Valg av dekk på ducati 748

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
space-ace
Innlegg: 203
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
Motorsykkelen din: Ducati 748

Valg av dekk på ducati 748

Legg inn av space-ace »

Trenger sårt nytt framdekk. Burde vell byttet begge, men økonomien er litt trang akkurat nå.

Bakdekket er et Michelin pilot 180/55. Framdekket 120/60


Hvilket dekk anbefaler dere? Og hvilken dimensjon? Jeg hr tidligere blitt anbefalt en høyere profil enn det jeg har på framdekket for å få annen kuv på det. Dette skal vist gjøre sykkelen mer lettstyrt. Innput på dette?

-kjører aldri i regn med mindre det overasker meg
-glad i å kjøre sving
-lite langturer, maks en time hjemmefra
-ingen banebruk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av dekk på ducati 748

Legg inn av Bjerknez »

Er økonomien såpass trang at du ikek har råd til å bytte begge dekkene, ville jeg uansett valgt et dekk som klarer mange kilometer. Pilot Road og Angel GT er to dekk som fint skal klare 10.000km+

Bestiller du begge dekkene på dekkonline.com så får du dem for rundt 3.000 kroner inkludert frakt. Bor du rundt Oslo så legger Mr Pitlane dem om for deg og tar hele jobben mens du ventet for en hyggelig pris.

916
Innlegg: 39
Registrert: 16 des 2005, 20:17

Re: Valg av dekk på ducati 748

Legg inn av 916 »

Jeg ville beholdt 120/60 på framdekket. Det er hva Ducati anbefaler. Speedometer drevet sitter også på fremhjulet, så endrer du her får du feilvisning.

ZZR-Erling

Re: Valg av dekk på ducati 748

Legg inn av ZZR-Erling »

Heter noe mer en Pilot, enter Road eller Power.
Gå for det Ducati sier vedrørende dim.
Velg sport/turingdekk.
Feks Michelin Pilot Road 4 eller 5 eller Metzeler Roadtec 01.

Er grep i massevis i disse, også blir de kjappere varm og blir varm iforhold til sportsdekk.
Er ikke dekka varme nok, er de stive og mangler noe greo.

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Valg av dekk på ducati 748

Legg inn av mekkern »

Jeg ville med den bruk du beskriver valgt et dekk som fungerer godt selv om det ikke har blitt varmt.
også med grei kjørelengde.eksempelvis Angel GT har jeg god erfaring med.

Hvis du går opp på profil så får du problemer med klaringen til skjermen-spesielt når farten øker.
Vil du ha den mer "lettsvingt" så kan du eventuelt slippe forstillinga 5-10 mm ned på gaflene og øke noe på forspenning bak.
Litt usikker på hvordan den responderer på 180/60profil bak og om det er klaring nok i høyden?dette endrer gearingsforholdet også.

men 748 er vel lettsvingt den med ferske dekk i std.dim??
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Valg av dekk på ducati 748

Legg inn av Dansekris »

Merk at du risikerer å ikke få dekket før i august om du bestiller fra dekkonline/motorsykkeldekk.com, så jeg ville kikka meg rundt i nærområdet for å se om noen har tilbud.

space-ace
Innlegg: 203
Registrert: 10 okt 2016, 20:27
Motorsykkelen din: Ducati 748

Re: Valg av dekk på ducati 748

Legg inn av space-ace »

Det er såppass leveringstid ja. Da må jeg nesten sjekke med noen dekkfirma her i byen isteden.

Dekket er helt utslitt nå. Tør ikke kjøre så mye mer.


Men da går jeg for sport/touring dekk i original dimmensjon da. Skal ta en titt på hva mer bakdekket heter 👍

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Valg av dekk på ducati 748

Legg inn av Bjerknez »

Normalt sett tar det 3-4 uker. De gangene jeg har bestillt der har det tatt 3-4 uker vertfall. Bortsett fra en gang som det tok over to måneder, men det var fordi dekkene mine ble surret bort i forsendelsen.

Er det veldig hast, så ville jeg nok ikke satset hele ferien på og bestilt derfra.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Valg av dekk på ducati 748

Legg inn av Fsva »

Jeg bestilte dekk hos «dekkonline.com» 12. juni, og de blir levert på døra i morgen ettermiddag. En uke pluss to dagers leveringstid.

Edit: Forrige gang jeg bestilte dekk på nett ( motorsykkeldekk.com) ble bestillingen lagt inn 4. august, og allerede 12. august var dekkene montert på sykkelen. Kanskje jeg bare har vært heldig med kort leveringstid, men 3-4 ukers leveringstid høres ekstremt mye ut i dekkbransjen.

Svar