Mitt første mc kjøp

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Mitt første mc kjøp

Legg inn av Cbr »

Mc jeg har nå kjøpte jeg lenger nord i landet. Måtte ta fly opp å traff far og sønn på flyplassen. Hadde med meg en kamerat så hadde lappen. Penger ble utveksla å kammeraten min prøvde mc å så over den. Selger (sønn) å far virka greie å vi fikk noe småting for å forsegle kjøpet. Sa hadet å dro på vår vei.

Krise, lånte kjøreklær passer dårligt meg, værst er det med buksa å vi kommer ikke utav byen før vi stopper ved en mc-butikk. Butikken er stengt men banke på verksteddøra, forklare. Får komme inn selv om det er stengt å legger igjen en pen sum å har nå nye kjøreklær. Litt stressa da jeg ikke ville være til bry å hva så kjapp der inne så jeg kunne. Kamerat påpeker at instument plastikken i styre virke skjev å lure på om mc har vært nederpå. Uten å tenke så mye over det sender jeg sms til sønn for bare raskt å oppklare tenker jeg. Tenker ikke på slike ting som hvem skal betale hvis det er noen feil. Vil vite nå, sende sms nå, tenke senere.

På vei igjen å 90 mil hjem å jeg har funnet ut en annen ting, liker ikke å sitte på bak. Påvei over en høyde der en kan se isbre langt vekke, glane han. Jeg vil heller at han glaner på vei. Ønske oppfylt, men nå synes jeg det går for fort på den tæle sprukkne asfalten. Jeg glir bakover å vil ikke slippe taket på håndtaket bak meg. Bøyer meg frem og dunker hjelmen i ryggen, han setter omsider ned farten. Jeg geskiulere å peker ner i asfalten med handa, han skjønner ikke. Han skjønner å jeg forklare at han må kjøre senere nå jeg dunker i ryggen.

Klare ikke å kjøre mer en 1 time før baken trenger en hvil. 6 tapte annrop på mobil, hvem kan det være? Blir skjelt ut av far, alså ikke min far. En så skriker usakeligt at jeg har ødelaggt alt. Alt hva så fint å de hva så greie å gjenntar dette 6-7 ganger. Han mener at jeg ønsker å presse de for penger. Gir ultimatum om å kjøre straks tilbake å levere mc ellers må jeg godta at jeg kjøpte mc som den hva . Sitere et eller annet om kjøpt som vist frem på kjøpsdagen.

Jeg vet at en ikke er totalt vernet, hvis det er feil så en burde vist om men ikke fortalte om. Fyren prøve å true meg til taushet. Litt paff så sier jeg at jeg at det hadde jeg ikke planer om. Vi legger på. Drar videre til overnattingsplassen, en kro på siden av veien. Jeg tenke på om det hva lurt å si at jeg ikke hadde planer om å gjøre noe utav at mc kanskje hva skjev. Nå viste det seg at den ikke hva det i ettertid, plastikken kan endre form over tid å gi en illusjon av skjevhet i forhold til resten av plastikk kåpa. Hadde det vært noe gale så hadde jeg undersøkt mine mulige veier å gå å dratt de til retten om det hva det så skulle til. Synes det hva merkeligt at faren ringte å ikke sønnen. Dumt av meg å sende sms, men reaksjonen fra faren hva umoden. Nå vet jeg hva jeg skal gjøre i slike situasjoner, legge på røret å be de ringe meg når de kan snakke som voksne. Dengang hva jeg for uerfaren me slik oppførsel.

