Trenger litt hjelp med min Suzuki GSX-R 600 2000mod

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Badboy
Innlegg: 13
Registrert: 09 jul 2021, 19:16
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 600cc 2000 mod
Sted: Trondheim-Heimdal

Trenger litt hjelp med min Suzuki GSX-R 600 2000mod

Legg inn av Badboy »

Hei. Har noen spørsmål som jeg håper noen kan ta seg tid til å svare på.. prayer

Sliter med at radiatoren blir så kjempe varm og varmen stiger opp til kokepunktet.
Viften bak på radiatoren slår seg ikke på mer og det er mye av grunden til at motoren ikke får kjølet seg godt nåkk ned.
Er det noe spesielt som kan være galt?
Er det noe med vannpumpen, termostaten, viften, sikring..?
Kunne noen sendt meg bilder eller beskrevet for meg hva jeg kan gjøre for å finne ut av dette og mulig komme med noen teorier eller bare følge meg igjennom hvordan jeg finner ut av det. :confused

Skulle gjerne hatt meg en bedre radiator, til en billig penge og som gjerne har med en vifte.
Så om noen har det å kan sende meg bilder med pris, så ville det vært toppers og dette er nummeret til den typen radiator som jeg trenger: 17710-33E00-000 .

Hvilken nett side er den beste for å finne nye eller brukte deler for min modell og andre modeller mener dere ?. :-k

Første giret på sykkelen er det noe rart med, når jeg gasser så skjer det nesten ingenting og så pluttselig virker den å få bensin eller noe å farten øker betraktelig.. Om noen forstår hvordan jeg prøver forklare det?. :scratch

Som noen av dere sikkert forstår så er jeg ganske nybegynner på dette med motorsykkel og håper noen dere kan prøve hjelpe meg bare litt på vei. :redface

Jeg bor i Trondeheim, nærmere bestemt Heimdal og om noen som bor i nærområdet kunne tatt seg en tur til meg å se på sykkelen min, så ville jeg satt ubeskrivelg stort pris på det.
Trenger litt veiledning av noen som er kyndig, som kan gi meg noen tips å triks og hjelpe meg forstå litt mer. :-k

Har dere noen spørsmål eller svar til meg så tar jeg hjertelig i mot det! :vs :twothumbs:
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Trenger litt hjelp med min Suzuki GSX-R 600 2000mod

Legg inn av kjellv »

Denne radiatoren er defekt, ingen tvil om det. Jeg vil tro den har blitt vasket med høytrykksvasker, det tåler den ikke. Det blir for dårlig luftgjennomstrømning i den, og selv med kjølevifte intakt ville det ikke gjort saken mye bedre.
Kjølevifta skal heller ikke starte før ved rundt 100 grader. Med 50/50 glykol kjølevæske vil den heller ikke koke før nærmere 110 grader. Så lenge sykkelen holder ei fart på fra 30km/t og opp er ikke kjølevifte nødvendig, fartsvinden vil skape bedre gjennomstrømning i radiatoren enn kjølevifta klarer.

Badboy
Innlegg: 13
Registrert: 09 jul 2021, 19:16
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 600cc 2000 mod
Sted: Trondheim-Heimdal

Re: Trenger litt hjelp med min Suzuki GSX-R 600 2000mod

Legg inn av Badboy »

Takk så mye for svar og setter utrolig stor pris på det!.
Skal ordne med ny radiator, så fort jeg finner en med de samme festene som den jeg allerede har og det er lettere sakt en gjort.
Radiatoren var slik når jeg kjøpte sykkelen og viste ikke den var ødelakt da.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Trenger litt hjelp med min Suzuki GSX-R 600 2000mod

Legg inn av kjellv »

