Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av AJ »

Bjerknez har åpenbart fått et mentalt heng på oljelekkasjer etter at jeg kom med mine erfaringer på KTM'en jeg kjøpte i april 2018 og som jeg fortsatt har, på tredje sesongen og med nesten 47K på telleren.

For å presisere litt: lekkasjen var ikke en slik drypplekkasje med en liten oljedam som synlig resultat etter en natts parkering i garasjen.
Det var mer en oljesvetting gjennom en kabelgjennomgang på venstre motordeksel. Og grunnen til svettingen var feil på en oljetrykksbryter. Litt vanskelig å lokalisere, kunne verkstedet fortelle, som måtte ha to forsøk før feilen ble rettet.
Svettingen ble oppdaget på tur hjem fra førstegangsservice i april 2018. Ble fikset i mai og siden har det ikke vært noe problem. Motoren har siden vært potte tett.
Som nevnt i tråden kan feil forekomme biler og MC i alle størrelser og prisklasser.
Det mener jeg man må ta høyde for. Og det er også derfor man har såpass gode garanti og reklamasjonsbestemmelser.

Også er det nå en gang slik at det er totalopplevelsen man som kunde får over tid som betyr mest, ikke en eller noen få negative hendelser.
Min erfaring med KTM og måten service og reklamasjonene er utført på er gjennomgående god, selv om det var litt fram og tilbake med denne oljesvettingssaken.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av Bjerknez »

Vi er nok bare litt forskjellige der AJ. :)

JEG mener at en sykkel hvor bytte oljetrykksbryter etter lekasje ikke hadde blitt stemplet «pålitelig» i mitt hode. Men som du sier så bør jo ikke dette være fasiten på kvaliteten på merket.

Men JEG hadde vertfall blitt skremt bort som KTM eier. Men jeg hadde sikkert kunnet kjøpe KTM igjen hvis lysten var stor nok, men da hadde jeg vertfall ventet en stund først til neste modell kom eller noe.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av AJ »

Feil forekommer og kunder reklamerer, får ting fikset og så må man håpe og tro at produsenten bruker slike saker til å gjøre produktet bedre.
Det er konkurranse så det holder om kundene og det i seg selv må vi regne som en av de viktigste driverne for å sette sammen et produkt av best mulig kvalitet.

KTM er for øvrig Europas største motorsykkelprodusent og ville neppe ha greid å opparbeide seg denne posisjonen i løpet av relativt sett få år om ikke kvaliteten jevnt over ligger på høyest mulig nivå.
Og i de få tilfellene det ikke gjør det så er det kvaliteten på hvordan garantisakene gjennomføres som vurderes av kundene og bidrar til å gjenopprette troen og tilliten til merket eller ikke.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av Bjerknez »

Det viktige er at man er fornøyd selv uansett :thumleft

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av pekle »

Må være rom for å vektlegge forskjellige ting. Om man skal ha cutting edge, maks ytelse på markedet osv. så må man nok ofte påregne litt flere sykdommer enn på velprøvd gammel teknologi. Hadde blitt mer skuffa over den samme lekkasjen på en Honda CB500 som på en 200+-hesters et-eller-annet.

Var selv fornøyd eier av to Lexus over en periode på 12 år, der det aldri var noe som helst feil. Til gjengjeld var iallfall den siste bilen dørgende kjedelig. Komfortabel transport A-B, men ikke noe mer. Bytta så til et merke som er viden kjent for ujevn kvalitet (Tesla), og er egentlig enda mer fornøyd. Ikke med støynivå og panel gaps, men den har så mange andre positive trekk at det mer enn oppveier. Men for en person som synes perfekte panel gaps er et definerende trekk med en bil, ville det selvsagt ikke vært holdbart. Men det er klart, den dagen Lexus tilbyr en elbil med 500hk, 500km rekkevidde og 500 liter bagasjerom til 500k så kan det tenkes at man bytter tilbake.

