Ducati Scrambler

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Matstheman
Innlegg: 2
Registrert: 25 feb 2021, 16:33
Motorsykkelen din: Skal kjøpe

Ducati Scrambler

Legg inn av Matstheman »

Hei

Hver sommer har jeg vært på finn og søkt etter sykkel. I år tenker jeg å kjøpe. Jeg har eid en cbr 600, men synes det var for mange «nære på» opplevelser med den. Derfor har jeg sett mye på ducati scrambler som jeg synes er nydelige. Men jeg har ingen kjennskap til dette merket. Har erfart man skal holde seg unna italienske biler, men er det samme med motorsykler? Har også sett på yamaha xsr, men jeg heller mot ducati. Takk på forhånd
Mats😀

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Ducati Scrambler

Legg inn av pekle »

Ingenting å bekymre seg for. Skal ikke påstå at f.eks en Honda ikke kan være enda mer pålitelig, men det er ikke sånn at en Ducati står på verksted halve sesongen :) Kjøp en nyere/godt dokumentert sykkel og følg opp servicene, så har du en fin-fin sykkel som du faktisk har lyst på. Ikke noe bedre enn det. En Scrambler har jo også moderat effektuttak og er mindre utsatt for hard slitasje enn toppmodellene.

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 717
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler

Legg inn av JanK »

Ingen grunn til å ikke kjøpe moderne italiensk motorsykkel. Det samme gjelder eldre italienske motorsykler, og italienske biler, jeg har flere. Bare de er blitt godt vedlikeholdt er det bare glede!

Løp og kjøp Ducati!!

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ducati Scrambler

Legg inn av simpson »

Ikke noe å være redd for. De fleste som er i mot Ducati har aldri kjørt en og heller ikke vært i nærheten av å eie en men allikavel vet de mer om sykkelen enn de som eier de.
Har selv hatt mange Ducatier, og selv om jeg innimellom har hatt andre merker ender det alltid med at jeg går tilbake til Ducati.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati Scrambler

Legg inn av Bjerknez »

Man trenger ikke å ha eid en motorsykkel hele livet for å lese statistikk vedrørende driftssikkerhet. For på denne listen tror jeg fortsatt de ter Yamaha som brillierer?

At Ducati er en mer "spennende" sykkel finnes det nok liten tvil om.

Å nei, jeg har aldri eid og kommer trolig aldri til å eie en Ducati.

Matstheman
Innlegg: 2
Registrert: 25 feb 2021, 16:33
Motorsykkelen din: Skal kjøpe

Re: Ducati Scrambler

Legg inn av Matstheman »

Tusen takk for svar😀 satser på ny scrambler til våren👍🏻

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Ducati Scrambler

Legg inn av pekle »

Lurt :)

MorganX
Innlegg: 93
Registrert: 05 feb 2015, 20:10
Motorsykkelen din: Yamaha XSR700

Re: Ducati Scrambler

Legg inn av MorganX »

Har kjørt Ducati Scrambler og eier i dag Yamaha Xsr 700. Føler det å kjøre Xsr er mere mykt og behagelig. Clutchen på Scrambleren er mere hard i forhold til Xsr sin som er mere myk og behagelig. Om du har en orginal Xsr uten å bygge den om litt ser nok Scrambleren kulere ut, men anbefaler og prøve begge to en tur før du kjøper.

Svar