Da skjedde det igjen.

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Da skjedde det igjen.

Legg inn av Sakkle »

Bjerknez skrev: 04 jun 2019, 00:44 Det tviler jeg ikke på. En av de få syklene man sikkert også kan finne på og duppe av mens man sitter på :lol
Definitivt. Det eneste jeg reagerte på var at jeg liksom ikke hadde noe å hold meg fast i, men det er vel kanskje ikke nødvendig der man sitter i noe som ligner mest på et bilsete med armlener. Tror vel vi veide like nesten like mye som en bil også, med våre kombinerte 220 kg kropps-masse, og vel så det.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Da skjedde det igjen.

Legg inn av bm »

AJ etterspurte bilder :thumleft
IMG_20190714_170218.jpg
IMG_20190708_004035.jpg
IMG_20190708_004004.jpg
IMG_20190708_003945.jpg
IMG_20190531_192325.jpg
IMG_20190531_192233.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Olav K
Innlegg: 2633
Registrert: 18 mai 2013, 14:07
Motorsykkelen din: Den Beste Sykkel (BMW R1250GSA 2019)
Sted: Odda/Rosendal

Re: Da skjedde det igjen.

Legg inn av Olav K »

:prf Nydelige bilder :prf
Goldwing er bare en fantastisk, annerledes kjøreopplevelse :thumleft
Og den du har fått deg, ser veldig fin og velholdt ut :)
http://www.kant1.no" onclick="window.open(this.href);return false;

Brukeravatar
L-NA
Innlegg: 813
Registrert: 02 okt 2012, 01:12
Motorsykkelen din: Moto Guzzi 1200 Stelvio NTX -2014

Re: Da skjedde det igjen.

Legg inn av L-NA »

bm skrev: 27 mai 2019, 22:20 Etter et par års pause på to hjul har jeg gått fra 500 til 1500 cm/3.
Sitter nå i garasjen med selskap av en Goldwing 1500/6 SE 97 modell, lilla i fargen :lol
Hatt kun små prøveturer siden søndag da den ble levert av selger, kjøpt uprøvd, gjerne dumt men helsen svikter innimellom så det ble valget.
Trengte en lenestol å sitte i når jeg er på tur, rett i ryggen og hvile føttene. Mor har frest i et døgn nå, men det roer seg nok :crazy:
Kjenner at jeg trenger dette som mental pleie, er gull verdt det.
Sykkelen er lettkjørt og drag meget godt, herlig lyd av 6'eren. Ikke original eksos så det er litt mer lyd enn av standard GL.
Balansen med 400 kg. blir tilvenning og trening. Det meste ser ut til å fungere, men oppdager nok noe etter hvert.
Dersom noen med erfaring fra bil uten dører hører jeg gjerne fra dere :vs
Det kan vel bare kalles hyggelig lesing. Gratulerer med den sykkelen du hadde lyst på...der og da.👍👍😊

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Da skjedde det igjen.

Legg inn av AJ »

Fargen på Gold Wing maskinen kan man sikkert diskutere, men at dette er en klassiker uavhengig av denslags, er det ingen tvil om.
Til å være en '97 modell ser denne veldig bra ut.
Gratulerer så mye med Gold Wing funnet :) :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Da skjedde det igjen.

Legg inn av bm »

Bilder sier mer enn tusen ord sies det, men bilder lyver også mer enn tusen ord.
Sykkelen ser grei nok ut den, ikke show sykkel, er til for å brukes.
Jeg har døpt den "SKRAMLA" da det er mye rare lyder ute og går. Ikke slik en GoldWing skal være.
Mye plast deksler osv. som må rettes på da sykkelen bærer preg av å ha blitt mekket en del på av personer med dårlig tid eller manglende kunnskaper. I dag har jeg funnet en mulig årsak til en graverende lyd som fulgte turtall og belastning. Har hele tiden tolket denne som lagerlyd, men slitt med å finne kilden. Siden lyden fulgte turtall og belastning regnet jeg med at den kom fra drivlinjen/gear. Med stetoskop ble lyden lokalisert til dynamo, dynamo demontert og sjekket -ok.
Derimot fant jeg langsgående slark i lager som betjener dynamo. Bytte dette er mye jobb, ut med motor og demontere denne, vinter jobb :-k .
Løsningen ble 2 mm hjemmelagde gummi shims av en sykkelslange som gir et ekstra trykk på lageret. Testet med lett belastning, men ennå ikke på tur. Det skjer først i morgen.
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22747
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Da skjedde det igjen.

