Æ har solgt

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3354
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
MC: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Æ har solgt

Legg inn av Snikendeugle » 04 jun 2019, 23:38

Herlig, grattis! Bilde? :twothumbs:
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
ZZR-Erling
Innlegg: 4663
Registrert: 23 mar 2012, 20:07
MC: BMW K1300S HP - 12 YAMAHA YZ250F -09
Sted: Hvittingfoss, Søndre Buskerud.

Re: Æ har solgt

Legg inn av ZZR-Erling » 05 jun 2019, 10:00

Gratulerer! :twothumbs:
Kjører K1300S HP
Har også en X'er og treningslisens: Yamaha YZ250F

Its not how fast you ride, its how you ride fast.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 14641
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez » 05 jun 2019, 10:19

Isbilen skrev:
04 jun 2019, 23:26
Ble sykkel da - Street Triple fra 2017, overliggere fra 2016. Såvidt innkjørt. :thumleft
Grattis med tøff sykkel :twothumbs:
Har selv eid en 2015 modell som jeg la tilbake 24.000km. på innen en sesong :thumleft
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
Toven
Innlegg: 2209
Registrert: 12 sep 2013, 20:02
MC: Suzuki SV650 K3
Sted: Stathelle

Re: Æ har solgt

Legg inn av Toven » 05 jun 2019, 10:58

Grattis :D

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2132
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
MC: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Æ har solgt

Legg inn av Olav K » 05 jun 2019, 17:22

Gratulerer,
Street Triple er en liten lykkepille på to hjul :yeyeye

Hold på lappen :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 176
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
MC: Kawasaki Z750

Re: Æ har solgt

Legg inn av Isbilen » 05 jun 2019, 21:52

Snikendeugle skrev:
04 jun 2019, 23:38
Herlig, grattis! Bilde? :twothumbs:
D89E1EC5-C9F2-4670-AB7D-657385DA3DF2.jpeg
Takk takk :) Har ikke fått tatt så mange bilder av den, hentet sent i går kveld og i dag har det pisset ned stort sett hele dagen.

Uansett; ikke R versjonen. Jeg prøvde R i helgen og denne i går, og nå er jeg kanskje ikke fintfølende nok, men jeg syntes ikke denne føltes dårligere enn R, med elleve hester mindre. Den sparker fint, høres flott ut og ser sprell ny ut. Bildene i annonsen var ikke sykkelen verdig, for å si det mildt.

Ikke minst; den er nesten ikke kjørt (2800 på telleren), eid av en hyggelig kar som tok lappen litt seint, fikk seg kone og ikke kjørt noe særlig mer - og den er original. Ingen som har forsøkt å skru denne ihjel, så da er det opp til meg å begynne :twothumbs:

Skal begynne litt lett med nye speil og en tailtidy som ikke er laget av smelta bæreposer, så får vi se hva tiden bringer. Jeg gleder meg til å pynte henne opp!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3354
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
MC: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Æ har solgt

Legg inn av Snikendeugle » 05 jun 2019, 22:03

Høres ut som om du fant gull :D Helt ny og ferdig innkjørt!
Blir bra å se progresjonen i opp-blingingen. Keep us posted! :)
Bilde
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 801
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
MC: Din MC her

Re: Æ har solgt

Legg inn av Rune75 » 05 jun 2019, 22:16

Isbilen skrev:
05 jun 2019, 21:52
Snikendeugle skrev:
04 jun 2019, 23:38
Herlig, grattis! Bilde? :twothumbs:
D89E1EC5-C9F2-4670-AB7D-657385DA3DF2.jpeg

Takk takk :) Har ikke fått tatt så mange bilder av den, hentet sent i går kveld og i dag har det pisset ned stort sett hele dagen.

Uansett; ikke R versjonen. Jeg prøvde R i helgen og denne i går, og nå er jeg kanskje ikke fintfølende nok, men jeg syntes ikke denne føltes dårligere enn R, med elleve hester mindre. Den sparker fint, høres flott ut og ser sprell ny ut. Bildene i annonsen var ikke sykkelen verdig, for å si det mildt.

