Ny mc.

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Zenith
Innlegg: 2
Registrert: 29 mar 2021, 12:35
Motorsykkelen din: Din MC her

Ny mc.

Legg inn av Zenith »

Hei!

Jeg vurderer disse to motorsyklene:
Ducati Panigale V4 S 2018
Kawasaki H2 SX SE 2018

Jeg klarer ikke bestemme meg og trenger hjelp til å dra i avtrekkeren.

Mvh.

Online
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ny mc.

Legg inn av AJ »

Zenith skrev: 29 mar 2021, 13:04 Hei!

Jeg vurderer disse to motorsyklene:
Ducati Panigale V4 S 2018
Kawasaki H2 SX SE 2018

Jeg klarer ikke bestemme meg og trenger hjelp til å dra i avtrekkeren.

Mvh.
:knegg
Spenstige alternativer :crazy: .
Begynn på toppen og jobb deg nedover om et år eller to ;) .

Og med det, velkommen til oss her på MCsiden, Norges mest aktive forum for aktive MC-folk :vs .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ny mc.

Legg inn av FredrikE24 »

Du får kofferter på kawasakien. Jeg har kjørt den, og jeg likte den godt. Enda det ikke var noe BMW.

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Ny mc.

Legg inn av pingvin »

Zenith skrev: 29 mar 2021, 13:04 Hei!

Jeg vurderer disse to motorsyklene:
Ducati Panigale V4 S 2018
Kawasaki H2 SX SE 2018

Jeg klarer ikke bestemme meg og trenger hjelp til å dra i avtrekkeren.

Mvh.
Panigalen er vel R-sykkel mens Kawaen mer sports-tourer så spørs vel på bruken :D Panigalen er lekker da...om ryggen klarer det.

Ikke det at har prøvd noen av de :-k
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny mc.

Legg inn av Bjerknez »

Begge er tøffe sykler. Har ikke kjørt noen av dem, men magefølelsen sier H2.

Tror ikke du kommer til å kjede deg på noen av dem, men jeg hadde nok stolt litt mer på Kawasaki, da mange jeg kjenner/vet om har hatt store problemer med Ducati.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ny mc.

Legg inn av FredrikE24 »

Skal jeg tippe finner man Kawasakien veldig god å kjøre, og motoren er et smykke sammenlignet med Ducatien(helt subjektivt sett selvsagt). Min oppfatning av Kawasakien er at den drar på alle gir med forhjulsløft i alle gir, og med en akselerasjon det svartnet av for min del. Det blir nok en vane som alt annet, men jeg fikk kjøre den en times tid, og fullt øs på rett linje var heftig for å si det mildt og noe jeg ikke vendte meg til før det hele var over.

Ducatien gir deg nok mye mer feedback på alle måter. Gjør deg nok både litt reddere, men på en annen måte tryggere på hva du driver med.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Ny mc.

Legg inn av SilverSmurfer »

Kawa H2 uten tvil, kun på grunnlag av at jeg vil ha en sykkel på veien og ikke i garasjen..

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Ny mc.

Legg inn av pekle »

Spørsmålet er vel om du skal ha banesykkel eller veisykkel? Basert på min bruk (kun veikjøring) ville Kawa vært valget av disse to, men Ducati har andre sykler jeg heller ville hatt enn Kawaen.

Og ettersom jeg snart har egne 40kkm på en Ducati som snart har gått 80 er jeg ikke skeptisk til kvalitet, i motsetning til enkelte andre som synser basert på noe de har hørt på bygda.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Ny mc.

Legg inn av SilverSmurfer »

pekle skrev: 29 mar 2021, 17:30 Spørsmålet er vel om du skal ha banesykkel eller veisykkel? Basert på min bruk (kun veikjøring) ville Kawa vært valget av disse to, men Ducati har andre sykler jeg heller ville hatt enn Kawaen.

Og ettersom jeg snart har egne 40kkm på en Ducati som snart har gått 80 er jeg ikke skeptisk til kvalitet, i motsetning til enkelte andre som synser basert på noe de har hørt på bygda.
https://www.consumerreports.org/cro/new ... /index.htm

I motsetning til enkelte som tror personlige erfaringer nødvendigvis er representative for et merke i sin helhet så liker jeg å forholde meg til tall og statistikker.

En enkelt sykkel kan holde seg godt pga en god fører som kjører sykkelen på en skånsom måte, eller ryke umiddelbart fordi føreren er helt idiot. Eller holde godt fordi delene tilfeldigvis passet godt sammen mens en helt lik sykkel produsert dagen etterpå har endeløse problemer.

Så hvis du vil komme frem til fakta som sier noe som helst om merket i seg selv, så må du se på tusenvis av ulike sykler og ulike førere. For å finne trendene som representerer ulike merker.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Ny mc.

Legg inn av pekle »

Riktig. Men klarer ikke helt å tolke den statistikken der som at en Ducati stort sett står på verksted/i garasjen. At den statistisk gjør det mer enn en Kawa er greit - men vi som faktisk har statistikk i fagkretsen leser den ikke slik som Dagbladet.

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Ny mc.

Legg inn av SilverSmurfer »

pekle skrev: 29 mar 2021, 18:11 Riktig. Men klarer ikke helt å tolke den statistikken der som at en Ducati stort sett står på verksted/i garasjen. At den statistisk gjør det mer enn en Kawa er greit - men vi som faktisk har statistikk i fagkretsen leser den ikke slik som Dagbladet.
Det er et helt greit, og riktig, argument. Ducati tilbringer vesentlig mer tid hos verksted enn Kawa, det betyr ikke at det er dårlige sykler. Det er det jo rett og slett ikke.

Men at de i snitt trenger verkstedtilsyn omtrent 3 ganger oftere enn Kawa sykler, det er for meg såpass negativt at jeg aldri kunne ha gått for en Ducati. Mye fordi jeg må kjøre langt for å komme til verksted hvis noe går galt. Hvis jeg hadde bodd en halvtime unna forhandleren hadde jeg sannsynligvis ikke brydd meg så mye.

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Ny mc.

Legg inn av pekle »

Avstand til forhandler multiplisert med sannsynlighet for feil er selvsagt et relevant hensyn å ta 👍

Zenith
Innlegg: 2
Registrert: 29 mar 2021, 12:35
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Ny mc.

Legg inn av Zenith »

Tusen takk for alle tilbakemeldingene!

Svar