Nåvel, ikke hjemme ennå. Kro eier (han) smile så mye at jeg lure på om han tror vi 2 er par å ikke kamerater (2 fyrer på samme mc). Noter her at jeg holder meg bak på håndtaket å at det er rom imellom oss å jeg sitter høyere bak. Vi drar videre å jeg har stappet aviser foran i jakken. Går bedre idag å etter mange mil å pauser tar vi nok en hvil, da fører føler han mista konsentrasjonen da vi møtte et vogntog. Da kamerat ser Porshe mener han vi kan ta han. Sko være nok HK til å ta de fleste porsher selv med passasjer mener han. Jeg protestere hefftigt. Etter 2 timer å vi kommer inn i Røldal området i en slakk venstre gående kurve i 60 eksplodere bakdekket å all luft er utav. Jeg vurdere om jeg skal hoppe av å om jeg vil ha foten mellom mc å asfalt eller ikke. Mc holder seg oppe å vi står snart innte der grøften begynne. Fører tar av hjelm straks etter mc står på støtten. Bokser opp i lufta å banner, utrykker ønske om å ringe til faren å skjelle han ut. Dekk sto som nesten nye god for en sesong til å ble sjekket ut av fører før vi overtok.

Dårlig mobil dekkning å ennå 3 timer hjem + 1 ferje. Etter å ha prøvd å få fatt i faren til tidligere eier så kommer det en bil med tom henger. Fyren er hjelpsom "skogvurderer" for staten. Kjøre en amerikansk pick-up med fugle fjærer hengende fra speilet. Har vistnok jobbet utenlands med skogsprosjekt. Vi kommer til ferja å vi blir henta på andre siden av faren til kameraten min. Får endeligt tak i far til selger å sier til han at jeg ringer pga han sa vi sko ringe når vi kom frem så han viste vi hva vel. Jeg forklare situasjonen uten å skrike eller å be om penger. Han blir stille å høffelig å sier han skal ringe tilbake etter han har snakka med sønnen. Jeg får da 1500 tilbake si bakdekket ikke heller hva nytt. Verkstedet sier senere at jeg heller burde bruke orginal dekk å jeg sier meg enig. Bakdekket har en 10 cm lang flenge mot venstre side av dekket som er nere på asfalt bare når en er i svinger. Verksted mener det må ha tatt borti noe, men vet ikke hva.

Har ikke hatt noe kluss med mcn etterpå.

Mitt råd til alle som skal kjøpe er å være drittsekker føre de har levert over penger. Gå grundig over mc å ikke stol på selger. Be om å få mc inn verkstedet/biltilsynet/Naf for vurdering av tilstand. Vil ikke selger, kjøp en annen plass. Sett deg inn i hva du skal se etter i et bruktkjøp selv om du ikke har lappen ennå.

Ragnhild

Re: Mitt første mc kjøp

Legg inn av Ragnhild »

Kjempebra cbr :thumleft
Håper vi får høre mer fra deg og MC-livet ditt :)

Brukeravatar
Snill Vaffel
Innlegg: 1001
Registrert: 07 nov 2008, 18:11
Motorsykkelen din: Suzuki GSXR 1000
Sted: Buskerud

Re: Mitt første mc kjøp

Legg inn av Snill Vaffel »

:-)´ Blir sliten av å lese allt dere gikk igjenom her, litt av en historie..... Hadde ikke veien hjem hvert så lang hadde det hvert lettere å ta tak i den gubben.
Det er utrolig mange sleipe uærlige selgere der ute så man må være på vakt uansett, selv hos en forhandler jeg fikk hevet kjøpet på en bil en gang men det er en annen historie.
Uansett er det bra at dere kom dere helskinnet hjem og at det finnes snile mennesker der ute som stopper å hjelper til når man ser at andre trenger det, som regel peiser de forbi.

Får håpe ditt neste kjøp går knirkefritt :)
Snill Vaffel

Du har tatt det første skrittet mot visdom, når du har lært å holde munn.

2011 Suzuki GSXR 1000

Cbr
Innlegg: 568
Registrert: 18 nov 2009, 13:57
Motorsykkelen din: Honda CBR 600RR 08 Hannspree Ten Kate
Sted: Rogaland

Glede meg.

Legg inn av Cbr »

Skal flytte snart, hus under oppføring å leilighet solgt. Det beste er at nå får jeg endelig garasje. Å få mc utav bod over dørterskel og så rygge baklengs ut av trangt fellesområde uten å skrape borti noe er ikke kjekt. Hvis jeg f.eks hva ute på en tur måtte jeg være ute helt til jeg hva ferdig. Hadde ikke lyst til å komme hjem å sette den utfor. Tenk om noen klatra på den eller hva borti å velta lagde skraper?

