Kikker på Harley

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Kikker på Harley

Legg inn av hneve »

Så har madammen fått meg til å innse at jeg trenger en annen MC, en litt mer førerkortvennlig en.
Samtidig så har jeg mellom linjene forstått at en Harley er tingen, var å prøvekjørte en '99 Road King i helgen, fantastisk fin sykkel, fin å kjøre også, men jeg følte litt at jeg satt på et masasjeapparat...

Hørt litt rundt og det sies at Fat boy og soft tail skal være mer hemoroide vennlig.... noe som har tanker om dette?

Er egentlig fornøyd med 900 tracer'n jeg kjører i dag, men sete (comfort) gir meg tresmak etter et par timer og sittestillingen er litt mye rett i ryggen kanskje.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Kikker på Harley

Legg inn av mekkern »

En Indian FTR1200s er ikke mer vennlig med førerkortet, men rister mindre enn HD.. :lol

Jeg får vondt i ryggen av rekestillingen på HD/cruisers
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Kikker på Harley

Legg inn av hneve »

Håper på litt tilbakemelding om jeg kaster bort tiden med disse modellene ,,, tenker i baner av '98 - '05 modeller tenker jeg burde passe lommeboka....

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Kikker på Harley

Legg inn av Jompa »

Du kaster ikke bort tida hvis du har lyst på en Harley.
Vær obs på at de første modellene med 88ci twincammotor kan ha problem med dårlige kamkjedestrammere. Glideren av plast på kjedestrammerne var laget av dårlig materiale som kunne slites veldig fort og også gå i oppløsning sånn at det fulgte plast partikler med smøreoljen rundt i motoren.
Mange av syklene er forbedret med nye kjedestrammere, både originale og fra div andre produsenter.

Nå er jeg litt på tynn is, men er ganske sikker på at Road King har samme ramme som Electra Glide.
Mulig Road King har litt andre motorfester for Electraen min som er en 2006 mod er omtrent fri for vibrasjoner
Electra Glide hadde samme ramme fra 1988 til og med 2007, muligens med små endringer underveis.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kikker på Harley

Legg inn av Bjerknez »

Kjøpe en Triumph Rocket 3. Da får du en 2.5 liter tresylindret beist med 170HK,er. Denne kalles vel en slags powercruiser. Jeg vil tro prisen på denne ikke er langt fra en Roadking?
8FD803B1-D540-468F-9E0B-53B9ACCA0457.jpeg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Kikker på Harley

Legg inn av Jompa »

Hvis 170 hk er mere førerkorvennlig enn 67 er Rocket akkurat det han trenger. :twothumbs:
Får vel 2 Road Kinger til samme pris som en Rocket av samme årsmodell, og enda mangler endel hk.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Kikker på Harley

Legg inn av FredrikE24 »

Hva med en tilårskommen BMW? Enten R eller K. De oljekjølte boxerne kan nok gi mengder med kjøreglede de også. Noe litt annet å kjøre enn Harley Davidson dog. Er vel heller ikke særlig kule mener noen.

Jeg dagdrømmer litt om å ha en R1150GS Adventure støtt. Er bare redd det blir for slapt. Om jeg finner en med turbo, så skal jeg vurdere en.

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 717
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Kikker på Harley

Legg inn av haakeik »

Nå har jo BMW også cruisere. Hva med en R1200C?
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=181725439

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kikker på Harley

Legg inn av Bjerknez »

Jompa skrev: 16 jun 2020, 23:12 Hvis 170 hk er mere førerkorvennlig enn 67 er Rocket akkurat det han trenger. :twothumbs:
Får vel 2 Road Kinger til samme pris som en Rocket av samme årsmodell, og enda mangler endel hk.
En ny Road King koster FRA 419.000,-

En Rocket koster 337.000,-

Så man får i mine øye langt mer sykkel for pengene hvis man kjøper en Rocket. :)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Kikker på Harley

Legg inn av Bjerknez »

Husker jeg prøvekjørte en HD Road King 2009(?) modell da jeg byttelånte med naboen når jeg hadde Cruiser (Yamaha XVS1200).

ALt var dårligere på denne Harleyen. Bremsene var MYE dårligere, den ristet som et vondt år og jeg mistet nesten følelsen i hendene etter få mil. Motoren var også atskillig slappere enn på Yamahaen, til tross for 150kubikk mer.

Så jeg ser ingen grunn til å betale ut av nesa for en Harley. Kan godt være de nye er langt bedre selvsagt, men personlig ble jeg vertfall ikke overbevist. De dårlige bremsene og vibreringen var en nedtur.

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Kikker på Harley

Legg inn av Jompa »

Bjerknez skrev: 17 jun 2020, 06:26
Jompa skrev: 16 jun 2020, 23:12 Hvis 170 hk er mere førerkorvennlig enn 67 er Rocket akkurat det han trenger. :twothumbs:
Får vel 2 Road Kinger til samme pris som en Rocket av samme årsmodell, og enda mangler endel hk.
En ny Road King koster FRA 419.000,-

En Rocket koster 337.000,-

Så man får i mine øye langt mer sykkel for pengene hvis man kjøper en Rocket. :)
Trekker tilbake det jeg skrev om pris, en litt eldre Rocket og Road King ligger på Finn.no med omtrent samme prisnivå.
Litt vanskelig å få en reell sammenligning ettersom det er få Rocket til salgs.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Kikker på Harley

Legg inn av KåreDump »

hneve skrev: 16 jun 2020, 18:00 Hørt litt rundt og det sies at Fat boy og soft tail skal være mer hemoroide vennlig.... noe som har tanker om dette?
Fatboy og Softail er det samme, altså samme ramme.

Roadking'en har samme ramme og gaffel som touringmodellene til HD, og både bakfjæringen, nedleggsvinkel og bremser er betraktelig bedre på en Roadking enn på en Softail (bortsett fra nyere Softail, fra 2018 og nyere).

Vet ikke helt hva du legger i hemoridevennlig, men en Softail vil stort sett være mindre komfortabel enn en Roadking. :-)
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

hneve
Innlegg: 73
Registrert: 18 jul 2018, 22:39
Motorsykkelen din: '08 Fatboy
Sted: Undrumsdal
Kontakt:

Re: Kikker på Harley

Legg inn av hneve »

For å gi denne tråden en avslutning så falt valget på en 08' Fatboy.

Etter mye prøvekjøring av flere RoadKing, Softtailer så falt valget på denne Fatboyen, tøff utseende, meget hemoroidevennlig og kan sparke fra om ønskelig, 6te giret gjorde virkelig susen på motorveien.
Hadde første "langtur" (4timer+) i helgen og var verken sliten i kroppen eller baken, faktisk var jeg mer enn klar for å kjøre mer, men når klokka passerer midnatt tenker jeg på naboer o.l. som sikkert våkner av at jeg triller den i garasjen.

Bilde

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Kikker på Harley

Legg inn av cannon »

Tøff sykkel! Gratulerer:)

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Kikker på Harley

Legg inn av KåreDump »

Gratulerer!! :-)
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Svar