Kjenner litt på kubikk syndromet

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av simpson »

Nei det har du rett i. Nå er det ikke desmodromiske ventiler på V4, så nå er de som alle andre.
Nytt på V4 er oljebytte på 15.000km/hvert andre år, mot 15.000km/1 gang i året på v2.
Men nå er ikke V4 noen nytt for Ducati, så det er ikke noe de ikke har erfaring med.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av pekle »

Ah, hadde ikke fått med meg at det var hvert andre år - det vil jo faktisk gjøre en forskjell i serviceutgifter dersom en ikke kjører så himla mye.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av dypen »

Tore L skrev: 09 apr 2021, 21:05 Jeg må jo si at denne her frister veldig :)

Den frister veldig men fullspecet er den på 400k før evt rådført med forhandler og tilbud :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

dypen skrev: 10 apr 2021, 10:07
Tore L skrev: 09 apr 2021, 21:05 Jeg må jo si at denne her frister veldig :)

Den frister veldig men fullspecet er den på 400k før evt rådført med forhandler og tilbud :)
Dem har nok bakt det inn i prisen ett sted :knegg

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Audi Mannen »

Ketil skrev: 09 apr 2021, 17:49

Så hvordan går det med funderingene Audimannen?
Strålende....... blir ikke det spøtt klokere enda. Men blir det bytte så blir det 1250 GSA eller V4 S Sport tror jeg. :-k
Begge skal prøves før konto'n eventuelt skal åpnes.
Må også regne med en posjon *mas fra fruen tenker jeg. :sorry
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av FredrikE24 »

Prøv Ducati først prayer

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av simpson »

FredrikE24 skrev: 11 apr 2021, 00:04 Prøv Ducati først prayer
Det er jeg enig i, for når nedturen kommer når han tester GS så er han ikke i tvil om hva han vil ha :thumleft

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

simpson skrev: 11 apr 2021, 07:01
FredrikE24 skrev: 11 apr 2021, 00:04 Prøv Ducati først prayer
Det er jeg enig i, for når nedturen kommer når han tester GS så er han ikke i tvil om hva han vil ha :thumleft
:knegg

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev:
simpson skrev: 11 apr 2021, 07:01
FredrikE24 skrev: 11 apr 2021, 00:04 Prøv Ducati først prayer
Det er jeg enig i, for når nedturen kommer når han tester GS så er han ikke i tvil om hva han vil ha :thumleft
:knegg
Han har jo en Tracer 900GT fra før, alt blir vel en nedtur Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk


Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Bjerknez »

kjellv skrev: 11 apr 2021, 11:39
Bjerknez skrev:
simpson skrev: 11 apr 2021, 07:01
FredrikE24 skrev: 11 apr 2021, 00:04 Prøv Ducati først prayer
Det er jeg enig i, for når nedturen kommer når han tester GS så er han ikke i tvil om hva han vil ha :thumleft
:knegg
Han har jo en Tracer 900GT fra før, alt blir vel en nedtur Bilde

Sent fra min SM-A515F via Tapatalk
Klart en GS1200 er en mer "seriøs" sykkel på mange måter. Elektronikken, dempere og ellers andre ting, men selve motoren tror jeg ikke er noe mer spennende enn den som sitter i Tracer. Snarere tvert i mot. Mulig den kan VIRKE vassere med tanke på momentet, men R1200RS som jeg kjørte som angivelig har den samme motoren (som også er mye lettere enn GS) mistet pusten fort. Mye giring for å opprettholde maks moment. Merket dette på forbikjøringer.

Med sykler som feks. S1000R kommer man seg fra 40km/t til langt over førerkortbeslag i kun andregiret. Med motoren i R1200RS trengte man å gire både en og to ganger under samme forbikjøring.

Men kreftene der dem faktisk er oppleves som mer enn gode nok.

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av simpson »

Men GS har jo svært lite og ikke veldig avansert elektronikk sammenlignet med andre sykler. Så er du glad i sånt er GS ikke riktig sykkel uansett.
Dessuten er jo GS toppen av gubbesykkel og er du glad i kneskrap og litt oh shit opplevelser er jo heller ikke GS det mest spennende, ja jeg vet at det er mulig men absolutt ikke den mest sportslige ADV på markedet.
Da er det to som skiller seg ut og det er KTM og Ducati.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Audi Mannen »

dypen skrev: 10 apr 2021, 10:07
Tore L skrev: 09 apr 2021, 21:05 Jeg må jo si at denne her frister veldig :)

Den frister veldig men fullspecet er den på 400k før evt rådført med forhandler og tilbud :)
Vet ikke hvordan du får 400K, men jeg kommer til 338K. Da har jeg valgt bort Acra anlegg og carbon deler. Legger ikke 20K i slikt jeg.
Når jeg klikker inn mine "must have" og 338.850,- er inkludert utstyret som ligger listet opp nedover her.