Det skjedde me en kamerats mc, noen har prøvesittet på en tidligere susuki han hadde, kom hjem å der lå den på siden :mc3 . I samme området opplevde jeg at noe key`a bakruta på bilen min. Der jeg bor nå føreløpig,, så vaska noen unger jeg ikke vet panseret på bilen med 17.mai flagg. Bilen er gammel å jeg bryr meg ikke så mye, men ingen ny mc eller bil før garasje. Det jeg sko hatt i garasjen hva en rund motorisert dreibar plate av stål på gulvet te å snu mc`n. Mendet må jeg vel lage selv, vet det er blitt gjort før med bil.

Brukeravatar
Nordlendingen
Innlegg: 150
Registrert: 05 nov 2009, 17:45
Motorsykkelen din: BMW K100Rs, 1992.
Sted: Bodø

Re: Mitt første mc kjøp

Legg inn av Nordlendingen »

Synes flere skulle skrive litt om sitt første mc-kjøp. De fleste av oss har / hadde sikkert en del ting felles; vi var unge, urutinerte med kjøp /salg, heilt forgapte i det aktuelle objektet, og jeg tror ikke mange av oss, var kritiske til hva vi var i ferd med å kjøpe....

Mitt første mc-kjøp, var en kraftig shoppra Ariel NH Red Hunter. Det var en 350 ccm ensylindra og toppventilert sak, med webbgaffel foran og steil bakramme - en etterlevning etter 2. verdenskrig, og visstnok med historie som ordonnans-mc, både i den britiske, tyske og norske hær. Bare det burde gjøre den verneverdig!!

Jeg, med min ringe Tempo Panther-erfaring, ramla paddeflat for skapningen etter første, svært ulovlige prøvetur på en dårlig grusvei et sted i Lofoten. For et drag, for noen krefter!!! Ariel'n presterte 18 hk...den sparka skosålene av deg hvis man var uheldig med tenningstidspunkt, flomming av Amalforgasseren og trampet på kickstarteren. Den var lettkjørt, sjøl med sånn apehengestyre a la Peter Fonda fra filmen Easy Rider, og eide omtrent ikke bremser. Jeg kjøpte den en regnfull ettermiddag i 1971 for kr. 1500,-. fix kontant. Uregistrert. Den ble heller aldri registrert av meg. Jeg dundra rundt heime på bygdeveiene et par måneder uten skilt. En dag jeg kom heim, sto Ariel'n i stein. Lillebroder'n og en kompis av han, hadde falt for fristelsen om en prøvetur på "beistet". Det de ikke visste, var at wiren til tenningsregulerina hadde røket, og var surra under setet med full fortenning som resultat. De var for lette til å kicke, så podene hadde rulla den i gang ned en bakke. Etter en kjøretur på ca. 4 km, skar motoren seg. Det viste seg at motoren hadde vibrert så voldsomt at oljerøret som skulle tilføre smurning til ventiler og topp, hadde vibrert løs. Ingen smurning, big bang! Demontering av topp og sylinder, viste tragedien i full grusomhet; Det var salat av ventilene, hull i stempelet og fastsvidd kryssbolt. Kommentaren til de to 12-årige mc-tjuvene, var at den gikk da brukbart, så lenge det varte! Den ble aldri reparert av meg. To år seinere, hadde jeg tjent nok til å anskaffe drømmen, en pent brukt 1971 mod. Honda CB750.

Ariel'n har stått delvis demontert i kjelleren på ei nedlagt skole i 38 år. For et år siden ble den gitt bort til en restaureringsentusiast fra Vestvågøya. Kanskje er det fortsatt håp for "kriger'n", for i sivil utgave, med sort og rød lakk samt krom her og der, er det en svært vakker og verdifull klassiker!

Sjekk bildene på denne linken og se selv. Dette er Motorcycle's med stor M

http://images.google.no/images?hl=no&q= ... CBMQsAQwAA" onclick="window.open(this.href);return false;
mvh. Nordlendingen
"ingen over, ingen ved siden.."

