Æ har solgt

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 204
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2016

Æ har solgt

Legg inn av Isbilen »

Sitter inne med penger som brenner på kontoen og hull i garasjen. Har runda Finn,no og vetta faaan hva jeg skal kjøpe. Ser på street triple, Kawasaki z750 (igjen), z1000, vfr 800, cruisere, harleys osv er på ALT!
Kravene mine er;
Ikke vondt å la stå i garasje over en uke av gangen
Brukes litt til pendling (kan bli varmt, kjører tuneller, bør være væskekjølt) og koseturer, ikke langkjørt (trebarnspappa, finnes ikke tid)
Servicehefte
Ingen kjipe forestående servicer (vet VFR har en kjip og dyr ventiljustering på 24k)
Maks 95k
Ikke skrudd ihjel av hobbymekanikere

Kan ikke noen synse litt for meg om hva som bør sjekkes ut og hva man bør passe seg for ?
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS

GeirK.
Innlegg: 34
Registrert: 12 apr 2019, 21:29
Motorsykkelen din: 1986 Honda VF700C Magna,Suzuki GS500F 04

Re: Æ har solgt

Legg inn av GeirK. »

Dette er ikke lett men, skal du bare ha en sykkel tilgjengelig med lite skruing så kan kanskje en Suzuki SV650A funke.
Du får en ny sykkel for den summen du har, kanskje ikke verdens mest spennende sykkel.
Men da har du 5års garanti og tror dette er en sykkel som er billig å eie.

Toven

Re: Æ har solgt

Legg inn av Toven »

SV er ikke den mest spennende, men utrolig morsom på svingete landeveier :D

For å sitere meg selv fra i fjor da jeg prøvekjørte den nye versjonen, ogogså MV Brutale, gsxr1000, vfr800.
"Så, sistemann, SV650. Det er rart hvordan Suzuki klarer å lage en så morsom sykkel. Ut av alle disse jeg kjørte i dag, var det SV'n som gav mest glede og smil-faktor. Nå er jeg kanskje litt biased, ettersom jeg er eier av en SV, men de er bare så utrolig morsomme å kjøre. Knall V-twin som skyver fart, enkel å kaste fra side til side, og gir et glis om munnen :D Jeg var der i dag med en kamerat som kjører Tracer 900, og har tidligere kjørt v-strom 650, og han var også enig at SV'n imponerte mest over syklene i dag. Fargekombinasjonen med matt-svart og noe ekstra utstyr gjorde seg virkelig!"

Bilde

APettersen
Innlegg: 73
Registrert: 02 apr 2018, 15:59
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Æ har solgt

Legg inn av APettersen »

God venn av meg kjøpte slik i fjor, speller ny. Så langt veldig fornøyd med den. Kjøpt en oppgradert sal, da den originale er i tynneste laget. Den skal på langtur i juli, så får vi se hvordan det blir :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: Æ har solgt

Legg inn av Kawagutten »

Hva med en Versus 650. Den er lettkjørt og tåler alt eller en Honda CB500x,med 48 hk men fungerer fint den også.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

Hadde jeg harr et lavt budsjett, så hadde jeg definitvt vurdert en SV650. Hadde en slik som lånesykkel for et par år siden mens min var på service.

Jeg har sansen for den enkle klassiske looken og motoren er akkurat stor nok til å ha det gøy på landeveien. Lettkjørt og trolig driftsikker sykkel man slipper å pantsette oldemor for å kjøpe.

Selvsagt har den sine begrensninger. Holder du deg borte fra Motorveien og dragracing stripa, samt baner, så kan man ha det mye gøy på en slik :twothumbs:

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Æ har solgt

Legg inn av Jajo82 »

Og hvor ligger denne begrensningen som gjør at man ikke kan kjøre motorvei og bane?

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Æ har solgt

Legg inn av Dansekris »

Jeg har veldig troa på en VFR 800. Har sikla på den modellen mange ganger.

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=148899965

Legg noen tusenlapper i en powercommander og en tur i benken, så får du trolig en helt fantastisk kjøremaskin.

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Æ har solgt

Legg inn av Rune75 »

Jajo82 skrev: 02 jun 2019, 19:27 Og hvor ligger denne begrensningen som gjør at man ikke kan kjøre motorvei og bane?
Mellom ørene. Spesielt utbredt blant folk med kubikksyken :knegg

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Æ har solgt

Legg inn av Jajo82 »

Nettopp. Tror denne sykkelen er kabapel til ganske så mye. Var et forferdelig dårlig resonnement et par innlegg opp her🤬

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 02 jun 2019, 19:27 Og hvor ligger denne begrensningen som gjør at man ikke kan kjøre motorvei og bane?
Hvor den ligger hos deg vet jeg ikke, men hos meg har ikke en slik sykkel nok futt til at man får bakoversveis i større hastigheter. Men det er jo heller ikke det sykkelen er beregnet for.

På landeveien er den ganske morsom og lettkjørt :thumleft

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

Rune75 skrev: 02 jun 2019, 19:39
Jajo82 skrev: 02 jun 2019, 19:27 Og hvor ligger denne begrensningen som gjør at man ikke kan kjøre motorvei og bane?
Mellom ørene. Spesielt utbredt blant folk med kubikksyken :knegg
Haha :redface

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Æ har solgt

Legg inn av Jajo82 »

Ove, vi snakker sykkelens begrensninger. Ikke personlige begrensninger. Og når den har en topp fart på over 200 så burde det holde for de fleste på norske motorveier. Ingen er spesielt opptatt av å høre tull om futt og kortpusta motorer, det forteller jo ingenting om sykkelens prestanda. Skal du komme med påstander om en sykkel på en motorsykkel side så får du komme opp med noe bedre enn svada

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Æ har solgt

Legg inn av Juicebox »

Jeg personlig syns det er morsommere å presse en treig sykkel enn en rask sykkel, ihvertfall på veien. Jeg vet ikke hvor fort folk kjører her, men jeg syns ihvertfall det er gørrkjedelig å kjøre i 150+ på en rett strekning. Opp til den farten så er det ikke snakk om all verdens sekunder som skiller de fleste gjennomsnittelige tung motorsyklene heller. Skal man ha bakoversveis så bruker man gele.

Når det er snakk om begrensninger så hadde jeg heller lagt fokus på ekstrautstyr og videre oppgraderinger for kjørestil og komfort.
Sist redigert av Juicebox den 02 jun 2019, 21:45, redigert 1 gang totalt.

WikingTnT
Innlegg: 826
Registrert: 13 des 2015, 13:22
Motorsykkelen din: Benelli TnT 1130 Sport Evo
Sted: Bartebyen

Re: Æ har solgt

Legg inn av WikingTnT »

Bjerknez skrev: 02 jun 2019, 20:38
Jajo82 skrev: 02 jun 2019, 19:27 Og hvor ligger denne begrensningen som gjør at man ikke kan kjøre motorvei og bane?
Hvor den ligger hos deg vet jeg ikke, men hos meg har ikke en slik sykkel nok futt til at man får bakoversveis i større hastigheter. Men det er jo heller ikke det sykkelen er beregnet for.

På landeveien er den ganske morsom og lettkjørt :thumleft
Både jeg og junior har hatt det veldig morsomt og ikke minst lærerikt med en sv650 på bane ( acr ).
Veldig gøy å se den vanvittige progresjonen til junior ila 3 dager :thumleft
Et veldig bra alternativ til allround sykkel.

Svar