Så spørsmålet for min del vil jo være; gitt at en produsent tilbyr en pakke med ønskede egenskaper, finnes det konkurrenter som tilbyr samme egenskaper men på en mer pålitelig måte? Hvis ja, vurder bytte, hvis nei - vel da er det ikke en konkurrent.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22753
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av Bjerknez »

Klart det er rom for å vektlegge forskjellige ting. Vi har vel alle våre preferanser.

Jeg vet bare at jeg har kjørt feilfritt i alle år vedrørende det jeg vil annse som alvorlige feil og da mener jeg ut fra valgene jeg har tatt at jeg har truffet riktig, så langt. Hadde DU kjøpt feks. en S1000R og opplevd oljelekkasje på klin ny sykkel så kan jo du velge å se dette som en bagatell i det store og hele. Når man står der på Sognefjellet midt i sommerferien med oljelekasje eller annet som krevde øyeblikkelig verkstedbesøk så tror jeg neppe dette hadde blitt sett på som en bagatell der og da. Kanskje i ettertid, men det er nettopp slike hendelser jeg vil unngå.

Jeg velger hele tiden sykler etter egne erfaringer og opplevelser og ikke etter hva statistikken viser. Da hadde nok alle kjørt Yamaha. Noe jeg har hatt veldig god erfaringer med tidligere, men da som påhengsmotorer.

Tesla er nok i så måte den absolutt siste bilen jeg ville brukt penger på. Å kjøre en bil som har vert omtalt på TV2 hjelper deg (uten at jeg sier at TV2Hjelper deg er noen rettesnor) blir for meg helt feil.

Jeg kjenner to personer som har Tesla. Den ene har en Tesla X og den andre har en "vanlig" Tesla. (En slik man ser over alt). 85D tror jeg den heter. Begge har dte vært mye problemer med og Tesla X'en lakk inn vann(!!) blandt annet. Da hjelper dte for meg svært lite hvor flott skjermen i bilen er og hva man kan gjøre med bilen via en app etc.

Nå finnes det selvsagt også dem som aldri har opplevd problemer med Tesla, og da er det jo greit. Stoler man på merket, så kjøper man det igjen. Folk for velge selv :)

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av Nomade »

SilverSmurfer skrev: 14 sep 2020, 04:53
Ja, KTM sykler er jo helt rå. Jeg spurte om kvaliteten men jeg hadde jo en anelse allerede, fikk vel bare bekreftet det jeg gikk ut i fra i utgangspunktet. Det er vel ikke dårlig men når forhandlerene blir flere timer kjøring unna så tror jeg ikke jeg orker det.

Det blir uansett ikke kjøp før neste sommer, så det finnes jo håp for at det kommer flere gode alternativer til markedet før den tid.
Forhandleren, enten den er god eller dårlig, avstand, servicenivå, kompetanse osv er vel også ting en må ta med i betraktning.

AJ hadde vel dårlig opplevelse med en av de? Vet ikke om han ønsker å utbrodere noe nærmere om det?

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av dypen »

pingvin skrev: 14 sep 2020, 11:17 Den enkle løsninger er å ha FLERE KTMer. 690en dekker opp for både 450 og 990 for de fleste bruksområder og er 690en syk, fikser 450en grustur greit også og nettopp kjøpt eikerfelger med adventure dekk till 990en :thumleft
Kjempebra tips som vurderes seriøst av meg, forutsatt at du bruker alle og det ruller på en del kilometer i året men her snakker vi ikke økonomi, nei bare interesse entusiast lidenskap :twothumbs:
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av AJ »

Nomade skrev: 14 sep 2020, 15:45 Forhandleren, enten den er god eller dårlig, avstand, servicenivå, kompetanse osv er vel også ting en må ta med i betraktning.