Multistrada V4S 2021
Vare nr. MTSV4S
kr 338.850,00,-
Nyhet
Colour

Ducati Red

Aviator Grey
Standard S version

Functionality Pack: DQS ,Cruise Control, VHC, Skyhook, Brembo stylema, 6,5" Dashboard,, Ducati connect, Full LED Headlamp w cornering lights, Handsfree



Essensial

Travel: Panniers (Sidekofferter), Center stand, Heated grips, Heated seats (+kr 15.000,00,-)

Technology: Radar system: Adaptiv cruisecontrol, Blindspot detector+ (+kr 9.000,00,-)




Ekstrautstyrspakker

Enduro: Radiator protections, Side trellis protection, Skid plate, LED additional lights (+kr 13.125,00,-)

Urban: Top case, Fuel tank bag, USB cable (+kr 6.825,00,-)
Felger

Cast wheels

Prelli Scorpion Trail ll
Leveringsomkostninger

Klargjøring, frakt og registrering (+kr 4.900,00,-)



Er det egentlig så veldig mye dyrere enn en full spekka GS da? Tror ikke det, og ser man på service kostnader så tror jeg faktisk at Den røde kommer godt ut av det i løpet av noen sesonger.

Regnestykket blir litt annerledes dersom man ser opp mot en 2019 eller 2020 modell GS som man kan få pent brukt, da er det raskt 70-100K billigere å kjøpe en GS, men da er den brukt.
Tror ikke det kommer så veldig mange brukte V4 på markedet neste år heller siden de er litt dyrere enn GS og BMW har jo sine fan's.. og da holder den seg kanskje godt i pris.

Noen som er på utkikk etter en pent brukt Tracer 900 GT ferdig rigga for tur så vet dere hvem som kan kontaktes... :vs

Hva kan man forvente å få for en 2018 Tracer GT med snart 11.000 km mon tro? Ikke så mange på finn å sammenligne med, de som ligger der er jo helt standard. Min har en haug med "add on's" som nytt koster ca. 40K.
Men man kan vel ikke regne med å få igjen så veldig mye for alt man har kjøpt ekstra, eller er det bedre økonomi å selge SW Motech kofferter separat?
Det samme kanskje for Arrow anlegg, Tom Tom GPS etc.etc.?
Synspunkter mottas med takk.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av pekle »

Vet ikke noe om dagens marked for Tracer, men da jeg solgte en F800GS for en del år siden så var sykkelen lettsolgt som standard (men med BMW-kofferter og "nødvendig" ekstrautstyr), så da fikk jeg i alle fall noen ekstra lapper ved å plukke av og selge "unødvendig ekstrautstyr" separat. Den gang var det verdt innsatsen for meg.

Brukeravatar
Audi Mannen
Innlegg: 759
Registrert: 23 mai 2017, 14:13
Motorsykkelen din: Ducati Multistrada V4S
Sted: Ytre Nordmøre

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av Audi Mannen »

Vel...... har kjent mye på syndromet i det siste, det ble bare værre og værre og nå er vel valget endelig tatt. Tracer'n ligger an til å bli solgt til en hyggelig ung mann i sin beste alder som etter tips fra Kjellv om sykkelen, han kom på besøk for en kikk og litt småprat. Tror nok den falt i smak hos den mulige nye eieren og det ekstra hyggelig at den ligger an til å bli i relativt lokal nærhet. Er han heldig med salg av sin sykkel kanskje allerede denne helgen som han tror selv så er jeg uten skikkelig sykkel i opp mot 4-5 uker før jeg kan sette nøkkelen i ny ( blir feil da det er keyless men) og smile. De ukene skal brukes på hus beising og hjemme aktiviteter for å få ferdig siste rest ute uansett får jeg trøste meg med.
Spec på ny sykkel er ferdig og jeg har akseptert og bekreftet på mail slik at resten ordnes neste uke og signeres på papiret. Får jeg ikke solgt Tracer'n så går den i innbytte til en svært hyggelig pris for meg da de ikke hadde noen betenkeligheter med en Tracer i butikken, de er lettsolgte fikk jeg høre.
Ny sykkel hentes i Trondheim og må bare beklage til alle BMW fan boys... den blir en italiener med tyske gener fra Audi på meg... Ducati Multistrada V4S. Kan ikke si annet enn at det gledes stort. At den også matcher sommerbilen godt i farge valget er en + :crazy: .
En av de små tingene jeg er litt nerd på er side blades i forskjellig farge fra hovedfarge, de ble bytta på Tracer'n til stort hell og de sølv fargede på V4S'n blir byttet i rød slik sykkelen burde vært fra fabrikk etter min mening. I tillegg det ble bestilt fullt effekt anlegg fra Akrapovič og ikke bare slip-on slik det er på V4 Sport utgaven. Dette er ekstra utstyr slik at V4 lyden kan høres :twothumbs: Ikke noe jeg egentlig trodde jeg skulle blåse penger på, men etter en del lydklipp og tanker så ble det slik. Dette anlegget krever ny map sier de hos Ducati og gir også noe mere hk og nm samt mindre vekt, selv om en lyndiett på eier hadde nok hatt like god effekt på kg vs hk diagrammet i kjøreklar doning, men det kan jo komme i tillegg senere :lol . Var vel mer enn nok krefter fra før, men bonus tar vi gjerne imot.
I tillegg la jeg på pakkene, Urban (top boks, tank bag), Travel (sidevesker, varme seter/håndtak og senter støtte) og Technology (adaptiv cruisecontrol, blind sone varsel)

Da skal vel alt være klart for en tur til Nord Norge i løpet av August engang på forum (Tour of Norway) treff.
2021-ducati-multistrada-v4-akrapovic-exhaust-174hp-1.jpg
2021-ducati-multistrada-v4-akrapovic-exhaust-174hp-2.jpg

To be continued..........
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Ducati Multistrada V4S - 2021

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Kjenner litt på kubikk syndromet

Legg inn av pekle »

Nice! Enig med sølvdekslene.

Svar