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mitt første mc kjøp

Legg inn av AJ »

Nordlendingen skrev:Synes flere skulle skrive litt om sitt første mc-kjøp. De fleste av oss har / hadde sikkert en del ting felles; vi var unge, urutinerte med kjøp /salg, heilt forgapte i det aktuelle objektet, og jeg tror ikke mange av oss, var kritiske til hva vi var i ferd med å kjøpe....
Er jeg helt enig i :knegg
Kan hende noen allerede har gjort det i bloggene sine, men pytt! pytt! Sleng gjerne opp historiene her også :-)

Mitt første MC kjøpa var en Honda 90, men dropper den historien i denne omgang.

Mitt første virkelig MC-kjøp var denne:

Bilde

En Suzuki GSX 1100 EF hvor nederste delen av kåpen manglet. Hvorfor kom jeg ikke på å spørre selgeren om en gang. Jeg ble rett og slett bare 'sveiseblind' etter første gang jeg så sykker'n der den var vinterlagret hos en bilforhandler på Hønefoss. Selgeren var ansatt der som bilselger og han styrte selvfølgelig behendig unna alle nysgjerrige spørsmål om historikken til denne '85 modellen.
Han startet den heller opp for å vise at "heisan! her er det bare å tute og kjøre! Skal vi skrive kontrakt?"
Og joda! Spørsmålene stilnet, de... og kontrakten ble skrevet og sykker'n fikk så stå i salgslokalet tett inntil det største vinduet resten av vinteren.
Jeg jobbet på Hønefoss den tiden og var stadig vekk oppom etter arbeidstid og kikket lengselsfullt på GSX'en der den speilet seg i utstillingsvinduet... :love

Så kom tiden da den kunne hentes. Startet helt fint gjorde den :-)
Og jeg opplevde ingen problemer med denne sykker'n annet enn at den hadde en lei tendens til å wobble i forstillingen. Oppdaget dette da jeg slapp styret med begge hender ved et tilfelle. Husker ikke hvorfor, men det jeg husker til gangs var denne urovekkende wobblingen :oh Skummelt!

Vel, jeg hadde den sykker'n kun en sesong, sommeren 1991. I løpet av sommeren ble fruen gravid med vårt fjerde barn og loftetasjen i huset måtte bygges ut for å få nok rom til alle...
Valget var lett; sykker'en ble solgt med noen tusen i tap og de 25.000,- kronene jeg fikk for den gikk til kjøp av ny trapp opp til loftetasjen...

Det skulle ga mange år før jeg igjen kjøpte meg sykkel. Det skjedde i 2006. Men det er en annen historie... ;-) ;)
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37850
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Mitt første mc kjøp

Legg inn av AJ »

Ojsann... :eh :redface

Har visst bomma litt her, jeg...
Denne tråden er jo i Blogg-forumet den, jo... :8-[

Burde kanskje flytte hele greia til "MC generelt" eller skal vi bare kjøre på her som den allerede er?

Cbr kan jo lage en ny "Cbr-bloggen" eller no' sånt... :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
evike
Innlegg: 1825
Registrert: 26 des 2009, 15:43
Motorsykkelen din: 2008 Honda CBF 600 SA
Sted: Grytefeltet, nær Fossnes, Stokke, Vestfold
Kontakt:

Re: Mitt første mc kjøp

Legg inn av evike »

Ung? Nei
Urutinert? Ja
Lurt? Nja, nei., bare litt.

Kjøpte Viragoen min (som jeg fortsatt har) i en alder av ca. 41 år av en annen jente i MC-klubben. Ingen hemmeligheter, bortsett fra en ting:

Damen hadde en forkjærlighet for BREDT bakdekk og siden gubben hennes er verksleder på et dekkverksted så var jo ikke det noe problem: Hun fikk akkurat det hun pekte på og han satte det på.
Problemet oppstod ikke før jeg ble sammen med en søt liten fyr (som jeg nå kaller forlovede og nå kjører EGEN sykkel: Knut Morten - vitale mål: 186/sånn litt over et rundt tall med to nuller). Når han begynte å sitte bakpå sånn som sånne eksostyper/eksosryper gjerne gjør så oppstod problemet:
Det flotte brede bakdekket ble presset enda bredere og subbet nå borti kardangen slik at den "utstående gummikanten" ble slipt vekk, men da bare på den ene siden av dekket. Fryktelig pussig at den sykkelen etterhvert logret med bakdekket som en selskapssyk hund, særlig i rundkjøringer. ;e :sk?

