Aggressive bilister

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
NoWayBiker
Innlegg: 16
Registrert: 15 mar 2015, 19:38
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NoWayBiker »

Fartsgrensen var 50.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4706
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Aggressive bilister

Legg inn av FredrikE24 »

NoWayBiker skrev: 07 nov 2017, 19:12 For det første, gratulerer med 40k kilometer, du må være en mye bedre fører enn meg som har det dobbelte.

Skjønner godt at du ikke har opplevd det, jeg har kun opplevd tilsvarende to ganger. Den andre gangen var mye værre, men da hadde jeg ikke kamera. Denne hendelsen gjør at jeg vil fraråde enhver å kjøpe pizza fra Pizzabaronen med mindre de henter selv.

Poenget er at han bruker bilen som våpen mot meg, og hvis det ikke går kaldt nedover ryggen på deg av å se dette, burde du sjekke om amygdalaen din er i orden.
Takk takk :-k Kun for å si litt om at jeg har kjørt litt rundt i Oslo selv, og ikke opplevd noe lignende noen gang.

Jeg vet ikke helt, jeg var ikke der, og ser ikke helt hva som skjer utenom et glimt i speilet ditt.
Jeg ser Rav4en i speilet ditt som ønsker å ta en forbikjøring, du merker dette og hiver deg brått på gassen for å hindre det? Det er det jeg ser, og er det jeg reagerer på at du gjør. At fartsgrensa er 50, er greit nok, og du holder fartsgrensa, men du skal vel ikke passe på andre? Så atpåtil stopper du opp helt, for å sette han på plass? Hvorfor gidde? :scratch Du tirrer bilisten opp.

NoWayBiker
Innlegg: 16
Registrert: 15 mar 2015, 19:38
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NoWayBiker »

Den forbikjøringa hans var tullete, derfor jeg reagerte på den. Etterpå følger ekstrem tailgating før jeg tok stop-and-go også fingern. Og ja, jeg oppdrar andre i trafikken hvis de plager meg. Det burde du også gjøre sånn at folk skjønner hva som ikke er greit.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Dansekris »

Jeg er nok også skyldig i å hisse opp bilister som irriterer meg. Har sikkert sett for mye roadrage-videoer på Youtube og følt at det var på sin plass å flekke fåkkefingeren.

Men, jeg er HELT sikker på at det ikke hjelper og at det gir vann på mølla til bilisten som får en enda dårligere opplevelse med meg som motorsyklist.

Brukeravatar
Greenone
Innlegg: 147
Registrert: 11 jul 2017, 11:09
Motorsykkelen din: 2007 ZX-10R
Sted: Ullensaker

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Greenone »

NoWayBiker skrev:Den forbikjøringa hans var tullete, derfor jeg reagerte på den. Etterpå følger ekstrem tailgating før jeg tok stop-and-go også fingern. Og ja, jeg oppdrar andre i trafikken hvis de plager meg. Det burde du også gjøre sånn at folk skjønner hva som ikke er greit.
Ikke noe problem å kjøre forbi der dersom man ønsker som jeg ser det i klippet. Det er ikke din jobb å passe på at folk holder fartsgrensen. Slipp heller folk forbi dersom de vil. Du startet situasjonen.
Livet er ikke bare en lek, det er også en dans på roser

The older I get the faster I was

NoWayBiker
Innlegg: 16
Registrert: 15 mar 2015, 19:38
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NoWayBiker »

Hahaha! Tror du virkelig at jeg passer på at folk holder fartsgrensen?? Som nevnt i tidligere innlegg, ikke tolk folk, det er teit siden man alltid tar feil. Spør isteden.

Brukeravatar
Dansekris
Innlegg: 1246
Registrert: 12 jun 2016, 18:21
Motorsykkelen din: T7
Sted: Oslo

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Dansekris »

NoWayBiker skrev: 08 nov 2017, 13:49 Hahaha! Tror du virkelig at jeg passer på at folk holder fartsgrensen?? Som nevnt i tidligere innlegg, ikke tolk folk, det er teit siden man alltid tar feil. Spør isteden.
Da syns jeg det er litt spesielt at du har valgt å laste opp dette klippet på Youtube om du ikke ønsker at folk gjør seg opp en mening etter å ha sett klippet.

