Strøk på oppkjøring - hjelp

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

tormodg skrev: 29 jan 2018, 15:51 Jeg kjøpte 15 kjegler på Biltema og øvde og øvde og øvde på krypkjøring på en parkeringsplass sammen med en god nabo. De siste to ukene før oppkjøring var det stort sett alt jeg fokuserte på. Det satt som et skudd på oppkjøringen - men uten denne drillingen hadde jeg strøket med glans... særlig kjeglekjøring og usving sleit jeg med (veltet mange ganger før jeg knekte koden). Det handler om å bli god nok til å senke skuldrene, se opp og fram, og ha rytmen litt i kroppen.

Ønsker deg masse lykke til neste gang. Når man står der med lappen i hånda er alt det kjipe plutselig blitt gode krigshistorier. :)
Alle øvelser satt fint :scratch spesiellt U-sving, der er jeg konge! Men han sa eg brukte skuldrene for mye i undanmanøver, uansett om jeg klarte den øvelsen og... :sk?
.: Look like a princess, ride like a pro :.

Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

Er fortsatt ikke sikker på om jeg skal kjøpe egen sykkel til våres og øve sjøl, men må finne noen å øvelsekjøre med... :crazy:
Om ikke, så må jeg bare betale han 1700kr per dobbelttime for å få mengdetrening :sorry har blitt dyrt nok som det er nå... blæ...
Guuuuud jeg gleder meg til jeg tar den der lappen altså!! :redface
.: Look like a princess, ride like a pro :.

Brukeravatar
Relax
Innlegg: 1437
Registrert: 12 okt 2006, 10:07

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av Relax »

Du sier trafikk kjøring er null problem, krypkjøring er skikkelig bra og at du er Konge på U-sving, men problemet oppstår når sensor er til stedet.. :-k Høres kanskje ut som mengdetrening er tingen, ja, slik at du lærer deg til å bli like trygg på deg selv i en presset situasjon også.
Kanskje er det nettopp det sensor mener mangler ? Man kan gjøre feil på oppkjøring og likevel få lappen, fordi sensor ser hvordan man håndterer situasjonene, sykkelen, trafikken osv. Man kan også gjøre øvelsene rett,men likevel stryke fordi sensoren ikke synes riktig forståelse er der ennå.
Eller sensor kan være en dri** , det vet jo ikke jeg :D

Hvis det er slik at du skal ha lappen og sykkel så kan det jo være fornuftig å kjøpe sykkel først hvis dette gir deg mulighet for øvelseskjøring? Å øvelseskjøre MYE, også i regnvær er aldri dumt ;)
Men å få til øvelseskjøring er ikke alltid lett, det tar mye tid for den som skal være med ;) Det bør jo bli noen timer..

Lykke til !
"Do the right thing"

Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

Relax skrev: 05 feb 2018, 11:28 Du sier trafikk kjøring er null problem, krypkjøring er skikkelig bra og at du er Konge på U-sving, men problemet oppstår når sensor er til stedet.. :-k Høres kanskje ut som mengdetrening er tingen, ja, slik at du lærer deg til å bli like trygg på deg selv i en presset situasjon også.
Kanskje er det nettopp det sensor mener mangler ? Man kan gjøre feil på oppkjøring og likevel få lappen, fordi sensor ser hvordan man håndterer situasjonene, sykkelen, trafikken osv. Man kan også gjøre øvelsene rett,men likevel stryke fordi sensoren ikke synes riktig forståelse er der ennå.
Eller sensor kan være en dri** , det vet jo ikke jeg :D

Hvis det er slik at du skal ha lappen og sykkel så kan det jo være fornuftig å kjøpe sykkel først hvis dette gir deg mulighet for øvelseskjøring? Å øvelseskjøre MYE, også i regnvær er aldri dumt ;)
Men å få til øvelseskjøring er ikke alltid lett, det tar mye tid for den som skal være med ;) Det bør jo bli noen timer..

Lykke til !
Tusen takk for tips :thumleft
.: Look like a princess, ride like a pro :.