Badboy skrev: 15 jul 2021, 00:58 Takk så mye for svar og setter utrolig stor pris på det!.
Skal ordne med ny radiator, så fort jeg finner en med de samme festene som den jeg allerede har og det er lettere sakt en gjort.
Radiatoren var slik når jeg kjøpte sykkelen og viste ikke den var ødelakt da.
Du bor vel i Trondheimsområdet tror jeg.. Det var vel du som var på forumtreff i fjor?
Ta av radiatoren og stikk innom radiatorservice https://www.1881.no/radiatorer/radiator ... 0531672S1/ og få den vurdert der.
Disse karene er dyktige og kan det meste. Mulig de kan reparere den du har også, kanskje til og med billigere enn du kan skaffe en erstatning. Vi har sendt flere radiatorer til dem for rep med godt resultat. De kan også bytte register i radiatoren.

Badboy
Innlegg: 13
Registrert: 09 jul 2021, 19:16
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 600cc 2000 mod
Sted: Trondheim-Heimdal

Re: Trenger litt hjelp med min Suzuki GSX-R 600 2000mod

Legg inn av Badboy »

Heisann!.
Har aldri eid motorsykkel tidligere og har ikke vært innom dette forumet før nå nylig, eller ikke vært på forumtreff :-) .
Bor i Trondheimsområdet ja!.
Har forhørt meg rundt på forskjellige forhandlere/verksteder og de skal ha/tar mellom 7000-9000,- for akkurat denne radiatoren.
Funnet en selger på Ebay som tar kun 1200,- for en brukt slik radiator og vet enda ikke hva prisen blir med inport osv..
Så blir spennende å se hva det blir til og får håpe jeg slipper spare så lenge for å få råd til dette.
Skal skjekke opp plassen du nevener der og forhøre meg litt rundt om det er mulig redde den jeg har nå.

Takk så mye for dine råd og hjelp! Det hjelper meg mye! :-D

mekkern
Innlegg: 7540
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Trenger litt hjelp med min Suzuki GSX-R 600 2000mod

Legg inn av mekkern »

Badboy skrev: 15 jul 2021, 17:29 Heisann!.
Har aldri eid motorsykkel tidligere og har ikke vært innom dette forumet før nå nylig, eller ikke vært på forumtreff :-) .
Bor i Trondheimsområdet ja!.
Har forhørt meg rundt på forskjellige forhandlere/verksteder og de skal ha/tar mellom 7000-9000,- for akkurat denne radiatoren.
Funnet en selger på Ebay som tar kun 1200,- for en brukt slik radiator og vet enda ikke hva prisen blir med inport osv..
Så blir spennende å se hva det blir til og får håpe jeg slipper spare så lenge for å få råd til dette.
Skal skjekke opp plassen du nevener der og forhøre meg litt rundt om det er mulig redde den jeg har nå.

Takk så mye for dine råd og hjelp! Det hjelper meg mye! :-D
hvis den ikke lekker så er det nok mulig å fixe opp med litt retting av ribber og rengjøring-men at vifta ikke starter er noe annet du må finne ut av..sjekk sikring og prøv med strøm rett på viftemotoren-kan være føler også..
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

xavi0n
Innlegg: 495
Registrert: 28 feb 2021, 12:45
Motorsykkelen din: 2012 yamaha fz8, 2015 Suzuki vstrom 1000

Re: Trenger litt hjelp med min Suzuki GSX-R 600 2000mod

Legg inn av xavi0n »

Sånn som den føleren så ut på bildet tipper jeg på den, prøv å kjør 12v rett på vifta å se om den starter, starter den er den i orden og feilen ligger en annen plass. Starter den ikke et det bare å kjøpe ny
If you gonna be dumb you gotta be tough

Badboy
Innlegg: 13
Registrert: 09 jul 2021, 19:16
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 600cc 2000 mod
Sted: Trondheim-Heimdal

Re: Trenger litt hjelp med min Suzuki GSX-R 600 2000mod

Legg inn av Badboy »

Den lekker ikke og som Kjellv skrev lengere opp hær så starter viften først på rundt 100 grader.
Jeg har ikke enda latt sykkelen bli så varm at den har nådd 100 grader, er redd for å ødelegge motoren da og har kun nådd 98 grader før jeg har stoppet sykkelen å ventet litt til gradene gikk ned igjen.
Så er godt mulig viften fungerer uten at jeg er klar over det..
Men tror dere det er noe fare om jeg prøver la sykkelen nå 100 grader uten at den kan bli ødelagt eller noe galt kan skje og det bare for å se om viften faktisk fungerer eller ikke ?.