NoWayBiker
Innlegg: 16
Registrert: 15 mar 2015, 19:38
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NoWayBiker »

Dansekris skrev: 08 nov 2017, 15:24 Da syns jeg det er litt spesielt at du har valgt å laste opp dette klippet på Youtube om du ikke ønsker at folk gjør seg opp en mening etter å ha sett klippet.
Du tolker nå at jeg ikke ønsker at andre skal gjøre seg opp en mening. Hvilket ikke stemmer dessverre. Sorry, men folk må bare skjønne forskjellen på å mene noe og å tro hva andre tenker det er to forskjellige ting

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22749
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Bjerknez »

Det er faktisk svært få videoer jeg har sett som rettferdigjør og fly i flint. Noen tillfeller er opplagte hvor bilisten gjør et fryktelig dårlig valg som utsetter deg som motorsyklist for veldig stor oppriktig fare. Da klarer vel de færreste av oss og holde særlig lenge på glosene, noe som er forståelig.

Men etter snart 25 år som bilfører og fire år som motorsyklist så har jeg vel fått med meg såpass at å hisse seg opp i trafikken sjelden fører noe godt med seg. Ei heller noe lærerikt. Man får lettet litt på trykket der og da, men det er vel det.

Jeg har selv klikket i vinkel en gang og selv om jeg hadde all rett til det (en bil som kjørte borti meg for å presse seg frem) så er det ikke noe jeg var spesielt stolt av i ettertid. Det var helt klart adrenalinet som fikk seg et oppkok der og da.

Å flekke fingeren til noen som glemmer blinklyset, eller verbalt spy ned en gammel tante som ikke så deg i speilet synes jeg bare blir teit. Man kjører for guds skyld motorsykkel. Vri litt på rulla og kom deg vekk fra situasjonen og kos deg på tur er min mening.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Aggressive bilister

Legg inn av cannon »

NoWayBiker skrev: 08 nov 2017, 13:49 Hahaha! Tror du virkelig at jeg passer på at folk holder fartsgrensen?? Som nevnt i tidligere innlegg, ikke tolk folk, det er teit siden man alltid tar feil. Spør isteden.
Filmen du har delt viser at du alene er 100% ansvarlig for situasjonen, og den viser at du er til fare og irritasjon for bilisten og for møtende trafikk.
At du i tillegg forsvarer dette, og til overmål hevder din rett til å oppdra med-trafikkanter er bare utrolig.

Hadde jeg vært bilisten her så hadde jeg stoppet deg for å spørre hva du holder på med. Oppførselen din er jo umulig å "tolke", ikke sant?

Kan jeg spørre: hva gjør du på restaurant hvis gjesten på nabobordet slikker på kniven eller snyter seg i servietten?

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Aggressive bilister

Legg inn av KåreDump »

FredrikE24 skrev: 03 nov 2017, 19:53 Jeg er helt enig Bjerknez! Bla. Klippet til NoWayBiker i videoen over her. Han lager situasjonen helt selv og irriterer på seg en bilist. Hadde det vært meg hadde Toyotaen fått passere. Istede blokkererer han for bilen og lager kvalme..
Godt å se at MC-siden ikke er et ekkokammer, og at vi kan innrømme (i alle fall noen av oss) og påpeke at motorsyklister også kan være drittsekker i trafikken!

NoWayBiker skrev: 07 nov 2017, 19:12 For det første, gratulerer med 40k kilometer, du må være en mye bedre fører enn meg som har det dobbelte.
Du klarer å gjøre en kommentar om en observasjon (ikke sett på 40K km) om til en pissekonkurranse!?!
Imponerende!!
NoWayBiker skrev: 07 nov 2017, 19:12 Jeg skriver i beskrivelsen til videoen at jeg ikke var spesielt hyggelig selv. Jeg hadde heller ikke lagt ut dette slik hvis det bare var småkrangling. Poenget er at han bruker bilen som våpen mot meg, og hvis det ikke går kaldt nedover ryggen på deg av å se dette, burde du sjekke om amygdalaen din er i orden.
Først terger du på deg en bilist, og så klager du på at du har greid å terge på deg en bilist...
Hvor vil du egentlig? Sur du ikke fikk siste stikk?
Ro deg ned og pust med magen, det er ikke noe nederlag å bli forbikjørt!!