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av tormodg »

rosseland skrev: 05 feb 2018, 10:25 Alle øvelser satt fint :scratch spesiellt U-sving, der er jeg konge! Men han sa eg brukte skuldrene for mye i undanmanøver, uansett om jeg klarte den øvelsen og... :sk?
OK... i første post skrev du: "Men sensor strøk meg. Han sa at krypkjøringen min var litt for vinglete og at jeg satte ned farten for mye når jeg tok unnamanøver."

Enig med forrige poster om at oppskriften til suksess kanskje mer mengdekjøring. Det handler jo om å ikke bli så stresset av sensor at man gjør for mange unødvendige og dumme feil. Selv valgt jeg å kjøpe sykkel før jeg fikk lappen, nettopp for å kunne øvekjøre masse. Jeg tror ikke jeg hadde klart det på noe annet vis (og som du skriver, det blir jo dyyyyrt). :-k

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av cannon »

Hvis hovedproblemet er nerver grunnet sensors nærvær så bør du trene litt mentalt. Sensor skal ikke være tilstede i ditt hode når du kjører opp.
Mengdetrening i tillegg er sikkert lurt.
Mental trening er gratis.

Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

tormodg skrev: 05 feb 2018, 12:49
rosseland skrev: 05 feb 2018, 10:25 Alle øvelser satt fint :scratch spesiellt U-sving, der er jeg konge! Men han sa eg brukte skuldrene for mye i undanmanøver, uansett om jeg klarte den øvelsen og... :sk?
OK... i første post skrev du: "Men sensor strøk meg. Han sa at krypkjøringen min var litt for vinglete og at jeg satte ned farten for mye når jeg tok unnamanøver."

Enig med forrige poster om at oppskriften til suksess kanskje mer mengdekjøring. Det handler jo om å ikke bli så stresset av sensor at man gjør for mange unødvendige og dumme feil. Selv valgt jeg å kjøpe sykkel før jeg fikk lappen, nettopp for å kunne øvekjøre masse. Jeg tror ikke jeg hadde klart det på noe annet vis (og som du skriver, det blir jo dyyyyrt). :-k
Japp stemmer det :prf med "satt fint" meinte meir at jeg ikke bommet heilt eller kjørte ut på noen øvelser, at jeg klarte av "hinderet" :redface
Heilt sant, enig at mengdetrening er nok det beste for meg nå :knegg
.: Look like a princess, ride like a pro :.

Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

cannon skrev: 05 feb 2018, 17:05 Hvis hovedproblemet er nerver grunnet sensors nærvær så bør du trene litt mentalt. Sensor skal ikke være tilstede i ditt hode når du kjører opp.
Mengdetrening i tillegg er sikkert lurt.
Mental trening er gratis.
Ble så nervøse når sensor kom at jeg begynte skjelve i heile kroppen å hjertet banket såååå hardt :sorry
:O Og ihvertfall når jeg så han for andre gang når han strøk meg gangen før... blei rett å slett usikker på meg sjøl :-k
.: Look like a princess, ride like a pro :.

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av Stian87 »

rosseland skrev: 06 feb 2018, 10:25
cannon skrev: 05 feb 2018, 17:05 Hvis hovedproblemet er nerver grunnet sensors nærvær så bør du trene litt mentalt. Sensor skal ikke være tilstede i ditt hode når du kjører opp.
Mengdetrening i tillegg er sikkert lurt.
Mental trening er gratis.
Ble så nervøse når sensor kom at jeg begynte skjelve i heile kroppen å hjertet banket såååå hardt :sorry
:O Og ihvertfall når jeg så han for andre gang når han strøk meg gangen før... blei rett å slett usikker på meg sjøl :-k
Jeg ville vurdert å kjøre opp på en annen trafikkstasjon om jeg var deg. Er ikke så heldig å ha samme sensor tre ganger på rad.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Elruts84
Innlegg: 1348
Registrert: 02 jun 2013, 12:22
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 GT
Sted: Stavanger
Kontakt:

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av Elruts84 »

Hvordan går det med kjøringen? Er du kommet noe lengre?
Om det er til noe hjelp så har det flere ganger vært noen som legger ut en "hjelp til øvelseskjøring stavanger (eller der du bor)" å fått treff. Mange hjelpsomme sjeler her :D