AJ hadde vel dårlig opplevelse med en av de? Vet ikke om han ønsker å utbrodere noe nærmere om det?
Kan gjerne fortelle (gjenta) noen av min opplevelser med AMD Motorsykler i Oslo.
Men la meg først gjøre det klart at all service og reklamasjoner ble feilfritt utført.
Det jeg ikke likte var at jeg ikke fikk beskjed i de tilfellene det ble usettelser pga. av delemangel.
Dette gjaldt den første servicen hvor de fire pluggene (to ulike på hver sylinder) skulle byttes.
Da viste det seg at de nyutviklede pluggene til 1290 motoren enda ikke var kommet til forhandlerne som hyllevare.
Og som en av de første 1290 Super Adventure eierne het i landet det året modellen ble introdusert i 2015, fikk jeg altså oppleve denne logistikksvikten. Sykkelen ble stående, delvis demontert, på verkstedet i flere dager i påvente av disse nye pluggene. Og jeg fikk ikke beskjed om dette før jeg så meg nødt til å ta kontakt. Det hører med til historien at jeg sa at verkstedet kunne ha sykkelen de nærmeste tre dagene etter at jeg leverte den siden det ikke hastet å få den tilbake i løpet av disse dagene. Det tok altså en uke ekstra utover disse tre dagene, før sykkelen endelig var klar. Men jeg fikk altså ingen beskjed om hvorfor servicen tok lenger tid enn hva verkstedet lovte, før jeg selv tok kontakt.

Den andre episoden var da låsene på "brødboks"sideveskene sviktet. Disse ble kjapt byttet, men sviktet igjen etter kort tid.
Da fikk jeg nye tilsvarende sidevesker, men med de nye oppdaterte låsene, som har fungert uten problemer siden.

Men det verste jeg opplevde var at sjefen på AMD greide å rote bort den orange kodenøkkelen. Og dette skjedde kort tid før en planlagt lengre utenlandstur.
Så fikk jeg en kort SMS om at nøkkelen var funnet. Ingen beklagelse...

Og det er nettopp oppførselen og hvordan jeg har opplevd å bli møtt som kunde, som gjør at jeg styrer unna AMD i Oslo.
Har opplevd Spinnin' Wheel og Motorspeed som langt bedre, selv om det er forbedringspotensial hos disse også...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av SilverSmurfer »

Nomade skrev: 14 sep 2020, 07:24
Tore L skrev: 11 sep 2020, 20:16 Her kan du jo se på 2 KTM'er som kjører fra London til Sydney, og se hva de hadde av utfordringer :)

https://www.youtube.com/watch?v=NtLsIDFYv8M
Jeg så igjennom denne videoen på lørdag, det største problemet på turen deres var vel havari på bensinpumpe på begge syklene. Noen som skapte både bekymringer og utfordringer med å skaffe nye pumper. Var vel i Ukraina den første og i Kasakhstan den andre...Mistanken var vel dårlig bensin og de begynte å filtrere bensinen etter dette.
Ellers gikk vel turen på 22.000 km greit rent teknisk så vidt jeg husker ut i fra videoen.
Nå er det vel flere her i denne tråden som også har hatt havarerte bensinpumper på KTM så selv om de trodde at dårlig bensin var problemet, så er det vel mer sannsynlig at det rett og slett er et "typisk KTM problem".

Brukeravatar
Nomade
Innlegg: 647
Registrert: 17 jul 2016, 13:40
Motorsykkelen din: Honda NC750XD
Sted: Oslo

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av Nomade »

AJ skrev: 14 sep 2020, 16:56
Og det er nettopp oppførselen og hvordan jeg har opplevd å bli møtt som kunde, som gjør at jeg styrer unna AMD i Oslo.
Har opplevd Spinnin' Wheel og Motorspeed som langt bedre, selv om det er forbedringspotensial hos disse også...
Takk for att du deler dine erfaringer. Om jeg skulle gå for KTM neste år så er det jo selvsagt fristende og ikke minst praktisk å velge en forhandler som ligger bare noen få km unna der jeg bor...

Hva med kvalitet/kompetanse/service/ventetid/prisnivå på verkstedet til AMD? Jeg har bare en erfaring med de, og det var bestilling av noen deler til en Yamaha jeg hadde, og det gikk jo greit, levert på tiden så vidt jeg husker.

Jeg var som sagt på Spinnin Wheel i sommer og skulle sjekke ut 390 ADV. Var ikke en gang sikker på om de hadde et eksemplar tilgjengelig før jeg reiste til Mysen. Men det hadde de og hentet frem den fra verkstedet, du vil vel gjerne ta deg en tur var omtrent det første selgeren sa til meg. Eh ja, gjerne det sa jeg :) Så var det bare å fylle ut et skjema/kopi av førerkort og vips så var jeg avgårde.

