vært krise. Hvor er det man monterer slikt da? Under tanken, under passasjersete osv? Har ikke så mye plastikk å gjemme det bak.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Tender love and care for min MT 07

Legg inn av Bjerknez »

magnuuus skrev: 07 feb 2022, 06:37
Bjerknez skrev: 07 feb 2022, 03:26
magnuuus skrev: 06 feb 2022, 19:24 Her var det mye gode forslag! Skal ta meg en time å undersøke litt.
Bjerknez skrev: 06 feb 2022, 09:42 Vet ikke om dette er noe for deg, men hva med å montere led lys striper på sykkelen som lyser opp motorrom eller evt. bakken under sykkelen. Et slags "show off" lys. Man kan få lys som slår seg på når du bremser, eller aksellerere i forskjellige farger, eller evt. kun hvitt lys for et ikke fullt så harry uttrykk. Mange muligheter her :)
Snakker du om typ fast and furious-lys under? Har forstått det sånn at blå og røde slike lys er ulovlig? Kan undersøke litt, er vel ikke noe å kjøre med, men å showe off litt på kveldstid kanskje?
Det kommer ann på hva du ønsker. Ønsker du fast and furious lys så kjøper du det, hvis ikke kjøp noe litt mer klassisk. Som kjørelys er det ulovlig med for mye blinkende lys ja. Spesielt blått lys. Men som show off lys når sykkelen er parkert er det vel neppe noen som tar deg for slikt.

Men når du kjører bør du ikke ta den helt ut med lys nei. :)

Men jeg kjenner ikke de konkrete reglene rundt dette skal sies.
Når sant skal sies har jeg repertoire med onkel blå, og de er som regel grei, så litt lysstæsj hadde ikke vært krise. Hvor er det man monterer slikt da? Under tanken, under passasjersete osv? Har ikke så mye plastikk å gjemme det bak.
Det er vel ganske individuelt fra sykkel til sykkel vil jeg tro. Men under tanken er vel et naturlig sted ja. Samt under sal etc. og under lykten ved fremgaffel etc.

Myulighetene er uendelige her og stanses vel kun av opffinnsomheten evt. :thumleft

Svar