"Low end" Harely

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 344
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
MC: KTM Duke 690

"Low end" Harely

Legg inn av Sakkle » 12 nov 2018, 14:24

Jeg driver å tenker så det knaker på hva som skal prøvekjøres til våren. Ganske sikker på at sykkelen skal byttes ut, men i hva? Valget står hovedsakelig mellom diverse naked og adv-aktige sykler. I tillegg er jo Harley alltid interessant (for meg i alle fall)...

Jeg har i utgangspunktet på jakt etter ny sykkel og har et budsjett på rundt 150 000. Pluss minus noen få ti-tusener.

Det som er aktuelt av Harley-modeller i denne prisklassen er:
  • Street 750
  • Street Rod
  • Super Low
  • Iron 883
Jeg har hørt mye hit og dit om disse modellene. Bla. a. dårlig fjæring osv. Man får ikke all verdens utstyr for pengene ift. en del av alternativene i samme pris-segment.

Er det noen her som har erfaringer eller meninger om disse modellene? Subjektive og objektive, mer eller mindre saklige meninger mottas med takk :P

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 12666
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Bjerknez » 12 nov 2018, 14:32

Personlig synes jeg cruisere med respekt for seg selv bø ha 1200 kubikk eller mer. Hvis motor er LITT viktig så ville jeg unngått cruisere med 700 ish kubikk.
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 344
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
MC: KTM Duke 690

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Sakkle » 12 nov 2018, 14:33

Bjerknez skrev:
12 nov 2018, 14:32
Personlig synes jeg cruisere med respekt for seg selv bø ha 1200 kubikk eller mer. Hvis motor er LITT viktig så ville jeg unngått cruisere med 700 ish kubikk.
Ja, det er jo tunge sykler å flytte på med 700 kubikk kanskje?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 12666
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Bjerknez » 12 nov 2018, 14:40

Sakkle skrev:
12 nov 2018, 14:33
Bjerknez skrev:
12 nov 2018, 14:32
Personlig synes jeg cruisere med respekt for seg selv bø ha 1200 kubikk eller mer. Hvis motor er LITT viktig så ville jeg unngått cruisere med 700 ish kubikk.
Ja, det er jo tunge sykler å flytte på med 700 kubikk kanskje?
Jeg har selv hatt en cruiser på 300 kg. Men denne hadde 1300 kubikk. I mine øyne er dette et minimum hvis man skal ha det LITT gøy. en cruiser med 700 kubikk har vel rundt 50-70HK'er og vekten er vel opp mot 250 kg. Momentet er nok greit, men det blir mye giring siden dem trolig mister pusten fort.

Men så klart... Hvis man ikke bryr seg angående motor, så får man en fin cruiser til en hyggelig pris. Spesielt hvis man også velger noe annet enn Harley.
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 344
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
MC: KTM Duke 690

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Sakkle » 12 nov 2018, 14:41

Bjerknez skrev:
12 nov 2018, 14:40
Men så klart... Hvis man ikke bryr seg angående motor, så får man en fin cruiser til en hyggelig pris. Spesielt hvis man også velger noe annet enn Harley.
Ja, kom gjerne med forslag i omtrent samme pris-segment...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 12666
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Bjerknez » 12 nov 2018, 14:47

Triumph Bonneville Bobber hadde stått høyt på ønskelista mi hvis jeg skulle ha en cruiser i dag.

Bilde
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 344
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
MC: KTM Duke 690

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Sakkle » 12 nov 2018, 14:49

Bjerknez skrev:
12 nov 2018, 14:47
Triumph Bonneville Bobber hadde stått høyt på ønskelista mi hvis jeg skulle ha en cruiser i dag.
Fin sykkel. Problemet jeg ser er at det er nær umulig å få med seg noe som helst av bagasje (?). Jeg vil gjerne ha muligheten til å dra på kortere og litt lengre turer med sykkelen...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 12666
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Bjerknez » 12 nov 2018, 14:52

Evt. en Indian Scout:

Bilde
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 12666
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Bjerknez » 12 nov 2018, 14:54

Jeg vil tro det finnes løsninger for dette. Jeg ville vertfall hørt med forhandlere før jeg slo fra meg sykkelen.
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 344
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
MC: KTM Duke 690

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Sakkle » 12 nov 2018, 14:55

Bjerknez skrev:
12 nov 2018, 14:54
Jeg vil tro det finnes løsninger for dette. Jeg ville vertfall hørt med forhandlere før jeg slo fra meg sykkelen.
Jepp... skal sjekke litt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 12666
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Bjerknez » 12 nov 2018, 14:56

