Booster plug

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
AageO
Innlegg: 41
Registrert: 07 jan 2017, 00:57
MC: Suzuki DL650XT 2016
Sted: Haugesund

Re: Booster plug

Legg inn av AageO » 05 okt 2017, 17:29

FredrikE24 skrev:
04 okt 2017, 21:52
Sa jeg det? Mener at jeg koblet fra Boosterpluggen på grunn av soting. Istede mappa jeg om motorstyringen. Boosterpluggen er lagt et sted jeg ikke husker, for den vil jeg ikke bruke.

Jeg småkjører ikke heller. Kjører 3 mil til jobb og 3 mil fra daglig, ellers lengre turer noen ganger i uka. Variende vei og turtall(motorvei, Oslotrafikk etc.) så er nok ikke derfor det soter. Boosterpluggen slipper på altfor mye bensin rett og slett som sørger for dårlig forbrenning. Skal sies at jeg mot slutten av sesongen ifjor kjørte til og fra jobb i minusgrader. -4 grader var det den dagen jeg kom hjem og parkerte for vintern. Da vil jeg anta at BoosterPluggen mente det var temmelig kaldt ute og slapp på en god del.
Aha, da misforstod eg, trodde du både mappet og Boostet . Takk for info, har montert min nå så får vi se hva konklusjonen blir etter å ha brukt den en stund, er jo bare å fjerne igjen om det er fiasko.
-16 Suzuki DL650XT 2017 -> :crazy:
-85 Yamaha XJ900 1990-1991 :-k

Brukeravatar
AageO
Innlegg: 41
Registrert: 07 jan 2017, 00:57
MC: Suzuki DL650XT 2016
Sted: Haugesund

Re: Booster plug

Legg inn av AageO » 05 okt 2017, 17:30

biker-hl skrev:
29 sep 2017, 21:23
Hei,

Vurderer en slik.
Hvordan går det med avlesning av utetemperatur i instrumentet? Systemet trikser jo med at utetemperaturen blir lavere.

hls Biker-hl
På min sykkel er det ingen endring på utetemperaturen.
-16 Suzuki DL650XT 2017 -> :crazy:
-85 Yamaha XJ900 1990-1991 :-k

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
MC: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Booster plug

Legg inn av Greenone » 05 okt 2017, 22:06

Det er signalene fra IAT sensor som endres, denne sitter stort sett i luftfilterboksen og måler temp på inntaksluften. Evnt. utetemp i instrumentpanel måles av annen sensor.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

Brukeravatar
AageO
Innlegg: 41
Registrert: 07 jan 2017, 00:57
MC: Suzuki DL650XT 2016
Sted: Haugesund

Re: Booster plug

Legg inn av AageO » 14 okt 2017, 17:39

Har nå kjørt ca 20 mil med Booster plug og det er som om det er en ny sykkel, spent på om den soter som det blir sagt her men det får vi sjekke på neste service.
-16 Suzuki DL650XT 2017 -> :crazy:
-85 Yamaha XJ900 1990-1991 :-k

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
MC: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Booster plug

Legg inn av Greenone » 14 okt 2017, 19:16

Dersom du har originalt anlegg ser det ut til at sykkelen allerede uten booster plug får for mye bensin fra ca 40% gass og oppover.
Just sayin` ;)
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

Brukeravatar
E-strom
Innlegg: 532
Registrert: 08 apr 2012, 11:33
MC: BMW R1200GS og DRZ400S
Sted: Trondheim
Kontakt:

Re: Booster plug

Legg inn av E-strom » 14 okt 2017, 23:02

AageO skrev:
14 okt 2017, 17:39
Har nå kjørt ca 20 mil med Booster plug og det er som om det er en ny sykkel, spent på om den soter som det blir sagt her men det får vi sjekke på neste service.
Hvor mye har bensinforbruket endret seg?
---------------------------------------------------------------------------------------------------------
Most motorcycle problems are caused by the nut that connects the handlebars to the saddle :redface
Kilde: http://www.quotegarden.com/motorcycles.html

Brukeravatar
AageO
Innlegg: 41
Registrert: 07 jan 2017, 00:57
MC: Suzuki DL650XT 2016
Sted: Haugesund

Re: Booster plug

Legg inn av AageO » 16 okt 2017, 18:52

E-strom skrev:
14 okt 2017, 23:02
AageO skrev:
14 okt 2017, 17:39
Har nå kjørt ca 20 mil med Booster plug og det er som om det er en ny sykkel, spent på om den soter som det blir sagt her men det får vi sjekke på neste service.
Hvor mye har bensinforbruket endret seg?
Det er det som er litt merkelig, det merkes nesten ikkje, siste tur viste den et forbruk på 0,38 og den har normalt vist noe mellom 0,36 og 0,42 avhengig av bruk..
-16 Suzuki DL650XT 2017 -> :crazy:
-85 Yamaha XJ900 1990-1991 :-k

Brukeravatar
AageO
Innlegg: 41
Registrert: 07 jan 2017, 00:57
MC: Suzuki DL650XT 2016
Sted: Haugesund

Re: Booster plug

Legg inn av AageO » 16 okt 2017, 18:54

Greenone skrev:
14 okt 2017, 19:16
Dersom du har originalt anlegg ser det ut til at sykkelen allerede uten booster plug får for mye bensin fra ca 40% gass og oppover.
Just sayin` ;)
Hvor har du de tallene fra?
-16 Suzuki DL650XT 2017 -> :crazy:
-85 Yamaha XJ900 1990-1991 :-k

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 443
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
MC: BMW R1200RS 2017

Re: Booster plug

Legg inn av BC45 » 16 okt 2017, 19:01

På mt-09 har jeg helt uendret forbruk med boosterplugen. Nesten litt rart for jeg merker jo at den får litt mer bensin på lave turtall og under akselerasjon.

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
MC: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Booster plug

Legg inn av Greenone » 16 okt 2017, 19:15

AageO skrev:
16 okt 2017, 18:54
Greenone skrev:
14 okt 2017, 19:16
Dersom du har originalt anlegg ser det ut til at sykkelen allerede uten booster plug får for mye bensin fra ca 40% gass og oppover.
Just sayin` ;)
Hvor har du de tallene fra?
"Anbefalt" map fra Dynojet. Nå er det veldig varierende kvalitet på disse og langt fra noen fasit, men allikevel en pekepinn da de som oftest er på den rike siden. Og her er det magring all over. Se bort i fra alle 8 tallene. Det er en verdi satt for bruk sammen med med o2 optimizer i closed loop området.
dl650.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 29134
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
MC: KTM 1290 Super Adventure S, 2018 mod.
Kontakt:

Re: Booster plug

Legg inn av AJ » 31 okt 2019, 18:55

Jeg gjorde i høst et intervju med den danske BoosterPlug gründeren Jens Lyck. Nå er det på trykk i årets siste MC-Avisa, nr. 10, for de som er interessert.
Intervjuet er ikke på nett, så bladet må kjøpes...
MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar

Hvem er online

Brukere i dette forumet: Ingen registrerte brukere og 5 gjester