Motorsykkelforsikring - noob

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Kennmad
Innlegg: 10
Registrert: 29 jul 2017, 17:05
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900

Motorsykkelforsikring - noob

Legg inn av Kennmad »

Hei

Jeg har kjøpt min første motorsykkel etter å ha tatt lappen i en alder av 37 år. Dvs at jeg ikke har noe som helst referansepunkt for pris på forsikring. Jeg har en Kawasaki Z900. Har fått en pris med full kasko på 4103 pr år. (I banken jeg har mine andre forsikringer og lån)
Er det en fornuftig pris? Jeg venter på svar fra annet selskap?

Setter veldig pris på om dette virker greit. (Det er uansett ikke en hinsides pris, såpass har jeg skjønt.)
z900.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.
Jeg er ikke helt ubrukelig; Jeg KAN brukes som et dårlig eksempel. :crazy:

Brukeravatar
kgjersda
Innlegg: 645
Registrert: 24 apr 2017, 11:58
Motorsykkelen din: S1000RR -22, CBR1000RR -05

Re: Motorsykkelforsikring - noob

Legg inn av kgjersda »

Synes det er en fornuftig pris.

Det er raskt å sjekke pris i Storebrand, If og Gjensidige på nettet. Du vil kanskje oppleve veldig stor variasjon i pris i forskjellige selskap. For min MT-10 ville Gjensidige ha 15.000kr, Storebrand rundt 7.000kr og Tryg var nede på nesten 5.000kr.

Flott sykkel!
Det evige beitet: Rieju RMX 50 // Yamaha DT125RE // Yamaha Fazer FZS600 // Yamaha MT-10 SP -17
I stallen: BMW S1000RR -22 // Honda CBR1000RR -05 (Banesykkel)

Brukeravatar
243
Innlegg: 22
Registrert: 29 jun 2017, 10:45
Motorsykkelen din: Honda CBF1000A

Re: Motorsykkelforsikring - noob

Legg inn av 243 »

Du finner ut hva som er rett pris for deg ved å sammenligne ditt samlede forsikringsoppdrag hos de selskapene du kan tenke deg å være kunde hos og som gir deg et tilbud. I tillegg må du vurdere forsikringenes ytelse for deg opp mot hverandre. Vilkårene kan være forskjellige for hvert forsikringsobjekt i ditt samlede oppdrag hos de forskjellige leverandørene. Pris alene er ikke et godt utgangspunkt for sammenligning.

Ikke minst, for oss du spør kommer det spørsmål som:
-Er MC'en ditt første, andre, tredje, n'te kjøretøy?
-Har du bonus eller malus i selskapet du er forsikret hos?
-Har du evt. overflyttbar bonus fra annen forsikring?
-Hva har du valgt som egenandel ved uhell?
-Må du ha full kasko?
-Osv.
I have a feeling we’re not in Kansas anymore

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: Motorsykkelforsikring - noob

Legg inn av overlay »

Synes ikke dette virker galt i det hele tatt, selvom det kanskje er mulig å presse den litt lenger ned.
Når jeg hørte rundt skulle enkelte ha 30 000 i året, noen skulle ha 18 000, andre 9 000. Etter litt diskusjon klarte jeg å få det ned i 3500 i året. Mye penger å spare på å ta runden, gjerne med andre forsikringer for å øke lysten til til selskapene for å fange deg.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Motorsykkelforsikring - noob

Legg inn av KåreDump »

Høres helt greit ut, om prisen på alt annet er ok!

Men som nevnt over, det nytter ikke å sjekke forsikringen på på ett og ett kjøretøy.
I mitt tilfelle endte jeg opp med et av selskapene som hadde dyrest MC-forsikring... men med hus og bil og alt annet ræl man har forsikret ble de likevel billigst.
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
Kennmad
Innlegg: 10
Registrert: 29 jul 2017, 17:05
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900

Re: Motorsykkelforsikring - noob

Legg inn av Kennmad »

tusen takk for svar! Har sjekket opp resten og der har jeg veldig gode priser. Med denne prisen, virker det tilsynelatende som om jeg ikke tar jobben med helt ny prosess, da MC-forsikring nok ikke vil "bikke" hele lasset den ene eller andre veien om jeg samler det andre steder. Da vet jeg at prisen jeg nå har fått er helt ok. Hørte med Gjensidige og de var dobbelt så dyre.. Setter veldig pris på forslag og ytringer :)
Jeg er ikke helt ubrukelig; Jeg KAN brukes som et dårlig eksempel. :crazy:

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 290
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Ingen for tiden
Sted: Oslo

Re: Motorsykkelforsikring - noob

Legg inn av tormodg »

Forsikret min MT-07 gjennom If der jeg fra før har 75% på bil. Det koster meg 3200,-/år for full kasko.

Svar