Varm eksosrør

Forum for fulleffekt tung-MC
Emilhagen
Innlegg: 12
Registrert: 28 jan 2021, 09:47
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S

Re: Varm eksosrør

Legg inn av Emilhagen »

Takk for svar, da prøver jeg det etterpå og kommer med en oppdatering 😀

ZZR-Erling

Re: Varm eksosrør

Legg inn av ZZR-Erling »

Vi venter i spenning :)

Emilhagen
Innlegg: 12
Registrert: 28 jan 2021, 09:47
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S

Re: Varm eksosrør

Legg inn av Emilhagen »

Hallois, da har jeg prøvd litt her, leste litt rundt på forum om hva det kunne være, å kom frem til att om du har choken på full så ble de rødglødende ganske fort, tips det var å ha halv choke å mindre rpm så jeg prøvde det.
Sykkelen sto i ca 5 minutter med litt choke på ca 2000rpm før jeg satt av choken og sykkelen datt ned på 1000-1100 rpm og låg jamt der i ca 10 minutter og ingen rødfarge på eksosrør (står i litt halvmørk garasje så lett å se).

Men når jeg ruset den litt 3-4000 rpm hørtes det ut som en lav/rar plystrelyd, hørte den fra lyd demperen på enden av eksosen men ellers ingen unormale lyder så stusset litt på hva det kan være.

Mvh Emil

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Varm eksosrør

Legg inn av HeHy »

Du trenger egentlig ikke bruke choke mer enn til start så lenge sykkel går etter du tar av choken forresten.

Emilhagen
Innlegg: 12
Registrert: 28 jan 2021, 09:47
Motorsykkelen din: Suzuki SV650S

Re: Varm eksosrør

Legg inn av Emilhagen »

Pleier å skru den av når den går av seg selv ja, men den lyden som kom fra lydpotten helt bake var litt rar igrunn, mulig jeg hører ting hehe

ZZR-Erling

Re: Varm eksosrør

Legg inn av ZZR-Erling »

Uansett, det er ikke normalt at den ikke tåler full choke. Du løser sympomet ikke kilden til problemet. Som før skrevet, dette kan gi motorras.

Svar