Super Duke på hjulet.

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Super Duke på hjulet.

Legg inn av AdeyMC »

Bilde
Bilde

Hva mener folk om det her, jeg syntes det var kult bilde. Kjørte en random tur jeg filma og fikk fanga denne Super Duken. Jeg ble kicka fra motorsykkelsiden på facebook for å legge ut disse bildene og spørre om det samme :crazy:

Du trenger ikke si om det er deg, men om det er så har du iaffal kult bilde her :D

Men jeg mener vi burde kunne diskutere det uten at man blir kicka og banna. Skjønner folk som er helt imot alt av det også så er ikke der det ligger.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av AJ »

Bildet er kult nok, det.
Men nå er det engang slik at kjøring på bakhjulet er ensbetydende med førerkortbeslag om onkel Blå er i nærheten og bivåner "stuntet"...
Sånn er altså praksisen fra våre utøvende myndigheter.
Kan vel også hende at anmeldelse til politiet skjer fra andre som filmer slike bakhjulskjøringer...
Ganske klare beviser, i så fall, om kjennetegnet på sykkelen også blir filmet.

For egen del unngår jeg denne type kjøreatferd selv om jeg har allverdenss mulighet til å gjøre det når og hvorsomhelst...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av AdeyMC »

AJ skrev: 04 jun 2021, 19:26 Bildet er kult nok, det.
Men nå er det engang slik at kjøring på bakhjulet er ensbetydende med førerkortbeslag om onkel Blå er i nærheten og bivåner "stuntet"...
Sånn er altså praksisen fra våre utøvende myndigheter.
Kan vel også hende at anmeldelse til politiet skjer fra andre som filmer slike bakhjulskjøringer...
Ganske klare beviser, i så fall, om kjennetegnet på sykkelen også blir filmet.

For egen del unngår jeg denne type kjøreatferd selv om jeg har allverdenss mulighet til å gjøre det når og hvorsomhelst...
Ja, helt enig i det. Bildet i seg selv er kult, sier ikke at det er kult å dra på bakhjulet på offentlig vei. Jeg også unngår det på offentlig veier da det innebærerer en ekstra risiko. Både for meg og andre. Og ja, folk kan bli tatt av å gjøre det om noen filmer de bakfra. Vet ikke hvordan det er om man nekter på at man kjørte den, kan vell aldri bevise 100% hvem som kjørte , med mindre man tillstår. Men sykkelen kan vell sikkert bli beslaglagt osv. Uansett så er det faren ved det som er det viktigste. Om man gjør det på steder man ikke burde, utsetter man både seg selv og andre for farer.

Men poenget mitt er at bildet er kult, ikke nødvendigvis at han kjører på hjulet på offentlig vei,men jeg liker å høre hva folk mener om det, ser ofte nok folk som drar på hjulet så lurer på om det er normalen at det er greit eller ikke fra andre MC folk. Liker at vi kan diskutere sånt åpent uten at man blir utestengt.

Om man ser bort ifra loven, alle vet at det er førerkortbeslag. Men det er også å kjøre over dobbelsperrelinje som mange gjør når de filtrer i kø. Eller å kjøre i 120 i 80 sona som også veldig mange har gjort.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av AJ »

Dobbeltmoralsk fra min side, vil ganske sikkert mange mene, når jeg nå gir uttrykk for at jeg synes det er en uting at medmotorsyklister krysser dobbelt sperrelinje for å forsere køen over Hønefossbrua, hvor jeg ofte kjører, mens jeg ikke synes det ikke er like ille at man kjører i 120 km/t på Eggemosletta utenfor Hønefoss.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av AdeyMC »

AJ skrev: 04 jun 2021, 20:04 Dobbeltmoralsk fra min side, vil ganske sikkert mange mene, når jeg nå gir uttrykk for at jeg synes det er en uting at medmotorsyklister krysser dobbelt sperrelinje for å forsere køen over Hønefossbrua, hvor jeg ofte kjører, mens jeg ikke synes det ikke er like ille at man kjører i 120 km/t på Eggemosletta utenfor Hønefoss.
Ja, men tror nok også mange deler din oppfattning! Det kommer litt ann på hvordan det ser ut både på sletta og på brua hva jeg mener er verst :P Men derfor kommer det også ann på hvordan det ser ut der personen drar på hjulet. Er det en rett slette er det mindre farlig enn om noen som stresser krysser dobbelsperrelinje på en plass med dårlig sikt osv.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av pekle »

Tid og sted for alt. Om man skal på bakhjulet ser det der ut som en helt grei plass. Om man ser bare på fart hadde jeg nok blitt lappløs flere ganger forrige helg - men det skjedde kun på "passende" steder. Hang på en som kjørte forbi meg et par kilometer, men da han begynte å legge seg i midten av motgående kjørefelt inn mot blinde høyresvinger i 130+ var det ikke artig lenger. Ei heller Duken som blåste forbi noe nærmere 100 i 50-sonen. Men ikke mitt problem heller, så lar det bli med å tenke at jeg ikke ville gjort det selv...

Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av Ronning »

På en oversiktelig øde folketom vei uten trafikk imot - helt ok med noen meter på bakhjulet for min del.

Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av AdeyMC »

pekle skrev: 04 jun 2021, 20:36 Tid og sted for alt. Om man skal på bakhjulet ser det der ut som en helt grei plass. Om man ser bare på fart hadde jeg nok blitt lappløs flere ganger forrige helg - men det skjedde kun på "passende" steder. Hang på en som kjørte forbi meg et par kilometer, men da han begynte å legge seg i midten av motgående kjørefelt inn mot blinde høyresvinger i 130+ var det ikke artig lenger. Ei heller Duken som blåste forbi noe nærmere 100 i 50-sonen. Men ikke mitt problem heller, så lar det bli med å tenke at jeg ikke ville gjort det selv...
Ja, det jeg også mener, kommer helt ann på situasjonen. Kan tygt kjøre 120+ i 80 sonen i mange situasjoner selv om det er straffbart. Er det lang slette og oversiktlig er det størst sjangs for villtpåkjørsel og det er kanskje dumt for det rådyret som er uskyldig, men er mest risiko for den som gjør det selv og da mener jeg det får være opp til den som gjør det og ta den risikoen.

Men råkjøring i boligfelt og 50-60 soner osv er bare idioti og lager bare risiko for den ungen eller katta som løper ut i veien.
Sist redigert av AdeyMC den 04 jun 2021, 21:44, redigert 1 gang totalt.

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av mekkern »

Ser ikke problemet når det ikke er tett trafikk eller i bygater eller rundt fotgjengere/sykkelister.
Da går det i så fall bare ut over fører hvis det går dritt.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av AdeyMC »

mekkern skrev: 04 jun 2021, 21:43 Ser ikke problemet når det ikke er tett trafikk eller i bygater eller rundt fotgjengere/sykkelister.
Da går det i så fall bare ut over fører hvis det går dritt.
Jepp! Jeg er ikke god på å dra på hjulet så jeg prøver ikke på det heller(på veien), annent enn power wheelies som så vidt går over bakken. Men kjenner og har sett mange som er gode og har bedre kontroll på 1 hjul enn mange jeg har sett på 2. Så det er sitausjonen som avgjør for meg, og mange faktorer spiller inn.

Brukeravatar
zarni
Innlegg: 78
Registrert: 20 feb 2018, 09:46
Motorsykkelen din: KTM DUKE 790

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av zarni »

Fett bilde! Likte det veldig godt. Synes wheelies på vei er helt greit så lenge det kan gjøres uten å sette andre i fare. Vedkommende dro den på bakhjulet i det du kjørte forbi. Det er kanskje ikke helt innafor mtp din sikkerhet. Men sett bort i fra det likte jeg bilde godt hehe :twothumbs:
2015 BMW S1000R
2017 Honda MSX125
2015 Triumph Street Triple 675R
2015 KTM RC 390

Brukeravatar
AdeyMC
Innlegg: 39
Registrert: 21 jun 2020, 22:04
Motorsykkelen din: Kawasaki Z650 2020
Sted: Skien,Telemark

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av AdeyMC »

zarni skrev: 04 jun 2021, 23:46 Fett bilde! Likte det veldig godt. Synes wheelies på vei er helt greit så lenge det kan gjøres uten å sette andre i fare. Vedkommende dro den på bakhjulet i det du kjørte forbi. Det er kanskje ikke helt innafor mtp din sikkerhet. Men sett bort i fra det likte jeg bilde godt hehe :twothumbs:
Ja enig i dine sikkerhets vurderinger :) Men jeg så han tidlig. Han hjula fra bunnen av bakken så følte jeg aldri hadde noe problem i den situasjonen. Se bilde her:

Bilde

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av erik m »

Vel, ærlig talt blir jeg rimelig utrygg om noen gjør det der når jeg møter dem. Det ligger haugevis av filmer på Youtube som viser hvor lite som skal til før sykkelen vrenger til siden, og da vil jeg helst ikke være på den siden akkurat da. Om folk vil leike sånn på et lukka område er det helt greit, da er det bare dem sjøl det går ut over. https://www.youtube.com/watch?v=eySSFbWLTZ0
Samme følelse som når jeg skal kjøre forbi en trailer med boggien nede - jeg gjør det aldri i en venstresving sjøl om det er to felter og tom venstrefil. Men så har jeg også sett noen tusen vogntog og semier inni i mine mange år i transporten, og veit hvordan alt for mange er elendig lasta.

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av mekkern »

føler meg ikke alltid trygg på andre i trafikken selv... sett mye rart jeg også..
men å kjøre slik at det aldri syndes mot noen regel greier nok ingen...
https://www.dagbladet.no/nyheter/up-sje ... t/73552954

jeg bryter daglig en del regler og har gjort det i over 40 år-siden det har gått bra så langt så har jeg litt avslappet forhold enn så lenge.. :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
erik m
Innlegg: 547
Registrert: 30 aug 2012, 23:43
Motorsykkelen din: jawa CZ 350 56 og BMW r1100rs 93
Sted: Oslo

Re: Super Duke på hjulet.

Legg inn av erik m »

Jeg har aldri brutt en eneste lov i hele mitt liv. Og heller aldri jugd. Ikke en eneste gang! :roll
(Veit det er enkelte politifolk som følger dete forumet, uten at det påvirker det jeg skriver.)
Sist redigert av erik m den 05 jun 2021, 16:17, redigert 2 ganger totalt.

Svar