Aktivitet i Vestfold? (Akkurat bestått oppkjøringen)

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
NeXtGeN
Innlegg: 82
Registrert: 24 sep 2018, 14:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750

Aktivitet i Vestfold? (Akkurat bestått oppkjøringen)

Legg inn av NeXtGeN »

Hei, da var det tid for første innlegget i dette forumet. Har fått mye hjelp av forumet ved å lese tidligere innlegg om det å ta lappen osv.

Hadde oppkjøring på A idag og bestod :twothumbs: Helt uvirkelig følelse å være ferdig. Var helt stiv på oppkjøringen siden jeg var så nervøs.

Spørsmålet er da om det er noe aktivt kjøremiljø i Sandefjord/Vestfold-området?
Tenker å kjøpe meg sykkel i løpet av vinteren, og hadde vært fint å hatt noen å kjøre med til våren.

Alt godt, Daniel :vs

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: Aktivitet i Vestfold? (Akkurat bestått oppkjøringen)

Legg inn av fjs »

Grattis :) Kjipt at det er så kort igjen av sesongen nå da :(

NeXtGeN
Innlegg: 82
Registrert: 24 sep 2018, 14:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750

Re: Aktivitet i Vestfold? (Akkurat bestått oppkjøringen)

Legg inn av NeXtGeN »

fjs skrev: 24 sep 2018, 14:27 Grattis :) Kjipt at det er så kort igjen av sesongen nå da :(
Ja, det er sant. Hadde egentlig planer om å drøye oppkjøringen til våren, men heldigvis så presset kjøreskolen meg litt, slik at jeg fikk det ferdig iår :) Så nå er jeg klar når isen går ;)

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Aktivitet i Vestfold? (Akkurat bestått oppkjøringen)

Legg inn av Relax »

NeXtGeN skrev: 24 sep 2018, 14:18 Hei, da var det tid for første innlegget i dette forumet. Har fått mye hjelp av forumet ved å lese tidligere innlegg om det å ta lappen osv.

Hadde oppkjøring på A idag og bestod :twothumbs: Helt uvirkelig følelse å være ferdig. Var helt stiv på oppkjøringen siden jeg var så nervøs.

Spørsmålet er da om det er noe aktivt kjøremiljø i Sandefjord/Vestfold-området?
Tenker å kjøpe meg sykkel i løpet av vinteren, og hadde vært fint å hatt noen å kjøre med til våren.

Alt godt, Daniel :vs
Gratulerer! :thumleft '
Det er nå moroa begynner!
Hva slags sykkel er drømmen?
:)
"Do the right thing"

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Aktivitet i Vestfold? (Akkurat bestått oppkjøringen)

Legg inn av KåreDump »

Grattis og velkommen!
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

NeXtGeN
Innlegg: 82
Registrert: 24 sep 2018, 14:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750

Re: Aktivitet i Vestfold? (Akkurat bestått oppkjøringen)

Legg inn av NeXtGeN »

Drømmen er og har alltid vært en Ducati. For å være litt realistisk så tenker jeg på en Ducati 899. Men mulig det blir en rimeligere sykkel imellomtiden. Er student nå, så det må nok vente litt :)

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Aktivitet i Vestfold? (Akkurat bestått oppkjøringen)

Legg inn av Relax »

NeXtGeN skrev: 24 sep 2018, 14:49 Drømmen er og har alltid vært en Ducati. For å være litt realistisk så tenker jeg på en Ducati 899. Men mulig det blir en rimeligere sykkel imellomtiden. Er student nå, så det må nok vente litt :)
https://www.youtube.com/watch?v=tdibXX7UdsQ

Tøøøøft....og farlig ;)

Ride safe!
"Do the right thing"

NeXtGeN
Innlegg: 82
Registrert: 24 sep 2018, 14:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750

Re: Aktivitet i Vestfold? (Akkurat bestått oppkjøringen)

Legg inn av NeXtGeN »

KåreDump skrev: 24 sep 2018, 14:48 Grattis og velkommen!
Tusen takk! :twothumbs:

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Aktivitet i Vestfold? (Akkurat bestått oppkjøringen)

Legg inn av Bjerknez »

NeXtGeN skrev: 24 sep 2018, 14:18 Hei, da var det tid for første innlegget i dette forumet. Har fått mye hjelp av forumet ved å lese tidligere innlegg om det å ta lappen osv.

