Æ har solgt

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Æ har solgt

Legg inn av Snikendeugle »

Herlig, grattis! Bilde? :twothumbs:
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

ZZR-Erling

Re: Æ har solgt

Legg inn av ZZR-Erling »

Gratulerer! :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

Isbilen skrev: 04 jun 2019, 23:26 Ble sykkel da - Street Triple fra 2017, overliggere fra 2016. Såvidt innkjørt. :thumleft
Grattis med tøff sykkel :twothumbs:
Har selv eid en 2015 modell som jeg la tilbake 24.000km. på innen en sesong :thumleft

Toven

Re: Æ har solgt

Legg inn av Toven »

Grattis :D

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Æ har solgt

Legg inn av Olav K »

Gratulerer,
Street Triple er en liten lykkepille på to hjul :yeyeye

Hold på lappen :knegg
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 204
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2016

Re: Æ har solgt

Legg inn av Isbilen »

Snikendeugle skrev: 04 jun 2019, 23:38 Herlig, grattis! Bilde? :twothumbs:
D89E1EC5-C9F2-4670-AB7D-657385DA3DF2.jpeg
Takk takk :) Har ikke fått tatt så mange bilder av den, hentet sent i går kveld og i dag har det pisset ned stort sett hele dagen.

Uansett; ikke R versjonen. Jeg prøvde R i helgen og denne i går, og nå er jeg kanskje ikke fintfølende nok, men jeg syntes ikke denne føltes dårligere enn R, med elleve hester mindre. Den sparker fint, høres flott ut og ser sprell ny ut. Bildene i annonsen var ikke sykkelen verdig, for å si det mildt.

Ikke minst; den er nesten ikke kjørt (2800 på telleren), eid av en hyggelig kar som tok lappen litt seint, fikk seg kone og ikke kjørt noe særlig mer - og den er original. Ingen som har forsøkt å skru denne ihjel, så da er det opp til meg å begynne :twothumbs:

Skal begynne litt lett med nye speil og en tailtidy som ikke er laget av smelta bæreposer, så får vi se hva tiden bringer. Jeg gleder meg til å pynte henne opp!
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Æ har solgt

Legg inn av Snikendeugle »

Høres ut som om du fant gull :D Helt ny og ferdig innkjørt!
Blir bra å se progresjonen i opp-blingingen. Keep us posted! :)
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Æ har solgt

Legg inn av Rune75 »

Isbilen skrev: 05 jun 2019, 21:52
Snikendeugle skrev: 04 jun 2019, 23:38 Herlig, grattis! Bilde? :twothumbs:
D89E1EC5-C9F2-4670-AB7D-657385DA3DF2.jpeg

Takk takk :) Har ikke fått tatt så mange bilder av den, hentet sent i går kveld og i dag har det pisset ned stort sett hele dagen.

Uansett; ikke R versjonen. Jeg prøvde R i helgen og denne i går, og nå er jeg kanskje ikke fintfølende nok, men jeg syntes ikke denne føltes dårligere enn R, med elleve hester mindre. Den sparker fint, høres flott ut og ser sprell ny ut. Bildene i annonsen var ikke sykkelen verdig, for å si det mildt.

Ikke minst; den er nesten ikke kjørt (2800 på telleren), eid av en hyggelig kar som tok lappen litt seint, fikk seg kone og ikke kjørt noe særlig mer - og den er original. Ingen som har forsøkt å skru denne ihjel, så da er det opp til meg å begynne :twothumbs:

Skal begynne litt lett med nye speil og en tailtidy som ikke er laget av smelta bæreposer, så får vi se hva tiden bringer. Jeg gleder meg til å pynte henne opp!

Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Æ har solgt

Legg inn av Fsva »

Rune75 skrev: 05 jun 2019, 22:16
Isbilen skrev: 05 jun 2019, 21:52
Snikendeugle skrev: 04 jun 2019, 23:38 Herlig, grattis! Bilde? :twothumbs:
D89E1EC5-C9F2-4670-AB7D-657385DA3DF2.jpeg

Takk takk :) Har ikke fått tatt så mange bilder av den, hentet sent i går kveld og i dag har det pisset ned stort sett hele dagen.

Uansett; ikke R versjonen. Jeg prøvde R i helgen og denne i går, og nå er jeg kanskje ikke fintfølende nok, men jeg syntes ikke denne føltes dårligere enn R, med elleve hester mindre. Den sparker fint, høres flott ut og ser sprell ny ut. Bildene i annonsen var ikke sykkelen verdig, for å si det mildt.

Ikke minst; den er nesten ikke kjørt (2800 på telleren), eid av en hyggelig kar som tok lappen litt seint, fikk seg kone og ikke kjørt noe særlig mer - og den er original. Ingen som har forsøkt å skru denne ihjel, så da er det opp til meg å begynne :twothumbs:

Skal begynne litt lett med nye speil og en tailtidy som ikke er laget av smelta bæreposer, så får vi se hva tiden bringer. Jeg gleder meg til å pynte henne opp!

Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?
Det er riktig, men de lager en 95hk modell for Frankrike og Spania. Denne kan registreres som mellomtung/A2 med 48HK. Det er den modellen jeg har. Kan ikke si jeg merke noe forskjell på 95 og 106 hk, jeg har kjørt R-utgaven ca. 100km på landeveier. Litt stivere dempere og litt bedre bremser er det dog på R-modellen.

Til Isbilen. Gratulerer med fin sykkel. Jeg har 2015-modellen med 95hk og har så vidt kjørt 52000km på den nå, og føler fortsatt ikke noe behov for å bytte.

Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 204
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2016

Re: Æ har solgt

Legg inn av Isbilen »




Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?
Nop, 95 på min
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS

Brukeravatar
Isbilen
Innlegg: 204
Registrert: 05 aug 2013, 22:36
Motorsykkelen din: BMW R1200GS 2016

Re: Æ har solgt

Legg inn av Isbilen »

Fsva skrev: 05 jun 2019, 22:37

Til Isbilen. Gratulerer med fin sykkel. Jeg har 2015-modellen med 95hk og har så vidt kjørt 52000km på den nå, og føler fortsatt ikke noe behov for å bytte.
Takk takk 😎
2007 Yamaha FZ6 S2
2004 Kawasaki Z750
2016 Yamaha Tracer 900
2017 Triumph Street Triple 675
2016 BMW R1200GS

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Æ har solgt

Legg inn av Rune75 »

Fsva skrev: 05 jun 2019, 22:37
Rune75 skrev: 05 jun 2019, 22:16

Har ikke R og vanlig fra samme årsmodell like mange hk da ? 106 ?
Det er riktig, men de lager en 95hk modell for Frankrike og Spania. Denne kan registreres som mellomtung/A2 med 48HK. Det er den modellen jeg har. Kan ikke si jeg merke noe forskjell på 95 og 106 hk, jeg har kjørt R-utgaven ca. 100km på landeveier. Litt stivere dempere og litt bedre bremser er det dog på R-modellen.
Aha. Mulig begrensningen ligger helt på toppen av turtallskalaen da siden det ikke merkes.

Brukeravatar
Fsva
Innlegg: 779
Registrert: 09 okt 2014, 17:29
Motorsykkelen din: Triumph Street Triple 675 2015
Sted: Eidsvoll/Fredrikstad

Re: Æ har solgt

Legg inn av Fsva »

Rune75 skrev: 05 jun 2019, 23:18
Aha. Mulig begrensningen ligger helt på toppen av turtallskalaen da siden det ikke merkes.
Bilde

Forskjellen ligger i kamakslene og de koster 6100kr + mva og frakt. Ganske enkelt å bytte ifbm. ventilservice, men er jo ikke verdt det. https://www.bikebandit.com/oem-parts/20 ... #sch890832

Jajo82
Innlegg: 326
Registrert: 11 nov 2016, 19:53
Motorsykkelen din: Triumph tiger 1200 rally pro 2022
Sted: Sarpsborg

Re: Æ har solgt

Legg inn av Jajo82 »

Bjerknez skrev: 03 jun 2019, 09:05
Jajo82 skrev: 02 jun 2019, 20:54 Ove, vi snakker sykkelens begrensninger. Ikke personlige begrensninger. Og når den har en topp fart på over 200 så burde det holde for de fleste på norske motorveier. Ingen er spesielt opptatt av å høre tull om futt og kortpusta motorer, det forteller jo ingenting om sykkelens prestanda. Skal du komme med påstander om en sykkel på en motorsykkel side så får du komme opp med noe bedre enn svada
Jeg hadde en Golf 1.6 bensin som også hadde en oppgitt toppfart på rundt 200. Det forteller lite om hvor morsom bilen er å kjøre i slike hastigheter.

Jeg sier selvsagt ikke at det er klin umulig å kjøre denne på motorvei. Jeg sier bare at den ikke er spesielt egnet til det med tanke på motoren. Den blir litt slitsom. Man kan garantert kjøre jorden rundt på denne kun på motorvei for den del.

Det jeg mener her er at den for min del har for lite futt med tanke på aksellerasjon i høyere hastigheter samt høyt og slitsom turtall på motorveien.

Jeg har tidligere nevnt stort sett positive ting om denne sykkelen, men det som blir dratt frem her er det jeg nevnte av svakheter. Selvsagt får man ikke i pose og sekk for 95.000 kroner. Det sier seg vel litt selv.
Nå er det forhåpentligvis ikke alle som har kjørestil som deg.minimalt håper jeg....

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Æ har solgt

Legg inn av Bjerknez »

Jajo82 skrev: 06 jun 2019, 18:43
Bjerknez skrev: 03 jun 2019, 09:05
Jajo82 skrev: 02 jun 2019, 20:54 Ove, vi snakker sykkelens begrensninger. Ikke personlige begrensninger. Og når den har en topp fart på over 200 så burde det holde for de fleste på norske motorveier. Ingen er spesielt opptatt av å høre tull om futt og kortpusta motorer, det forteller jo ingenting om sykkelens prestanda. Skal du komme med påstander om en sykkel på en motorsykkel side så får du komme opp med noe bedre enn svada
Jeg hadde en Golf 1.6 bensin som også hadde en oppgitt toppfart på rundt 200. Det forteller lite om hvor morsom bilen er å kjøre i slike hastigheter.

Jeg sier selvsagt ikke at det er klin umulig å kjøre denne på motorvei. Jeg sier bare at den ikke er spesielt egnet til det med tanke på motoren. Den blir litt slitsom. Man kan garantert kjøre jorden rundt på denne kun på motorvei for den del.

Det jeg mener her er at den for min del har for lite futt med tanke på aksellerasjon i høyere hastigheter samt høyt og slitsom turtall på motorveien.

Jeg har tidligere nevnt stort sett positive ting om denne sykkelen, men det som blir dratt frem her er det jeg nevnte av svakheter. Selvsagt får man ikke i pose og sekk for 95.000 kroner. Det sier seg vel litt selv.
Nå er det forhåpentligvis ikke alle som har kjørestil som deg.minimalt håper jeg....
Man trenger da ikke ha noen spesiell kjørestil for å mene noe om en motor. Hva jeg mener om andre sykler og motorer er nettopp mine meninger ut fra erfaringene jeg har og hvilken sykler jeg har kjørt.

Svar