Aggressive bilister

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Ronning »

Silveradoen tok visst innersvingen på deg der ;)

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: Aggressive bilister

Legg inn av fjs »

ShadowRider skrev: 06 nov 2017, 09:29 Er jo hovedsaklig slik eg tenker, men er jo litt situasjon avhengig. Akselererte relativt bra etter min mening, men er berre ei fil.

2017-11-06 09.25.21.jpg
I dette eksempelet har jo du kjørt ulovlig for å komme deg frem, så ser jo at noen kan bli irritert. Tho unødvendig av han å skape unødvendig risiko av å gasse på.

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Aggressive bilister

Legg inn av mekkern »

Ja hadde "onkel" sett deg der hadde det vanket 6.550 kroner i premie....
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Aggressive bilister

Legg inn av FredrikE24 »

Kjører sånn hver dag med Politiet stående å se på innimellom, de "godtar" det såfremt lyset er rødt.

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Aggressive bilister

Legg inn av mekkern »

Forbikjøring på høyre side?

den "godtagelsen"tror jeg er ganske "lokal" når en kjører på sperrefelt også...
har da sett et par som har fått smake blåbærsaft av slikt...
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Toven

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Toven »

Tror det er best å holde seg til venstre og unngå sperrefelt ja :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Aggressive bilister

Legg inn av FredrikE24 »

mekkern skrev: 06 nov 2017, 18:49 Forbikjøring på høyre side?

den "godtagelsen"tror jeg er ganske "lokal" når en kjører på sperrefelt også...
har da sett et par som har fått smake blåbærsaft av slikt...
Står trafikken helt bom stille på rødt og man kommer snikende opp på sia og foran, så er det sjeldent(aldri opplevd) et problem.
Hvert enkelt tilfelle må jo vurderes, er ikke alltid jeg gjør dette.

Brukeravatar
ShadowRider
Innlegg: 98
Registrert: 12 aug 2011, 08:40
Motorsykkelen din: Honda CB 750 F2 1994
Sted: Lindås, Hordaland

Re: Aggressive bilister

Legg inn av ShadowRider »

Mulig eg bomma litt på tegningen, men står som oftest i samme fil. Kjører no forbi på høgre side en god del, politiet har ikkje sagt noke på det :-) E eit trangt veinett på denne strekningen, så det vert nok ein del spanske innimellom ;) E ikkje slik at eg aggresvt presser meg frem i slike situasjoneR. Siger rolig frem og får øyekontakt med fremste billist. Mulig plassering er på kanten inni blant, men men. Her i Bergen kjører folk som ein bøtta Med drit.
Kjører: Honda CB750 F2 94'
Tidligere: Honda VT125c Shadow 99'

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Aggressive bilister

Legg inn av cannon »

ShadowRider skrev: 07 nov 2017, 00:04 Her i Bergen kjører folk som ein bøtta Med drit.
Ja....og det er kanskje det du må slutte med....😉

NoWayBiker
Innlegg: 16
Registrert: 15 mar 2015, 19:38
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NoWayBiker »

FredrikE24 skrev: 03 nov 2017, 19:53 Jeg er helt enig Bjerknez! Bla. Klippet til NoWayBiker i videoen over her. Han lager situasjonen helt selv og irriterer på seg en bilist. Hadde det vært meg hadde Toyotaen fått passere. Istede blokkererer han for bilen og lager kvalme..
En ting som er jævlig irriterende er når folk tolker andre og tror de vet hva de tenker. De tar alltid feil! Hvis du finner deg selv gjøre det igjen så slutt gjerne med det, spør isteden.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Aggressive bilister

Legg inn av FredrikE24 »

Så hva tenkte du? Var bilisten bare irritert fra før? Hvorfor lot du han ikke slippe forbi, og istedefor gi bilisten fingern?
For meg så kan jeg ikke helt skjønne hvordan slike situasjoner oppstår, da jeg foreløpig aldri har vært i en eneste en på to år og drøyt 40 000km på motorsykkel(i Oslo).