Og til sist; kommentarer om at andre forumbrukere er hjerneskadet bruker vi holde oss for gode til her inne! :-)
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Aggressive bilister

Legg inn av KåreDump »

KåreDump skrev: 08 nov 2017, 16:02
FredrikE24 skrev: 03 nov 2017, 19:53 Jeg er helt enig Bjerknez! Bla. Klippet til NoWayBiker i videoen over her. Han lager situasjonen helt selv og irriterer på seg en bilist. Hadde det vært meg hadde Toyotaen fått passere. Istede blokkererer han for bilen og lager kvalme..
Godt å se at MC-siden ikke er et ekkokammer, og at vi kan innrømme (i alle fall noen av oss) og påpeke at motorsyklister også kan være drittsekker i trafikken!

NoWayBiker skrev: 07 nov 2017, 19:12 For det første, gratulerer med 40k kilometer, du må være en mye bedre fører enn meg som har det dobbelte.
Du klarer å gjøre en kommentar om en observasjon (ikke sett på 40K km) om til en pissekonkurranse!?!
Imponerende!!
NoWayBiker skrev: 07 nov 2017, 19:12 Jeg skriver i beskrivelsen til videoen at jeg ikke var spesielt hyggelig selv. Jeg hadde heller ikke lagt ut dette slik hvis det bare var småkrangling. Poenget er at han bruker bilen som våpen mot meg, og hvis det ikke går kaldt nedover ryggen på deg av å se dette, burde du sjekke om amygdalaen din er i orden.
Først terger du på deg en bilist, og så klager du på at du har greid å terge på deg en bilist...
Hvor vil du egentlig? Sur fordi du ikke fikk siste stikk/ble forbikjørt?
Ro deg ned og pust med magen, det er ikke noe nederlag å bli forbikjørt!!

Og til sist; kommentarer om at andre forumbrukere er hjerneskadet bruker vi holde oss for gode til her inne! :-)
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Brukeravatar
cevillan
Innlegg: 441
Registrert: 03 jun 2014, 23:20
Motorsykkelen din: Kawasaki Z900
Sted: Ås

Re: Aggressive bilister

Legg inn av cevillan »

Synes forsåvidt ingen av de to virker mentalt nok tilstede til å ferdes i trafikken. Men det som overrasker meg mest her er at ingen reagerer på at bilisten bruker bilen som våpen. Uavhengig av den lille pissekonkuransen disse to trafikantene har i forkant, er manøveren til RAV'en hinsides. Folk synes mest opptatt av at det var noe Nowaybiker fortjente og kunne takke seg selv for. Litt som når damer blir voldtatt for å gå for utfordrende kledd en sen kveld på byen. Er det noen som virkelig mener handlingen til RAV'en kan forsvares?

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: Aggressive bilister

Legg inn av BC45 »

Det er vel ingen tvil om at manøveren til Toyota-føreren er farlig og helt ute av proporsjoner. Du skal være rimelig amper og uten kontroll for å gjør noe sånt i trafikken, uansett langfinger eller ikke. Hadde dog vært interessant å fått høre eller se hva som eventuelt skjedde i forkant av det vi får se på videoen.

NoWayBiker
Innlegg: 16
Registrert: 15 mar 2015, 19:38
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NoWayBiker »

Jeg forutsetter at folk har sett hele klippet også det som skjedde etter rundkjøringen.
cannon skrev: 08 nov 2017, 16:02 Filmen du har delt viser at du alene er 100% ansvarlig for situasjonen, og den viser at du er til fare og irritasjon for bilisten og for møtende trafikk.
KåreDump skrev: 08 nov 2017, 16:02 Ro deg ned og pust med magen, det er ikke noe nederlag å bli forbikjørt!!
Man kan godt si at jegoverreagerte på forbikjøringen, men det var nå sånn jeg reagerte i dette tilfelle. Det er ikke et langt resonnement som fører til denne reaksjonen i løpet av de få sekundene det skjer, det er som med 95% av alt vi gjør, at vi handler på erfaring. Det er også helt normalt å bli sint, og jeg regner med at alle blir sinte iblant. Hvis ikke kan det hende de undertrykker følelsene sine, hvilket er en dårlig idé. Litt forbanna også ferdig med det.

Men situasjonen etterpå hvor SUV-fører følger etter meg og så prøver å ramme meg? Det får nesten stå på hans kappe. Handlingen med å prøve å ramme en myk trafikant med SUVen kan ikke forsvares, det grenser faktisk til drapsforsøk. Jeg har forøvrig pratet med bilfører om det etterpå, og han angret på det han gjorde.

Svar