Etter litt krangling ble det bestemt at siden jeg hadde kjørt en sesong på dekket før det ble skadet så skulle jeg få nytt dekk til innkjøpspris (mao noe som ikke kostet selgende gubbe noen verdens ting).

Forøvrig har det vært normale ting. At gass-wiren røyk ca. 20 meter fra garasjen sånn at jeg kunne snu og kjøre hjem på tomgang var jo et hell i uhellet.
Ferieblogg: http://www.evikes.blogspot.com[/size][/color]

Brukeravatar
Dexter
Innlegg: 3347
Registrert: 22 des 2009, 18:29
Motorsykkelen din: Honda NC750X DCT
Sted: Kongsberg

Re: Mitt første mc kjøp

Legg inn av Dexter »

Jeg fant ut i 2007 at det endelig var tiden for MC-kjøp. Kona var velvillig, men ikke interessert. Greit nok det, hu var glad på min vegne. Jeg kjøpte Brukt-sykkel guiden til Bike og begynte å lese og leite. Jeg ønsket å finne noe nært så jeg slapp å reise så langt for å hente. Etter mye og enda mere nettsøk fant jeg en relativt rimelig ZX6R i Rustefjelbma i Tana. Det er vel 35 mil fra Lakselv der vi bodde. Jeg ringte selger og avtalte besøk for å se på hærligheta. Tok med hjelm for å prøve. Det ble en lang tur... kom omsider frem. Selgeren var litt ung og sykkelen var vist registrert på mora pga. forsikringspremien... jeg har skjønt at denne sykkelen står i rød-kursiv hos forsikringsselskapene... Vel vel. Etter litt småprat ble sykkelen startet. Den malte som en katt! Spurte om å få prøve, noe han litt motvillig gikk med på... fikk streng beskjed om å ta det litt med ro... je je... jeg kjørte rolig avgårde, og dro ut 2. og 3. giret. FY F...! Da var det gjort... Når denne sykkelen - til tross for sitt lave slagvolum når et visst turtall så bare eksploderer den (syntes jeg da). Jeg kjørte tilbake og fikk noen sure kommentarer om at jeg skulle jo ta det med ro... :knegg Vel hjemme igjen og med litt hjelp fra mor så ble beslutningen tatt. Jeg ringte og sa at jeg skulle ha den. Fiksa lån og prøvde å forklare denne skapningen at lånevilkårene var slik at pengene ble overført direkte til selger enten jeg ville det eller ikke. Men selger stolte ikke på banken så jeg måtte kjøre en ekstra tur for å skrive under på papirer for så å sende inn og vente på utbetalingen, så kjøre en siste tur for å hente sykkelen... Siste jeg sa til selger før jeg forlot var at dersom jeg nå oppdaget grove feil som han hadde løyet om så kom jeg tilbake og knuste kneskålene hans... (det er slike vilkår i finnmark :lol ). Selger virket lite bekymra, noe jeg tok som et bra tegn.

Sykkelen ble levert med slip-on. Uoriginale hvite blinklys. G-pack. Påsatt dysesett. Hugger(skjerm over bakhjulet, svært praktisk!). Mørkt glass foran hovedlyset foran(dette har jeg fjernet). Lite slitt fordekk og middels slitt bakdekk. Nytt kåpeglass foran(double bubble) + originaldeler.