NoWayBiker
Innlegg: 16
Registrert: 15 mar 2015, 19:38
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NoWayBiker »

For det første, gratulerer med 40k kilometer, du må være en mye bedre fører enn meg som har det dobbelte.

Forbikjøringsmanøveren fra den svære RAV4-en var vel LITT overraskende kan man si. Og hele greia kan du sammenligne med at du blir forbanna på en fyr som presser seg fram i køen til kassa i butikken. Du sier "Hva faen er det du driver med a'", hvorpå personen begynner å denge deg i huet med handlevogna (ja VOGNA).

Skjønner godt at du ikke har opplevd det, jeg har kun opplevd tilsvarende to ganger. Den andre gangen var mye værre, men da hadde jeg ikke kamera. Denne hendelsen gjør at jeg vil fraråde enhver å kjøpe pizza fra Pizzabaronen med mindre de henter selv.

Det er vanskelig å prate med ord i trafikken, og da jeg kun kan ett tegn på tegnspråk var det dette jeg brukte i dette tilfellet. Jeg er allikevel åpen for å lære flere dersom anledningen byr seg. "The middle finger" var etter min menging uansett passende i dette tilfelle, kanskje til og med en person som kan døvespråk vill valgt det. Det har forøvrig vist seg i etterkant at oppførselen til bilføreren ikke bare var pga. konflikt med meg men også pga. noe annet som du antydet.

Jeg skriver i beskrivelsen til videoen at jeg ikke var spesielt hyggelig selv. Jeg hadde heller ikke lagt ut dette slik hvis det bare var småkrangling. Poenget er at han bruker bilen som våpen mot meg, og hvis det ikke går kaldt nedover ryggen på deg av å se dette, burde du sjekke om amygdalaen din er i orden.

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Greenone »

NoWayBiker skrev: 07 nov 2017, 19:12 For det første, gratulerer med 40k kilometer, du må være en mye bedre fører enn meg som har det dobbelte.

Forbikjøringsmanøveren fra den svære RAV4-en var vel LITT overraskende kan man si. Og hele greia kan du sammenligne med at du blir forbanna på en fyr som presser seg fram i køen til kassa i butikken. Du sier "Hva faen er det du driver med a'", hvorpå personen begynner å denge deg i huet med handlevogna (ja VOGNA).

Skjønner godt at du ikke har opplevd det, jeg har kun opplevd tilsvarende to ganger. Den andre gangen var mye værre, men da hadde jeg ikke kamera. Denne hendelsen gjør at jeg vil fraråde enhver å kjøpe pizza fra Pizzabaronen med mindre de henter selv.

Det er vanskelig å prate med ord i trafikken, og da jeg kun kan ett tegn på tegnspråk var det dette jeg brukte i dette tilfellet. Jeg er allikevel åpen for å lære flere dersom anledningen byr seg. "The middle finger" var etter min menging uansett passende i dette tilfelle, kanskje til og med en person som kan døvespråk vill valgt det. Det har forøvrig vist seg i etterkant at oppførselen til bilføreren ikke bare var pga. konflikt med meg men også pga. noe annet som du antydet.

Jeg skriver i beskrivelsen til videoen at jeg ikke var spesielt hyggelig selv. Jeg hadde heller ikke lagt ut dette slik hvis det bare var småkrangling. Poenget er at han bruker bilen som våpen mot meg, og hvis det ikke går kaldt nedover ryggen på deg av å se dette, burde du sjekke om amygdalaen din er i orden.

Opprettet du en bruker kun for å kommentere dette?

Ja forbikjøringen var stygg.
Men hva skjedde før du stoppet, hindret trafikken og ertet på deg bilisten med fingeren? Det mangler tydeligvis en del av historien i det klippet vi ser her.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

NoWayBiker
Innlegg: 16
Registrert: 15 mar 2015, 19:38
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NoWayBiker »

Ja, jeg opprettet bruker i 2015 for å kommentere dette. Det som skjedde først var vel at 50 var for sakte for ham eller noe.

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Greenone »

Hva var fartsgrensa der da?
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

Svar