Ikke minst; den er nesten ikke kjørt (2800 på telleren), eid av en hyggelig kar som tok lappen litt seint, fikk seg kone og ikke kjørt noe særlig mer - og den er original. Ingen som har forsøkt å skru denne ihjel, så da er det opp til meg å begynne :twothumbs:

Skal begynne litt lett med nye speil og en tailtidy som ikke er laget av smelta bæreposer, så får vi se hva tiden bringer. Jeg gleder meg til å pynte henne opp!

Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 674
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
MC: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Æ har solgt

Legg inn av Fsva » 05 jun 2019, 22:37

Rune75 skrev:
05 jun 2019, 22:16
Isbilen skrev:
05 jun 2019, 21:52
Snikendeugle skrev:
04 jun 2019, 23:38
Herlig, grattis! Bilde? :twothumbs:
D89E1EC5-C9F2-4670-AB7D-657385DA3DF2.jpeg

Takk takk :) Har ikke fått tatt så mange bilder av den, hentet sent i går kveld og i dag har det pisset ned stort sett hele dagen.

Uansett; ikke R versjonen. Jeg prøvde R i helgen og denne i går, og nå er jeg kanskje ikke fintfølende nok, men jeg syntes ikke denne føltes dårligere enn R, med elleve hester mindre. Den sparker fint, høres flott ut og ser sprell ny ut. Bildene i annonsen var ikke sykkelen verdig, for å si det mildt.

Ikke minst; den er nesten ikke kjørt (2800 på telleren), eid av en hyggelig kar som tok lappen litt seint, fikk seg kone og ikke kjørt noe særlig mer - og den er original. Ingen som har forsøkt å skru denne ihjel, så da er det opp til meg å begynne :twothumbs:

Skal begynne litt lett med nye speil og en tailtidy som ikke er laget av smelta bæreposer, så får vi se hva tiden bringer. Jeg gleder meg til å pynte henne opp!

Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?
Det er riktig, men de lager en 95hk modell for Frankrike og Spania. Denne kan registreres som mellomtung/A2 med 48HK. Det er den modellen jeg har. Kan ikke si jeg merke noe forskjell på 95 og 106 hk, jeg har kjørt R-utgaven ca. 100km på landeveier. Litt stivere dempere og litt bedre bremser er det dog på R-modellen.

Til Isbilen. Gratulerer med fin sykkel. Jeg har 2015-modellen med 95hk og har så vidt kjørt 52000km på den nå, og føler fortsatt ikke noe behov for å bytte.

Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 176
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
MC: Kawasaki Z750

Re: Æ har solgt

Legg inn av Isbilen » 05 jun 2019, 22:39




Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?
Nop, 95 på min

Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 176
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
MC: Kawasaki Z750

Re: Æ har solgt

Legg inn av Isbilen » 05 jun 2019, 22:40

Fsva skrev:
05 jun 2019, 22:37


Til Isbilen. Gratulerer med fin sykkel. Jeg har 2015-modellen med 95hk og har så vidt kjørt 52000km på den nå, og føler fortsatt ikke noe behov for å bytte.
Takk takk 😎

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 801
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
MC: Din MC her

Re: Æ har solgt

Legg inn av Rune75 » 05 jun 2019, 23:18

Fsva skrev:
05 jun 2019, 22:37
Rune75 skrev:
05 jun 2019, 22:16


Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?
Det er riktig, men de lager en 95hk modell for Frankrike og Spania. Denne kan registreres som mellomtung/A2 med 48HK. Det er den modellen jeg har. Kan ikke si jeg merke noe forskjell på 95 og 106 hk, jeg har kjørt R-utgaven ca. 100km på landeveier. Litt stivere dempere og litt bedre bremser er det dog på R-modellen.
Aha. Mulig begrensningen ligger helt på toppen av turtallskalaen da siden det ikke merkes.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 674
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
MC: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Æ har solgt

