Fra R1 til chopper ?

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Fra R1 til chopper ?

Legg inn av KåreDump »

KevinmsR6 skrev: 28 aug 2017, 21:17 Føler vell til tider at det er litt for "lett " og vri på rullen og havne i en over lovlig hastighet. :redface men for all del elsker yamahaen min :thumleft

Noen tips der ute?
Gikk fra TL1000s til HD RoadKing, og har ikke sett meg tilbake.

Kjørte en sesong med originalt styre og "levegg" (vinskjerm), men selv om sykkelen var behagelig å kjøre i lovlige hastigheter, så var det null stress å marsje i "nå-blir-du-forgjenger-om-du-blir-stoppa-hastigheter"....

Så da ble det montert 18" apes og leveggen ble kasta, og nå er marsjhastigheter over 110-120 så ubehagelige at jeg ikke gidder (armene er da på tur ut av soklene!!) .
Har nå kjørt 15-16.000 km med det styret og det funker fint, også på lengre turer!
ape.JPG
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Fra R1 til chopper ?

Legg inn av Greenone »

Bjerknez skrev: 30 aug 2017, 00:33 Personlig er jeg litt svak for denne:

Bilde
Ja, fet sykkel! Dersom jeg skulle hatt en sykkel nr. 2 til annet bruk så hadde indian eller victory kommet høyt på lista. Synd victory har blitt borte.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Fra R1 til chopper ?

Legg inn av cannon »

De fleste choppere er tunge og har "dårlige" bremser sammenlignet med R-sykler (1 liten skive foran vs 2 store på R-sykler). Jeg har utsatt meg selv for den overgangen, begge veier. Ta det rolig i begynnelsen og bli vant til lengre bremsestrekninger.

Brukeravatar
Canutus
Innlegg: 463
Registrert: 10 mai 2016, 11:24
Motorsykkelen din: BMW K1300R
Sted: Vinje - Sentralt i MC eldorado
Kontakt:

Re: Fra R1 til chopper ?

Legg inn av Canutus »

Bjerknez skrev: 30 aug 2017, 00:33 Personlig er jeg litt svak for denne:

Bilde
Den der kunne eg òg ha kjørt rundt på, men tror den også innspirerer til litt rulling på gassen. :-k

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Fra R1 til chopper ?

Legg inn av Stian87 »

Bjerknez skrev: 30 aug 2017, 00:33 Personlig er jeg litt svak for denne:

Bilde
Helt enig, en på jobben min har en slik, stod parkert ved siden av min i dag. Måtte bare stå å beundre den litt. Utrolig snasen sak
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

TKA
Innlegg: 2
Registrert: 18 feb 2017, 11:05
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Fra R1 til chopper ?

Legg inn av TKA »

Jeg tok lappen i fjor og brukte en Honda CB600 under både opplæring og oppkjøring. Før det hadde jeg kjørt moped i ungdommen. Den dagen jeg fikk lappen kjørte jeg forventningsfullt hjem og satte meg på cruiseren som stod i garasjen. Det var jo derfor jeg tok lappen. Jeg hadde alltid hatt lyst på en sånn der cruiser. Så gikk det ut på første prøvetur. Å si at jeg fikk en Aha-opplevelse den ettermiddagen er en understatement. Beistet er langt og tungt. Den er med andre ord ikke smidig. Den svingte ikke heller. Her lærer man betydningen av kontrastyring. Jeg burde ha kjørt noen runder på bane før jeg gikk i trafikken med denne. Da jeg skrapte fotbretta første gangen holdt jeg på å kjøre i grøfta av bare forskrekkelse. Bremsene er faktisk bra på denne, men det merkes at det er 340kg som skal stoppes. Alt dette målt opp mot det jeg kjente fra før, en Honda CB600 Hornet.

Det positive? Det er helt hærlig å sette seg i sofaen og cruise avgårde i behagelige 70-80. Men, jeg er litt i tvil om jeg hadde valgt det samme om igjen. Det er mye fint der ute.
xv1900.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fra R1 til chopper ?

Legg inn av TGR »

Men er ikke Indian hard to get?? Lagt inn årene?

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37830
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Fra R1 til chopper ?

Legg inn av AJ »

TGR skrev: 30 aug 2017, 19:39 Men er ikke Indian hard to get?? Lagt inn årene?
Det er Victory, som har 'parkert'.
Indian holder koken så det holder :) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
TGR
Innlegg: 1023
Registrert: 16 jan 2017, 19:58
Motorsykkelen din: BMW K1200LT
Sted: Stathelle

Re: Fra R1 til chopper ?

Legg inn av TGR »

AJ skrev: 30 aug 2017, 20:25
TGR skrev: 30 aug 2017, 19:39 Men er ikke Indian hard to get?? Lagt inn årene?
Det er Victory, som har 'parkert'.
Indian holder koken så det holder :) .
:thumleft

Brukeravatar
Skogstrollet
Innlegg: 742
Registrert: 03 okt 2016, 13:29
Motorsykkelen din: Honda CRF250L, Yamaha XSR700
Sted: Oslo

Re: Fra R1 til chopper ?

Legg inn av Skogstrollet »

Er svak for Indian Scout (og forsåvidt Bobber også), og det er sikkert mulig å få tak i en Victory Octane, som jo er litt samme type sykkel. Triumph Bobber virker jo kul den og.
Disse er nok også sykler med litt mere 'go' i da :roll

Men det er kanskje ikke en power cruiser eller bobber du er ute etter, men en skikkelig cruiser/chopper?
"Finns ingen plats att gömma sig
Vart du än går skogen hittar dig"

Svar