Yamaha XSR700

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Jknils
Innlegg: 7
Registrert: 14 sep 2020, 17:10
Motorsykkelen din: Din MC her

Yamaha XSR700

Legg inn av Jknils »

Hei 😊

Holder på å lete etter min første motorsykkel men tror jeg blir å lete meg ihjel, umulig da det finnes så mye å velge i :crazy:

Har fått sansen for xsr700, noen som har erfaring med den og kan fortelle hvordan den er? Stor forskjell på denne kontra mt-07 å kjøre? Er 175cm, kan xsr’en bli for høy?

Blir å bruke sykkelen mest til småturer, men blir vel noen langturer også.
Har også sett på Kawasaki Vulcan S og Honda cmx500 rebel men har ikke kjørt cruiser før så vet ikke hvor stor forskjell det er å kjøre det enn nakensykkel/klassisk.

Brukeravatar
niko
Innlegg: 1149
Registrert: 03 sep 2017, 00:00
Motorsykkelen din: Yamaha TDM 900 2006
Sted: Oslo

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av niko »

Skogstrollet her inne på forumet kjører en xsr.

Brukeravatar
Tore L
Innlegg: 770
Registrert: 08 jul 2014, 12:25
Motorsykkelen din: 07 BMW K1200 GT -24 Triumph Tiger 900 GT Pro
Sted: Sarpsborg ( Er fra Fredrikstad)

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av Tore L »

Er ikke sikker på hvor mye hun er på forumet fortiden, men her finner du bloggen henes med mange fine bilder og helt sikker litt om xsr'en også :)

https://www.mcsiden.no/viewtopic.php?f=13&t=12276
Tore Ludvigsen
x - 75 Kawasaki Z 900 - LS 4371
x - 81 Kawasaki Z 650 SR - YU 4225
x - 85 Suzuki GS 650 Katana - ZK 5773
x - 97 Yamaha XJ 900 Diversjon - BP 7238
x - 06 BMW K1200 GT - BH 4697
x - 10 BMW K1300 GT - KP 8260
x - 18 BMW R1200 GS - CU 7348

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6940
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av kjellv »

Hei, og velkommen hit :thumleft
XSR700 er bygget på MT-07 plattformen, og er ikke så veldig ulik den å kjøre. Den har samme motor og ramme, men har en annen sal og et annet styre. Den har noe høyere salhøyde, men er likevel ikke for høy for deg. Man kan ikke bare se på salhøyden i cm, fordi salen på MT-07 er en god del bredere enn salen på XSR700. Selv om XSR har høyere salhøyde, vil den smalere salen langt på vei oppveie for dette. Du må nesten bare prøve.
Et trygt og godt valg er det i alle fall. Bunnsolid og artig motor som er helt problemfri. Liker du det moderne retro-designet i XSR700 så er det ikke mye å tvile på :prf
Prøv denne: https://cycle-ergo.com/
xsr700-155.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Jknils
Innlegg: 7
Registrert: 14 sep 2020, 17:10
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av Jknils »

Takk for svarene 😊

Tror jeg ender opp på xsr’en, en plass må man starte uansett 😁

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har kun kjørt XSR900, men denne er forholdsvis høy. Gjør ikke meg noe, men merket at den var høyere enn den jeg har (BMW S1000R). Ellers liker jeg XSR modellene veldig godt. Dem føles mer påkostet enn MT serien. Jeg liker også utseendet langt bedre.

Jeg tror XSR700 er en kjempesykkel. SKulle jeg hatt en sykkel i dne prisklassen hadde jeg ikke vert i tvil.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av AJ »

Har helt klart sin egenart i designet denne.
Kunne gjerne hatt en slik i garasjen jeg også :yeyeye !
xsr700.Jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av Skogstrollet »

Kan kort si at jeg liker min XSR700 så mye at jeg har tatt den med til Sverige ved flytten i stedet for å selge å kanskje prøve noe nytt. Er nå i prosess for å få registrert den her :twothumbs:

Når det gjelder salhøyde tror jeg ikke du kommer til å ha noen problemer med det. Er selv rett under 170cm og det er null stress - har forsåvidt 'flat seat' i stedet for originalsete, det virker litt lavere i fremkant og litt mykere generelt - planter begge beina godt i bakken hvis jeg trenger det. Med originalt sete nådde jeg ikke ned helt, men det manglet ikke mye og følte egentlig ikke at det var noen problemer.