Så førsteinntrykket av de ble jo naturligvis ganske positivt :) Spinnin Wheel hadde også solgt godt av denne modellen og anbefalte meg kanskje å bestille tidlig på nyåret for å være sikker på att jeg fikk en sykkel klar til sesongstart.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av AJ »

Nomade skrev: 14 sep 2020, 17:55 Hva med kvalitet/kompetanse/service/ventetid/prisnivå på verkstedet til AMD?
Ventetiden har jeg allerede nevnt noe om, selv om det var en spesiell situasjon med de nye pluggene.
Ellers har jeg lite å utsette på ventetiden hos AMD. Kvaliteten på service og verkstedkompetansen har jeg heller ingenting å utsette på. Hyggelige folk de jeg var i kontakt med.
Utfordringen til AMD, slik jeg har opplevd det, er måten de møter kundene sine på.
Jeg er langt fra den eneste som har tenkt og uttalt at det er en "rar" stemning i AMD butikken.
Antakelig har denne butikken nok gjengangerkunder til at de tar bryet med å etablere god kontakt med nye kunder.
For meg fristet det dessverre ikke i det hele tatt å kjøpe min andre KTM hos AMD.
Men det skal samtidig nevnes at det var en annen forhandler, Motorspeed på Lillehammer, som kom med best innbyttepris. Spinnin' Wheel ville ikke ta sykkelen i innbytte pga. høy km.stand (55000 km.).
Når det er nevnt så skal det også nevnes at Spinnin' Wheel mer enn gjerne stiller med demosykkel. Det har jeg opplevd flere ganger.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

SilverSmurfer
Innlegg: 981
Registrert: 21 mai 2020, 21:02
Motorsykkelen din: Honda Forza 350

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av SilverSmurfer »

AJ skrev: 14 sep 2020, 18:17
Nomade skrev: 14 sep 2020, 17:55 Hva med kvalitet/kompetanse/service/ventetid/prisnivå på verkstedet til AMD?
Ventetiden har jeg allerede nevnt noe om, selv om det var en spesiell situasjon med de nye pluggene.
Ellers har jeg lite å utsette på ventetiden hos AMD. Kvaliteten på service og verkstedkompetansen har jeg heller ingenting å utsette på. Hyggelige folk de jeg var i kontakt med.
Utfordringen til AMD, slik jeg har opplevd det, er måten de møter kundene sine på.
Jeg er langt fra den eneste som har tenkt og uttalt at det er en "rar" stemning i AMD butikken.
Antakelig har denne butikken nok gjengangerkunder til at de tar bryet med å etablere god kontakt med nye kunder.
For meg fristet det dessverre ikke i det hele tatt å kjøpe min andre KTM hos AMD.
Men det skal samtidig nevnes at det var en annen forhandler, Motorspeed på Lillehammer, som kom med best innbyttepris. Spinnin' Wheel ville ikke ta sykkelen i innbytte pga. høy km.stand (55000 km.).
Når det er nevnt så skal det også nevnes at Spinnin' Wheel mer enn gjerne stiller med demosykkel. Det har jeg opplevd flere ganger.
Det virker som om forhandlerene i Lillehammer har godt rykte generelt. Både MC Lillehammer og Motorspeed med deres respektive merker. Det blir vel kanskje litt slik at når din næreste konkurrent har godt rykte og kundeservice så må du nesten matche den.

Brukeravatar
dypen
Innlegg: 5106
Registrert: 28 mai 2018, 20:55
Motorsykkelen din: K1600GT
Sted: Lillestrøm

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av dypen »

AMD har jeg ikke kjøpt noe av eller fått utført reparasjoner hos, har vært innom flere ganger for å se på sykler men kan ikke huske å ha blitt snakket til. Har en bekjent som har kjørt KTM i mange år, han kjører konkurranse pluss at han og fruen har hver sin KTM på hvite skilt til turkjøring og fast kunde hos AMD. De er kjempefornøyde og i følge han er det god hjelp å få på verkstedet. Som han sier, det er bare å ringe hvis jeg lurer på noe så hjelper de til over telefon.