Er voldsomt mye jobb å skulle greie rette opp alle de små rillene og de fleste er for innbøyd til at det er mulig å kunne få tak på de å bøye de tilbake..


Skal prøve kjøre 12v rett på viften og se om det er noe galt med den. Så takk for det rådet!
Men tror du viften har så mye å si egentlig, når radiatoren er så ødelagt så ligger nåkk uansett en stor feil der og må sikiftes uansett..?

Takk for svar! :-)

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Trenger litt hjelp med min Suzuki GSX-R 600 2000mod

Legg inn av kgjersda »

Til sammenligning så starter min vifte på 105grader.... Synes det er noe høyt fra produsenten.
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Trenger litt hjelp med min Suzuki GSX-R 600 2000mod

Legg inn av cannon »

Badboy skrev: 15 jul 2021, 18:12
Er voldsomt mye jobb å skulle greie rette opp alle de små rillene og de fleste er for innbøyd til at det er mulig å kunne få tak på de å bøye de tilbake..
Det tar ei stund, men det går trolig fint. Jeg har brukt et "følerblad" med passe tykkelse og "staket" opp luftslissene fra baksiden. Radiator må av, og da kan du samtidig spyle og skylle den skikkelig innvendig. Du fikser dette på en kveld. Uten å prøve dette er radiatoren søppel. Verkstedet som er nevnt lengre opp her gir sikkert også råd.

Denne får du hjem for ca 1.300,-. Vet om andre som har vært veldig fornøyd med kina-radiator...:)
https://www.ebay.com/itm/191959271594?_ ... %3A2334524

Badboy
Innlegg: 13
Registrert: 09 jul 2021, 19:16
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 600cc 2000 mod
Sted: Trondheim-Heimdal

Re: Trenger litt hjelp med min Suzuki GSX-R 600 2000mod

Legg inn av Badboy »

Til cannon.

Skal prøve det du sier der og fint du forklarte meg det slik. ;-)

Har sett på samme radiator som du sendte Link av der, men det som er tingen er at jeg trenger en med spesielle fester, som denne har https://www.ebay.com/itm/254983549680 og det er kun slike fester som fungerer for å henge opp radiatoren på sykkelen min..
Glemte legge ut bilde av festet på andre siden av sykkelen, for det er ikke slik som det som du ser på den ene siden der på bildet og om du ser på linken så kan du se det at det er ett annet feste på andre siden som er det jeg må ha.
Vet ikke om det finnes noen mulighet for å gjøre om festet på sykkelen eller om jeg kjøper en radiator uten akkurat slikt feste på den ene siden og om jeg kan kanskje få tatt av gamle festet å sveiset det på nye radiatoren om den ikke har ett slikt.

Tusen takk for svar og gode råd! ;-)

Mvh Mathias

Badboy
Innlegg: 13
Registrert: 09 jul 2021, 19:16
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 600cc 2000 mod
Sted: Trondheim-Heimdal

Re: Trenger litt hjelp med min Suzuki GSX-R 600 2000mod

Legg inn av Badboy »

Fant ut hva feilet sykkelen, trykk slangen til forgasserne var morknet fullstendig bort og det var for lite veske på radiatoren.
Nå som det er ordnet så er alt slik som det skal og selvfølgelig burde radiator byttes med en bedre men er ikke noe som er ett absolutt.

Svar