Er ikke så veldig aktiv her om dagen, nei - har vært mye stress og lite MC-kjøring i samband med flytten - men nå er flytten avklart og ting begynner å roe seg ned, så håper å få tid til at oppdatere her litt oftere :thumleft
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av Bjerknez »

AJ skrev: 15 sep 2020, 11:34 Har helt klart sin egenart i designet denne.
Kunne gjerne hatt en slik i garasjen jeg også :yeyeye !

xsr700.Jpeg
Ja, dem er faktisk imponerende fine dem syklene. XSR900 er så absolutt en kandidat for min del hvis jeg skal bytte sykkel en gang. Man får en fullspekket XSR900 med alt som er å oppdrive av utstyr for rundt 200 laken. Det synes jeg slett ikke er så ille. At man får en slik fra rundt 150 - 160.000,- er nesten litt utrolig.

MT09 ser ut som et plastleketøy i forhold synes jeg.

Jarlekje
Innlegg: 19
Registrert: 21 jan 2020, 09:28
Motorsykkelen din: Honda CBF 1000

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av Jarlekje »

Kawa sin Z900 er jo også relativt lik XSR900, men de har vel ingen 700 ccm?
Prøvde Kawaen i høst, veldig fin sykkel. Til forskjell fra XSR som er 3 sylindret er Kawa 4 sylindret. Effekt relativt lik

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av HeHy »

Jarlekje skrev:Kawa sin Z900 er jo også relativt lik XSR900, men de har vel ingen 700 ccm?
Prøvde Kawaen i høst, veldig fin sykkel. Til forskjell fra XSR som er 3 sylindret er Kawa 4 sylindret. Effekt relativt lik
Nja z900rs kanskje. Ikke den vanlige, z900 den konkurrerer nok heller med Mt09.

Jarlekje
Innlegg: 19
Registrert: 21 jan 2020, 09:28
Motorsykkelen din: Honda CBF 1000

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av Jarlekje »

HeHy skrev: 17 sep 2020, 14:30
Jarlekje skrev:Kawa sin Z900 er jo også relativt lik XSR900, men de har vel ingen 700 ccm?
Prøvde Kawaen i høst, veldig fin sykkel. Til forskjell fra XSR som er 3 sylindret er Kawa 4 sylindret. Effekt relativt lik
Nja z900rs kanskje. Ikke den vanlige, z900 den konkurrerer nok heller med Mt09.
Mente Z900RS, den retro ja....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av Bjerknez »

Jeg mener XSR modellene har en perfekt balanse mellom å være retro og moderne. Fargevalgene man får på XSR modellene er også langt mer spiselig spør du meg enn på MT09 modellene, som nok er myntet mer mot de yngre.

Men skulle jeg evt. hatt en XSR, så hadde det blitt 900 versjonen med øhlins dempere og ellers alt av utstyr. Bortsett fra fullanlegget den kan fås med da. Det er noe av det absolutt styggeste jeg har sett. Her må designeravdelingen ha sovnet i timen :lol
yamaha.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

herreminhatt
Innlegg: 22
Registrert: 11 mai 2020, 22:35
Motorsykkelen din: Din MC

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av herreminhatt »

Var på forhandleren og prøvekjørte en flett ny slik (xsr700) i dag! Fantastisk sykkel! Veldig lett å navigere. Jeg tok nettopp lappen og dette var den første sykkelen jeg prøvde utenom sykkelen jeg hadde på kjøreskolen, som var en 3 år gammel Honda CB650. Var derfor litt smånervøs før jeg tok den ut på veien :P Sykkelen viste seg å være en drøm å kjøre kontra kjøreskolesykkelen! Mye lettere og smidigere. Ble faktisk litt "irritert" på kjøreskolen da jeg innså hvor mye bedre denne var. Hadde sikkert spart en del kjøretimer om jeg hadde kjørt denne her :knegg

Rundet faktisk av turen ved å kjøre innom kjøregården også, bare for morro. Ville jo se hvor lett krypkjøringa gikk med denne. Svaret er: latterlig lett!

Egentlig hadde jeg tenkt å kjøpe en billig sykkel som første sykkel, men nå spørs det om jeg ikke ryker på en smell og handler XSR til våren :twisted

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5105
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Yamaha XSR700

Legg inn av dypen »

Så morro, uansett hva det blir «lykke til» :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Svar