Hjemturen ble en anelse kjølig, jeg hadde ikke kjøpt MC-klær enda og dette var litt tidlig på våren så de klærne som jeg trodde var varme nok var jo selvfølgelig ikke det i 90km/t... Kom meg hjem med sykkelen og var egentlig fornøyd. Oppdaget etterhvert at den hylsa som tannhjulet er skrudd fast på bak var noe raklete. Fikk hjelp av en lokal helt som kunne fortelle at her var det et lager som var gåent. Bestilte nytt dekk med det samme bakhjulet skulle av. Fikk sykkelen opp i lufta og skrudd ut hjulbolten... kan vel si det slik at det var vel omentrent ikke lager igjen... det trillet eut noen ovale kuler og noe metallskrap... OK, så skulle vi vel få nytt lager da om ikke annet. Prøvde å få ut innerste ringen av lageret, da knakk hele dritten sammen...(!) Det så ut som det hadde vært knekt før og sveist/limt sammen... Min lokale helst som driver sitt MC-verksted hadde aldri sett noe lignende. Bestilte alt nytt, fikk nytt dekk og satte på igjen. Etter dette har jeg ikke funnet noen feil. Sykkelen går og jeg gliser.

Men har vel skrevet her før at jeg ønsker meg mer kubikk og mindre fart... en sykkel som er litt mer turvennlig, men det skal jo finansieres også... blir ikke i år da med andre ord

Bilder av sykkelen her: http://www.mcsiden.no/viewtopic.php?p=31167#p31167" onclick="window.open(this.href);return false;
Det er det samme for skylda hvem som har den...

Brukeravatar
knetrom
Innlegg: 45
Registrert: 05 sep 2009, 10:39
Motorsykkelen din: '94 DR 650

Re: Mitt første mc kjøp

Legg inn av knetrom »

Jeg kjørte en Kawasaki Z750 og en BMW F650GS på kjøreskolen for snart et år siden, og begge to på banekurset, og fant ut at jeg ville ha noe mer lignende BMWen enn Kawasakien (altså høy, lang fjæringsvei og litt offroad-faktor). Med et veldig begrenset budsjett fant jeg en DR650 som jeg og en kamerat kjørte og hentet i Ålesund på henger. Henger pga mangel på skilt, og som det skulle vise seg, utslitte dekk. Ble en lang tur, for kameraten skulle bli ferdig på jobb først, og deretter ventet vi på en annen som skulle være med i 2 timer før han sa at han ikke skulle, så vi kjørte vel kl 15 lørdag og var tilbake kl 15 søndag. Sov noen timer i bilen på veien ned :D Sykkelen hadde litt fler feil enn fyren sa på telefonen, men jeg var vel litt vel oppspilt så jeg skulle ha den.

Har i ettertid funnet ut at en BMW 650 fra 2009 og en Suzuki 650 fra 1994 ikke nødvendigvis er det samme, men så skiller det vel 100 000 på prisen og. Den største forskjellen er nok at BMWen faktisk var 2-sylindret og 800cc, mens min er en endunker, så vibreringene er deretter.

Det tok forresten over 3 uker å få skilt på sykkelen, for den hadde hatt 4 eiere i Norge (importsykkel) som ikke hadde registrert den, og den hadde en registrert eier som bare hadde eid den i noen timer før han leverte den tilbake til forhandler. Så vognkort del 2 var ikke lett å få tak i. Så det var en noe skeptisk førsteeier som skrev under på tapsmelding for vognkort del 2 på en sykkel han hadde eid i en halv dag 3 år tidligere, men så var alt i orden. Fikk faktisk gratis omregistrering pga sykkelen bare hadde vært registrert i 3 uker og omregistreringen gjelder i 2 mnd, og selv om det hadde gått 3 år var det fortsatt en god mnd igjen før den fristen gikk ut :D

Angrer ikke på kjøpet, men jeg tror jeg hadde gitt mindre for den om jeg ikke var ca 40 mil hjemmefra og følte på en måte at jeg skulle ha sykkelen og ikke hadde tid til å spille kostbar kl 23 en lørdagskveld. Men hadde den vært shite hadde jeg ikke nølt med å kjøre hjem igjen tomhendt, tror det er en viktig grunnregel når man handler langt hjemmefra.
'94 Suzuki DR650

Svar