Den eneste harleyen som evt. frister hvis jeg måtte velge en HD er Fat Bob 114. Men den koster jo sinnsvake 300 laken (fra)
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 344
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
MC: KTM Duke 690

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Sakkle » 12 nov 2018, 14:58

Bjerknez skrev:
12 nov 2018, 14:56
Den eneste harleyen som evt. frister hvis jeg måtte velge en HD er Fat Bob 114. Men den koster jo sinnsvake 300 laken (fra)
Ja, jeg er HELT enig. Det er den som frister meg mest også, men den er rett og slett for dyr. Mulig det blir noe sånt om noen år, men ikke nå...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 12666
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Bjerknez » 12 nov 2018, 15:27

En overligger(?). Du får også med ekstrautstyr til en verdi av 10.000 kroner. I følge annonsen er dne identisk med 2018 modellen.

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=96296067
Min blogg: www.bjerknez.no

Brukeravatar
ejs
Innlegg: 1517
Registrert: 25 jun 2004, 23:52
MC: Moto Guzzi California EV 1999 modell
Sted: 4645 Nodeland

Re: "Low end" Harely

Legg inn av ejs » 12 nov 2018, 15:45

Bjerknez skrev:
12 nov 2018, 14:40
Sakkle skrev:
12 nov 2018, 14:33
Bjerknez skrev:
12 nov 2018, 14:32
Personlig synes jeg cruisere med respekt for seg selv bø ha 1200 kubikk eller mer. Hvis motor er LITT viktig så ville jeg unngått cruisere med 700 ish kubikk.
Ja, det er jo tunge sykler å flytte på med 700 kubikk kanskje?
Jeg har selv hatt en cruiser på 300 kg. Men denne hadde 1300 kubikk. I mine øyne er dette et minimum hvis man skal ha det LITT gøy. en cruiser med 700 kubikk har vel rundt 50-70HK'er og vekten er vel opp mot 250 kg. Momentet er nok greit, men det blir mye giring siden dem trolig mister pusten fort.

Men så klart... Hvis man ikke bryr seg angående motor, så får man en fin cruiser til en hyggelig pris. Spesielt hvis man også velger noe annet enn Harley.
☺️ Den Yamahaen du hadde, er vel en 1300 med 69 hk.. ikke så mye det heller.😁🍻
If it ain't broke, I'll break it.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 12666
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
MC: 2017-BMW S1000R
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: "Low end" Harely

Legg inn av Bjerknez » 12 nov 2018, 15:56

ejs skrev:
12 nov 2018, 15:45
Bjerknez skrev:
12 nov 2018, 14:40
Sakkle skrev:
12 nov 2018, 14:33
Bjerknez skrev:
12 nov 2018, 14:32
Personlig synes jeg cruisere med respekt for seg selv bø ha 1200 kubikk eller mer. Hvis motor er LITT viktig så ville jeg unngått cruisere med 700 ish kubikk.
Ja, det er jo tunge sykler å flytte på med 700 kubikk kanskje?
Jeg har selv hatt en cruiser på 300 kg. Men denne hadde 1300 kubikk. I mine øyne er dette et minimum hvis man skal ha det LITT gøy. en cruiser med 700 kubikk har vel rundt 50-70HK'er og vekten er vel opp mot 250 kg. Momentet er nok greit, men det blir mye giring siden dem trolig mister pusten fort.

Men så klart... Hvis man ikke bryr seg angående motor, så får man en fin cruiser til en hyggelig pris. Spesielt hvis man også velger noe annet enn Harley.
☺️ Den Yamahaen du hadde, er vel en 1300 med 69 hk.. ikke så mye det heller.😁🍻
Den hadde 80HK'er så vidt jeg vet. Den hadde bra med moment og var "spennende" nok, men jeg skulle ikke hatt noe mindre for å si det sånn. En cruiser en er cruiser og ikke en fartsmaskin.

Skulle jeg hatt en cruiser i dag, så hadde jeg ikke valgt noe under 1300 kubikk. Helst ville jeg hatt opp mot 2000 kubikk. Fortsatt ingen fartsmaskin, men momentet gjør nok til at det blir gøy nok. Artig å svi litt gummi ved gasspådrag :) Vil jeg tro :)
Min blogg: www.bjerknez.no

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Geiroe, WikingTnT og 3 gjester