Legg inn av Fsva » 06 jun 2019, 00:34

Rune75 skrev:
05 jun 2019, 23:18

Aha. Mulig begrensningen ligger helt på toppen av turtallskalaen da siden det ikke merkes.
Bilde

Forskjellen ligger i kamakslene og de koster 6100kr + mva og frakt. Ganske enkelt å bytte ifbm. ventilservice, men er jo ikke verdt det. https://www.bikebandit.com/oem-parts/20 ... #sch890832

Brukeravatar
Jajo82
Innlegg: 79
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
MC: Honda africa twin dct 2017 mod

Re: Æ har solgt

Legg inn av Jajo82 » 06 jun 2019, 18:43

Bjerknez skrev:
03 jun 2019, 09:05
Jajo82 skrev:
02 jun 2019, 20:54
Ove, vi snakker sykkelens begrensninger. Ikke personlige begrensninger. Og når den har en topp fart på over 200 så burde det holde for de fleste på norske motorveier. Ingen er spesielt opptatt av å høre tull om futt og kortpusta motorer, det forteller jo ingenting om sykkelens prestanda. Skal du komme med påstander om en sykkel på en motorsykkel side så får du komme opp med noe bedre enn svada
Jeg hadde en Golf 1.6 bensin som også hadde en oppgitt toppfart på rundt 200. Det forteller lite om hvor morsom bilen er å kjøre i slike hastigheter.

Jeg sier selvsagt ikke at det er klin umulig å kjøre denne på motorvei. Jeg sier bare at den ikke er spesielt egnet til det med tanke på motoren. Den blir litt slitsom. Man kan garantert kjøre jorden rundt på denne kun på motorvei for den del.

Det jeg mener her er at den for min del har for lite futt med tanke på aksellerasjon i høyere hastigheter samt høyt og slitsom turtall på motorveien.

Jeg har tidligere nevnt stort sett positive ting om denne sykkelen, men det som blir dratt frem her er det jeg nevnte av svakheter. Selvsagt får man ikke i pose og sekk for 95.000 kroner. Det sier seg vel litt selv.
Nå er det forhåpentligvis ikke alle som har kjørestil som deg.minimalt håper jeg....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 14641
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez » 07 jun 2019, 03:15

Jajo82 skrev:
06 jun 2019, 18:43
Bjerknez skrev:
03 jun 2019, 09:05
Jajo82 skrev:
02 jun 2019, 20:54
Ove, vi snakker sykkelens begrensninger. Ikke personlige begrensninger. Og når den har en topp fart på over 200 så burde det holde for de fleste på norske motorveier. Ingen er spesielt opptatt av å høre tull om futt og kortpusta motorer, det forteller jo ingenting om sykkelens prestanda. Skal du komme med påstander om en sykkel på en motorsykkel side så får du komme opp med noe bedre enn svada
Jeg hadde en Golf 1.6 bensin som også hadde en oppgitt toppfart på rundt 200. Det forteller lite om hvor morsom bilen er å kjøre i slike hastigheter.

Jeg sier selvsagt ikke at det er klin umulig å kjøre denne på motorvei. Jeg sier bare at den ikke er spesielt egnet til det med tanke på motoren. Den blir litt slitsom. Man kan garantert kjøre jorden rundt på denne kun på motorvei for den del.

Det jeg mener her er at den for min del har for lite futt med tanke på aksellerasjon i høyere hastigheter samt høyt og slitsom turtall på motorveien.

Jeg har tidligere nevnt stort sett positive ting om denne sykkelen, men det som blir dratt frem her er det jeg nevnte av svakheter. Selvsagt får man ikke i pose og sekk for 95.000 kroner. Det sier seg vel litt selv.
Nå er det forhåpentligvis ikke alle som har kjørestil som deg.minimalt håper jeg....
Man trenger da ikke ha noen spesiell kjørestil for å mene noe om en motor. Hva jeg mener om andre sykler og motorer er nettopp mine meninger ut fra erfaringene jeg har og hvilken sykler jeg har kjørt.
Min blogg: www.bjerknez.no

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 2 gjester