Ducati pålitelighet

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ducati pålitelighet

Legg inn av simpson »

Ja det stemmer mekkern.
Superquadro motoren har ikke reimer, og den sitter i 859,899, 1199, 1299 osv.
Mens de fleste andre modellene av nyere dato bruker Testastretta 11 og den har fortsatt reimer, men betydelig lengre intervaller en forgjengeren.

Brukeravatar
bzzlink
Innlegg: 42
Registrert: 10 mar 2014, 23:06
Motorsykkelen din: KTM 690 enduro 2020

Re: Ducati pålitelighet

Legg inn av bzzlink »

Jeg hadde en 2011 848, Det var regreimer hvert andre år. Tenkte å gjøre det selv helt til jeg leste i servicemanualen at man skulle slå på remma med stemmegaffel og sjekke frekvens med en mikrofon og tilhørende dataprogram :)

Ducati blir litt som å kjøpe Italiensk sportsbil. Det er han italieneren med brevvekt og tommestokk som har vunnet alle diskusjoner. Da blir det mer lett enn holdbart.

Om jeg angrer på at jeg solgte den sykkelen? JA. Om den var verdt alle penga det kosta ekstra? JA

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37865
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Ducati pålitelighet

Legg inn av AJ »

bzzlink skrev: 23 mar 2020, 20:19 Jeg hadde en 2011 848, Det var regreimer hvert andre år. Tenkte å gjøre det selv helt til jeg leste i servicemanualen at man skulle slå på remma med stemmegaffel og sjekke frekvens med en mikrofon og tilhørende dataprogram :)

Ducati blir litt som å kjøpe Italiensk sportsbil. Det er han italieneren med brevvekt og tommestokk som har vunnet alle diskusjoner. Da blir det mer lett enn holdbart.

Om jeg angrer på at jeg solgte den sykkelen? JA. Om den var verdt alle penga det kosta ekstra? JA
Blir litt som Alfa Romeo GT JTS 2.0, som jeg var heldig ( :8-[ ) å eie et par år. Litt spesielle og dyre servicedetaljer (reg.reim og vannpumpe...) og andre italienske ( :roll ) løsninger gjorde at bilen ble i kostbareste laget å eie, etter min mening.
Men at bilen var utrolig festlig å kjøre, var det ingen tvil om.
Likevel ble det til at jeg solgte den.
Om jeg angrer på det? Nei. Enkelt og greit.
Morsom bil å kjøre når alt virker som det skulle.
Men totalt sett kostet moroa mer enn det smakte...
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Thunderace
Innlegg: 63
Registrert: 26 jan 2017, 17:35
Motorsykkelen din: Yamaha thunderace 1000

Re: Ducati pålitelighet

Legg inn av Thunderace »

FredrikE24 skrev: 14 mar 2020, 12:59 Uten å ha sett på det, så tenker jeg at det å bytte reg.reimer på disse er temmelig enkelt uansett?

Med 12k er det relativt ofte, men ikke verre enn at det gjøres hvert oljeskift.
Skiftet regreimer på en monster i helgen. Ble overrasket over hvor enkelt det var. Brukte 1.5t inkl strammere (lager) og løpehjulene.

Var også kjekt at kammer og veiv var såpass godt merket😀

Svar