Håper det løste seg for deg eller at du har noe på gang. :thumleft

Elruts
____________________
LocaToWeb
2022: 6000km enn så lenge (Nye Road 5 dekk på 11.500 km) (12.000km tot. på Traceren)2021: 100km enn så lenge 2020: Ny sykkel! Yamaha Tacer 900 GT 5000km 2019: 100 km MC solgt 2018: 2500 km
2017: 400 km 2016: Kost litt med MCen.Men 0 km på telleren 2015: 9275 km (Sesongstart på 40264km.) (Nye Michelin Pilot Road 4 på 42514km) 2014: 5174 km 2013: 3015 km
YAMAHA Tracer 900 GT 2020 Bilde

Brukeravatar
rosseland
Innlegg: 55
Registrert: 25 okt 2017, 14:32
Motorsykkelen din: Kawasaki ER-6F
Sted: Rogaland

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av rosseland »

Har nettopp kjøpt meg egen mc og skal begynne på mengdetrening i kjøregården med en veninne :twothumbs:
Så satser på at det går fort så jeg endelig kan ta den der s*tans lappen :lol

Men merker jeg er roligere når jeg kjører nå... men skjønner at jeg dessverre ikke får kjøre opp med min mc, jeg må leie fra kjøreskolen så kommer ikke vekke fra at jeg må kjøre opp med en mc jeg syns er vanskelig å kjøre med :-k
Men kansje ikke er så ille når jeg blitt varmere i trøyen...
.: Look like a princess, ride like a pro :.

quantumduck
Innlegg: 9
Registrert: 27 okt 2013, 19:57
Motorsykkelen din: Hayabusa

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av quantumduck »

Lykke til, alle gode ting er tre osv :)

Brukeravatar
Sakkle
Innlegg: 1080
Registrert: 28 aug 2017, 23:57
Motorsykkelen din: KTM 790 Adventure

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av Sakkle »

rosseland skrev: 05 jun 2018, 10:30 men skjønner at jeg dessverre ikke får kjøre opp med min mc, jeg må leie fra kjøreskolen så kommer ikke vekke fra at jeg må kjøre opp med en mc jeg syns er vanskelig å kjøre med :-k
Men kansje ikke er så ille når jeg blitt varmere i trøyen...
Jeg hadde litt trøbbel med forskjellen på motorsyklene ved min første kjøreskole. Tror han hadde 4 forskjellige modeller og alle føltes litt annerledes. Viste aldri hvilken sykkel jeg endte opp med å kjøre til en hver tid heller, og sykkelen jeg fikk tildelt på oppkjøring hadde jeg kun sittet på to ganger før. Særlig under krypkjøringa var dette et problem for meg. Nå gikk forsåvidt krypkjøringa bra, men jeg endte opp med å stryke på første forsøk likevel. Dette var en av mange grunner til at jeg kontaktet en annen kjøreskole i år.

Så jeg anbefaler at du tar en prøvetur på sykkelen du leier av kjøreskolen i alle fall, selv om du har tenkt å hovedsakelig øve med en venninne.

EDIT: En annen ting du bør gjøre deg kjent med på sykkelen du skal kjøre opp med er hvordan du får av setet for å finne vognkort, hvordan man peiler olje etc. i tilfelle du blir spurt om det på oppkjøringa.
2019 KTM 790 Adventure
2008 KTM Duke 690

Tyffen
Innlegg: 22
Registrert: 25 mai 2018, 22:04
Motorsykkelen din: Honda Transapl 650 2001

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av Tyffen »

Lykke til med oppkjøring. Selv har jeg oppkjøring om noen uker, og sliter som F..... med kjeglene i kjøregården. Går fint med krypkjøring i trafikken, men kjeglene i kjøregården er et herk. Har egen sykkel, men sliter litt med å finne en å øvekjøre med, skulle nok hatt en time eller to i kjøregården Drøbak før oppkjøring kjenner jeg.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Strøk på oppkjøring - hjelp

Legg inn av Bjerknez »

Hvor er det du holder til da?

Vi har en kjøregård her i Fredrikstad/Sarpsborg som alltid er åpen og kjeglene står ute. Jeg kan dog ikke jeg øvekjøre med deg da jeg ikke har hatt lappen sammenhengnde i fem år.

Svar