Det er nå slik da, at om jeg skal bruke innøvd teknikk så må jeg finne det perfekte bremsetrykket. Det tar noen millisekunder ekstra det. Så derfor jeg nevnte stopplengde. Den blir ikke nødvendigvis lenger med ABS.pingvin skrev: ↑15 mai 2021, 22:55Det var i hvert fall slik tidligere, at en erfaren motorsyklist hadde kortere bremselengde uten ABS, men utviklingen går jo videre og mener å ha sett tester hvor kortere med ABS enn med selv med "proffe" sjåfører?FredrikE24 skrev: ↑15 mai 2021, 22:14 Ved å kline inn bremsen og med ABS blir det selvsagt lengre bremselengde, men stopplengde trenger ikke bli det med en urutinert fører.
Kanskje beste, om føler seg trygg på å bremse til på grensen for slipp, å gjøre det også i nødsituasjon, men kanskje tøye strikken enda litt lengre enn kunne gjort uten ABS?
Jeg for min del skal ha maks uflaks for å tippe rundt. Da skal jeg ha stive armer, flaks og timing med en hump i veien. Har provosert det frem et par ganger, men ABS griper inn kjapt og får bakhjulet ned..
For å svare direkte på spørsmålet til trådstarter så er svaret mitt nei.