Hadde oppkjøring på A idag og bestod :twothumbs: Helt uvirkelig følelse å være ferdig. Var helt stiv på oppkjøringen siden jeg var så nervøs.

Spørsmålet er da om det er noe aktivt kjøremiljø i Sandefjord/Vestfold-området?
Tenker å kjøpe meg sykkel i løpet av vinteren, og hadde vært fint å hatt noen å kjøre med til våren.

Alt godt, Daniel :vs
Begynner nok å syne på siste verstet nå for de fleste av oss med tanke på de lengre kjøreturene. Men man kan ha mange flotte uker igjen enda hvis man tåler å fryse litt. Spesielt når man er fersk og ikke får kjørt langt nok :)

Skaff deg sykkel med det samme, kjøp deg noen varme klær som er vindtette og kle deg godt og ta deg en skikkelig kjøretur. Det er gjerne de turene man har hatt det som kaldest man husker best i ettertid :)

Kjøper du deg sykkel nå så har du også noe å finne på i vinter. Om ikke du kjører så kan du vertfall stelle med sykkelen om ikke annet. :thumleft

NeXtGeN
Innlegg: 82
Registrert: 24 sep 2018, 14:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750

Re: Aktivitet i Vestfold? (Akkurat bestått oppkjøringen)

Legg inn av NeXtGeN »

Relax skrev: 24 sep 2018, 14:56
NeXtGeN skrev: 24 sep 2018, 14:49 Drømmen er og har alltid vært en Ducati. For å være litt realistisk så tenker jeg på en Ducati 899. Men mulig det blir en rimeligere sykkel imellomtiden. Er student nå, så det må nok vente litt :)
https://www.youtube.com/watch?v=tdibXX7UdsQ

Tøøøøft....og farlig ;)

Ride safe!
Absolutt! Jeg er glad jeg har ventet til jeg ble "voksen" før jeg tok lappen. Som 20 åring så hadde den sykkelen garantert tatt livet av meg. Men nå er det ikke lenger toppfarten jeg kjøper sykkel for, men følelsen av å cruise rundt med drømmesykkelen ;)

Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1589
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Aktivitet i Vestfold? (Akkurat bestått oppkjøringen)

Legg inn av Kjellrf »

Gratulerer!
Mens veiene er bare, er jo Vindfjelltunet møtested hver tirsdag. Ellers flere mc-klubber med åpent klubbhus minst en gang i uka.
Kan nevne at Tønsberg mc-klubb på Jarlsbergsletta/ved flyplassen har åpen kafe hver lørdag kl 13-17.
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

NeXtGeN
Innlegg: 82
Registrert: 24 sep 2018, 14:13
Motorsykkelen din: Suzuki GSX-R 750

Re: Aktivitet i Vestfold? (Akkurat bestått oppkjøringen)

Legg inn av NeXtGeN »

Kjellrf skrev: 30 sep 2018, 13:58 Gratulerer!
Mens veiene er bare, er jo Vindfjelltunet møtested hver tirsdag. Ellers flere mc-klubber med åpent klubbhus minst en gang i uka.
Kan nevne at Tønsberg mc-klubb på Jarlsbergsletta/ved flyplassen har åpen kafe hver lørdag kl 13-17.
Takk for tips! :)

Et spørsmål på siden; noen tanker om sykkelen jeg linker til under? Jeg vurderer å skaffe meg en rimelig sykkel siden jeg fortsatt studerer. Og denne passer mange av mine krav/ønsker til en sykkel. Og har litt erfaring med den, siden kjøreskolen brukte den, men jeg aner ikke hvordan kvaliteten på de er osv. Si gjerne ifra hvis noe har noen tanker om den ;)
Eventuelt forslag til andre sykler i samme prisklasse, i samme design/type.

https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=128301277

Svar