Ny sykkel

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Ny sykkel

Legg inn av pekle »

Behovet er vel stort sett psykisk. Ingen trenger 160hk for å reise på tur. Men de største syklene har mest bling og tech og valgmuligheter og det er en ganske vanlig menneskelig greie å ville ha alle muligheter åpne, selv om de sjelden eller aldri blir brukt. ADV-syklene er som X5 eller Cayenne - for mye av alt, likevel selger de som varme hveteboller. Vi mestrer ikke begrensningens kunst.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ny sykkel

Legg inn av Bjerknez »

mekkern skrev: 26 mai 2019, 11:21 Er ikke helt med på denne evige "størst er best" trenden.
Er dette et utslag av "jeg skal ha mest/størst/sikkert best" fordi da er jeg best eller "behov"?? :-k

Ser at det er mange som hadde hatt bedre av en litt mindre/lettere sykkel. men mulig det hadde blitt en "imagekrise"...
Samme med "bråkeeksos".....(selv om jeg selv liker noe lyd :-J )
Jeg tror dette med behov for "størst og best" er en greie mange vokser litt av seg. Personlig er jeg nok kommet til et punkt hvor dette ikke lenger er like viktig. De kreftene som bor i den jeg har er uansett overkill i forhold til egne ferdigheter og jeg kjører like fort på nesten en hvilken som helst annen sykkel.

En 600 rekkefirer blir for kjipt. Ikke for lite, men jeg har ikke sansen for karakteristikken i en slik motor. Men jeg sikler faktisk litt på en Yamaha XSR900. Jeg synes dem er tøffe, har en fin motor, koster vesentlig mindre enn S1000R (rundt 80.000 billigere) og kraftforskjellen er faktisk ikke veldig stor mener jeg å erindre. Overraskende godt drag i XSR900!

En Speed Triple RS står også høyt i kurs og denne er også ca. 40.000 rimeligere enn S1000R. At det blir en av disse ved neste korsvei skal man faktisk ikke se bort i fra :thumleft

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ny sykkel

Legg inn av simpson »

At BMW F800GS er populær er det hvert fall ikke tvil om.
Løvaas fikk min inn på fredag, de vasket den og la den ut på Finn på ettermiddagen. I dag er den allerede solgt. :D :D

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ny sykkel

Legg inn av simpson »

pekle skrev: 25 mai 2019, 23:47

Men ser at 850 ligger rundt 200k i pris, det bør bety at den er vesentlig oppgradert fra 800 som lå 50k lavere.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=138702518

Dette må da være veldig billig for en 850 GSA? :scratch

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Ny sykkel

Legg inn av Snikendeugle »

Ser ut som om de priser to sykler i samme annonse, om du leser annonseteksten. Kommer på 200+ med alt det greie utstyret en gjerne vil ha ;)

Hadde jeg hatt tid, plass og råd skulle jeg gjerne eid en F850 GSA ved siden av MVen :prf
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Brukeravatar
pekle
Innlegg: 650
Registrert: 19 aug 2018, 19:18
Motorsykkelen din: No FUD

Re: Ny sykkel

Legg inn av pekle »

Har nok en helt ribbet innstegsmodell (lokkepris som sikkert få kjøper) og så kan man legge på masse snacks. Alle "trenger" vel Rallye Performance-pakken - bare 55 tusen ekstra ;) Ikke helt uvanlig blant tyske kjøretøyprodusenter :)

Svar