Førstegangskjøp

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Førstegangskjøp

Legg inn av FredrikE24 »

Den er kapabel. Telelever!

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Førstegangskjøp

Legg inn av AJ »

FredrikE24 skrev: 27 jun 2021, 22:33 Tror du bør kjøpe en BMW R1200C jeg. Beste cruiseren å få kjøpt.
OK...
Men å kjøpe en ny blir vanskelig siden disse ble produsert fra 1997 til 2004. Ganske kort tid i forhold til en del andre BMW modeller.
Beste cruiseren, muligens. Men falt kanskje ikke helt i smak hos kjøpergruppen den var beregnet på... :-k

;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Jahn C
Innlegg: 7
Registrert: 25 jun 2021, 11:33
Motorsykkelen din: Ingen enn så lenge

Re: Førstegangskjøp

Legg inn av Jahn C »

Takk til alle som har bidratt med konstruktiv tilbakemelding. En del velment input.

Når det gjelder endemålet så har ikke det endret seg i noen nevneverdig form. Jeg tar sikte på å erverve en sykkel som er i tråd med mitt initiale innlegg da det er en sterk preferanse i forhold til smaken min. Praktikalitet kommer et stykke bak når det gjelder valg av sykkel. Skulle jeg valgt med fornuft hadde det blitt en Kia Soul med 64 kwh batteripakke. Motorsykkel handler i stor grad om «følelsen». «Heldigvis» er jeg 36 år nå og er en del mer risiko motstrebersk enn når jeg var 18. En sykkel med tilstrekkelig kraft og enda litt til ville ergo blitt behandlet i mer konservative former.

Det gir dog selvfølgelig mening det som skrives her i forhold til å danne en relasjon til eksempelvis skolens sykkel i form og størrelse. Derfor kan det hende jeg bare anskaffer meg noe «fort og gale» nå og begynner å øvelseskjøre for så å selge når jeg vet mer nøyaktig hva jeg vil ha. Det er ikke mye å velge mellom uansett på finn.no nå i forhold til det jeg ser etter så det ser ut til at noe venting må jeg belegge meg på uansett.

kaLARSnikov
Innlegg: 172
Registrert: 22 jul 2020, 13:31
Motorsykkelen din: '04 DL650 V-Strom
Sted: Østfold

Re: Førstegangskjøp

Legg inn av kaLARSnikov »

Helt enig i at "følelsen" er viktig og til tross for hva jeg skrev tidligere så vil jeg påpeke at jeg mener det er bedre å skaffe seg en upraktisk sykkel man virkelig liker fremfor en praktisk sykkel man ikke liker. Forskjellen ligger vel hovedsakelig i at med førstnevnte kan det tenkes at du må påberegne flere kjøretimer, men med sistnevnte risikerer du å miste lysten på hele lappen.

Dette med å starte med små sykler er noe man ofte ser i amerikanske forum, men jeg mener vi med kjøreopplæringen i Norge med fordel kan starte på større beist uten at det nødvendigvis er en stor ulempe.

Noe å øvelseskjøre med er også uansett bedre enn ingenting å øvelseskjøre med. Hva du har lyst til å kjøre kan også fort forandre seg underveis og etter at du får testet litt forskjellige ting. Selv merker jeg at jeg bytter mening annenhver uke på hva jeg har lyst til å investere i som sykkel nr. 2 til året...

Ønsker deg uansett lykke til videre med både øvelseskjøring, kjøretimer/oppkjøring, og ikke minst kjøp av sykkel. Uavhengig av hva du ender opp med i første omgang så håper jeg - som custom cruiser-fan - at du en gang får gjennomført planen du har i utgangspunktet, da jeg tror det kan ende opp med en rimelig tøff sykkel. Du må gjerne slenge inn bilder her når den tid kommer, og også av andre sykler om du skulle ende opp med noe annet i mellomtiden. Det er en egen biker's logg "avdeling" på forumet her som egner seg godt som en liten blogg hvor man kan dokumentere opplevelser og innkjøp :)

Svar