Motorspeed på Lillehammer har jeg kjøpt brukt sykkel av, alt ok. Har også kjøpt deler fra nettsiden deres, ok. Hadde planer om å kjøpe mc klær der men det var litt hektisk den dagen så jeg reiste videre. Men, har sendt flere mailer dit med forespørsel pris på deler samt forespørsel pris reparasjon. I starten trodde jeg mail adressen var feil så jeg tok kontakt med selger jeg kjøpte sykkel av så han kunne videresende til rett person. Har ikke til dags dato fått svar på mine mailer, dette er tilbake i tid da jeg kjøpte 1050’n.

Spinnin Wheel har jeg reparert og tatt service på både 1050’n og 1290’n, sistnevnte som også er kjøpt ny der med innbytte av førstnevnte som var en veldig hyggelig opplevelse. De svarer på tlf, mail og tekstmelding. Bestiller jeg deler blir det levert raskt med post. Det jeg ønsker fra verkstedet blir utført selv om det ved to anledninger har oppstått misforståelser men det kan være like mye min feil etter mailer frem og tilbake. Har jeg noen spesielle ønsker har jeg ikke opplevd å få nei, det ordner seg. Har opplevd bare en gang å vente utover avtalt tid, nettforbindelsen til fabrikken var brutt så i stedet for ferdig til lunsj ble det middag. Heller ikke noe pushing eller mas på salg der men det har jeg ikke opplevd hos de to andre heller :)
dypen :thumleft
Tempo Swing 150, Monark Maraton ILO Piano 50, Tempo Comet 60 +++ Suzuki AS 50, Yamaha LS2 100 første, Yamaha LS2 100 andre, Yamaha RS 100, Kawasaki Mach III H1 500, Honda CB750 Four K2, Kawasaki Z1000, Yamaha XT500, Baotian BT50QT, Chang Jiang 750 M1S sidevogn, Honda CB500X, KTM 1050 Adventure, Yamaha YZF-R1 5JJ, KTM 1290 Super Adventure S, Honda XL700VA Transalp, Kawasaki KZ900-A4, Kawasaki Z1A 900, BMW K1600GT, Yamaha XS500D 1H2

Brukeravatar
pingvin
Innlegg: 1581
Registrert: 20 okt 2013, 19:25
Motorsykkelen din: Triumph Scrambler 1200 XE

Re: Hvor pålitelige er nye KTM sykler?

Legg inn av pingvin »

dypen skrev: 14 sep 2020, 16:18
pingvin skrev: 14 sep 2020, 11:17 Den enkle løsninger er å ha FLERE KTMer. 690en dekker opp for både 450 og 990 for de fleste bruksområder og er 690en syk, fikser 450en grustur greit også og nettopp kjøpt eikerfelger med adventure dekk till 990en :thumleft
Kjempebra tips som vurderes seriøst av meg, forutsatt at du bruker alle og det ruller på en del kilometer i året men her snakker vi ikke økonomi, nei bare interesse entusiast lidenskap :twothumbs:
Skyldes egentlig mest dårlig planlegging og mangel på karakterstyrke :redface Ble så imponert over 450 da hadde dette på guidet tur i Marokko at kjøpte det så kunne ha MC som både fikset enduro og grustur. Men etter å ha vært på guidet tur i Namibia med 690 og så hva den fikset så ble det jammen en 690 også. Hadde jeg visst at skulle kjøpe 690, hadde det nok blitt en litt lettere enduro men egentlig veldig fornøyd.

I praksis så er 450 til skauenduro, 690 til grusturer og 990en til asfalt, alle er i bruk. Men har hatt nytte av at de dekker litt for hverandre, som når knakk nøkkelen til 690en i tanklokket når skulle ut på tur, da ble det 450 istedenfor :D

Støtter forøvrig rosen til Spinnin Wheel :thumleft
2019 Triumph Scrambler 1200
2008 KTM 690 Enduro
2017 KTM 450 EXC-F Six days

Svar