Legg inn av Bjerknez »

Denne sykkelen er så spesiell at den blir morsom. :twothumbs:

En vakker dag skal jeg få prøvekjørt en slik buss. :roll

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Da skjedde det igjen.

Legg inn av bm »

Nå som den verste ulyden er fjernet er det en fryd å kjøre, liker bare sykkelen bedre å bedre. Lyden av 6eren er bare en nytelse, rusle rundt på 1500 omdreininger og det høres bare gromt ut. Er jeg først kommet opp i OverDrive er det ikke behov for å gire ned lengre dersom farten er over 40 kmt. Har problemer med å ende kjøreturen :twothumbs:
Men nå som den verste lyden er borte, hører jeg andre lyder, muligens jeg er bare kresen :[-(
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

mekkern
Innlegg: 7541
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Da skjedde det igjen.

Legg inn av mekkern »

Det blir aldri tomt for «lyder» :thumleft
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Da skjedde det igjen.

Legg inn av bm »

mekkern skrev: 20 jul 2019, 22:42 Det blir aldri tomt for «lyder» :thumleft
Jepp, det er rett, men ser helst at det er bare de rette lyden som er igjen :knegg
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
bm
Innlegg: 694
Registrert: 08 mai 2005, 22:54
Motorsykkelen din: GoldWing 1500 SE, 97 mod

Re: Da skjedde det igjen.

Legg inn av bm »

Baller på seg når man tar frem verktøy. Tanken var å stramme styrelageret. Men når jeg ser tilstand, manglende støv tetting på topp lager og er fult av skit. Ender det med at hele gaffelen blir demontert. Lagrene blir byttet, mye styr for å få ut de enkelte delene. Måtte en del kreavitet til med hjemmelaget verktøy for å løsne muttre og få ut lager ringer. Var enklere å sette inn nye deler. Nå som alt var demontert tok jeg runden med å sjekke gaffelbeina, svart, svart olje. Under en 3. del av foreskrevet mengde. Renset og ny olje fylt på etter spek. Under demontering så jeg at klossene for frembrems var kun en liten mm igjen. Leveringstid for nye, så jeg fikk låne noen brukte fra en kjørekompis med en 1200, måtte litt modifikasjoner til men gikk greit. Framdekket var merket:for rear use only. Hadde vobling på på fronten tidligere, ble noe bedre med nye styrelagre. Bestilte nytt Metzler framdekk og byttet dette i går, test turen i dag var en fryd, gode frembremser og ingen vobling. En gammel dame begynner å få verdigheten til bak igjen :thumleft
Kan alt om ingeting, men ingeting om alt.....
Ville helt kjørt MC nå....

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Da skjedde det igjen.

Legg inn av Relax »

bm skrev: 09 aug 2019, 23:16 Baller på seg når man tar frem verktøy. Tanken var å stramme styrelageret. Men når jeg ser tilstand, manglende støv tetting på topp lager og er fult av skit. Ender det med at hele gaffelen blir demontert. Lagrene blir byttet, mye styr for å få ut de enkelte delene. Måtte en del kreavitet til med hjemmelaget verktøy for å løsne muttre og få ut lager ringer. Var enklere å sette inn nye deler. Nå som alt var demontert tok jeg runden med å sjekke gaffelbeina, svart, svart olje. Under en 3. del av foreskrevet mengde. Renset og ny olje fylt på etter spek. Under demontering så jeg at klossene for frembrems var kun en liten mm igjen. Leveringstid for nye, så jeg fikk låne noen brukte fra en kjørekompis med en 1200, måtte litt modifikasjoner til men gikk greit. Framdekket var merket:for rear use only. Hadde vobling på på fronten tidligere, ble noe bedre med nye styrelagre. Bestilte nytt Metzler framdekk og byttet dette i går, test turen i dag var en fryd, gode frembremser og ingen vobling. En gammel dame begynner å få verdigheten til bak igjen :thumleft
Framdekk på den er så feite som bakdekk på mange andre.Noen brukte bakdekk, men satte de motsatt vei på slike sykler.
De påstod de fikk flere km før bytte på den måten :)
"Do the right thing"

Svar