Uuups !!! Der gikk det den veien høna sparker...

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
rolf-arne
Innlegg: 2137
Registrert: 20 aug 2018, 20:28
Motorsykkelen din: Pan European 1100 -1995, CBX 1000
Sted: Nordvågen,Nordkapp
Kontakt:

Uuups !!! Der gikk det den veien høna sparker...

Legg inn av rolf-arne »

Da jeg har fulgt med i en tråd om gruskjøring med gatesykkel så fant jeg at velting og oppreising av sykkel , blei ei avsporing.

Og med mine nybegynner feil friskt i minne, bare 3 år gamle, og med en alder som gjør at stoltheta tåler både en og flere betroelser - så fant jeg at vi må ha en tråd for Uuups - Oooops , der gikk det den veien høna sparker igjen tråd. :lol

Vi (dere) må jo få ha det litt artig på andres bekostning - men hoved grunnen er jo at JEG har følt det på kroppen eller i hodet det å være ny gape over for mye - ja de fleste har vært borti alt regner jeg med.... men det er jo ikke noe vi akkurat skryter av :scratch .

Det var det med å få opp en tung sykkel - det har jeg fått lære - og med en elendig kropp - men den beste lærdommen har vært å unngå de situasjoner som gjør at du må la sykkelen legge seg.

Hvor skal man begynne - siden det synes både på sykkel og fører at vi har vært i bakken mer enn noen ganger - skal vi kanskje begynne der det svei hårdest for stoltheta. Stedet er Isle of Man , under TT, da blir Uuupsen sett av, om du er heldig bare et 10 tall stykker :redface .

Men er jeg en av de heldige, ikke det nei - var vel bare oppimot 100 kameraer og bortimot 1000 tilstede eller på tur forbi - og da som fersking så blir du en kar med sterkt sammenbitte tenner og med svelgt stolthet - og enooorme krefter. Sykkelen mista jeg ned på høyresiden midt mellom et hav av sykler, kom meg opp (små forbanna på høyrefoten og min uoppmerksomhet), vippa ut støtta og satte ryggen mot, og opp med beistet.

Skal ikke påstå at de nesten 400 kg som Pan veier er lett, men på det tidspunktet (4 uker på veien , og totalt kanskje 4 mnd kjøre trening med sykelen) så hadde jeg også fått trene en del på å få beistet opp. Og sett på Y-tube

Det var så overbevisende at det blei appludert, om enn ikke høyt, og noen klapp på skuldra - spørsmål om det gikk bra osv. MC folk er snille med hverandre, og takk for det .
Men selv om alle så ut til å ikke rakke ned på mannen - meg- så var det med nervøsitet man starta opp og kjørte vekk , i fra The Grand Stand, i påsyn av altfor mange vitner :redface kan godt være at jeg rødmet , men heldigvis er det jo hjempåbud - så det var det bare jeg som følte.


Men jeg har akseptert at jeg ofte blir nødt til å legge ned sykkelen min, den vil aldri bli noe prakteksemplar, av og til skyldes det uoppmerksomhet , men dessverre skyldes det de fleste ganger at foten ikke er der den skal være av forskjellige grunner.

Så er mitt motiv å kanskje gjøre det litt lettere for en nybegynner som jeg å akseptere at Uuuups, ja det hender av og til at vi "dummer" oss ut , men det er ingen grunn til å gå med hodet mellom beina....
Sist redigert av AJ den 10 feb 2021, 11:28, redigert 1 gang totalt.
Nyskjærrig - lurer på hva som er bak neste sving - når det er fastslått - så blir man rastlaus og lurer på hva som er bak den neste -- å sånn går livet - av og til tar nyskjærrigheta pause og da kan man avspore ei stund - til å bli kjent med folk og gjøre betjentskaper om til vennskap -- og ikke minst kan kroppen ha sine gode stunder og da gjelder det å enten nyte livet eller få noe gjort. Det siste skyves det ofte på, skal man være ærlig..

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Uuups !!!

Legg inn av pekle »


SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Uuups !!! Der gikk det den veien høna sparker...

Legg inn av SilverSmurfer »

Vakkert, slik det skal gjøres.

Svar