Aggressive bilister

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Ronning
Innlegg: 297
Registrert: 06 apr 2017, 11:13
Motorsykkelen din: KTM 950SM
Sted: Malvik

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Ronning »

Den pågående diskusjonen i tråden her forteller meg stort sett bare en ting:
at de fleste nå har parkert motorsykkelen sin for vinteren.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Juicebox »

Ronning skrev: 10 nov 2017, 16:24 Den pågående diskusjonen i tråden her forteller meg stort sett bare en ting:
at de fleste nå har parkert motorsykkelen sin for vinteren.
Haha kjører fortsatt jeg!
Bjerknez skrev: 10 nov 2017, 14:39 Det han mener er nok at han ikke ser dette som et "drapsforsøk", men et forsøk på og skremme som kunne i værste tillfelle endt med et drap. Altså i absolutt ytterste konsekvens.
Skjønte godt hva han mente. Det jeg ikke skjønte var hvorfor han kan mene at billisten hadde full kontroll. :-k

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Aggressive bilister

Legg inn av FredrikE24 »

knipset for 10 minutter siden:
Bilde


Jeg trekker meg ut av diskusjonen. Greit nok, ikke en smart handling av bilisten etter en enda mindre smart manøver av NoWayBiker, men ser ikke på det som et drapsforsøk selv om utfallet ved sammentreff kunne vært stygt.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Juicebox »

Er ikke særlig smart(om ikke ulovlig) å stoppe midt i rundkjøringa! Kommer en Toyota rav og tar deg snart....

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Aggressive bilister

Legg inn av cannon »

Juicebox skrev: 10 nov 2017, 21:33 Er ikke særlig smart(om ikke ulovlig) å stoppe midt i rundkjøringa! Kommer en Toyota rav og tar deg snart....
Ulovlig ja:)

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Aggressive bilister

Legg inn av supersic »

NoWayBiker skrev: 09 nov 2017, 23:46
FredrikE24 skrev: 09 nov 2017, 22:30 Dette er i Professor Birkelandsvei, Toyotaen prøver å kjøre forbi NoWayBiker som ønsker å sette en stopper for bilisten.
Jeg hadde som sagt ikke noen baktanker med det så du har dessverre en litt tynn sak der.
For en jævla løk du er, det du gjør er 100% med overlegg hvis ikke må du være en av oslos mest uerfarne sjåfører.
PS morra di kommer til å grine når jeg biter av den fingern din.

cannon
Innlegg: 2264
Registrert: 13 feb 2011, 15:43
Motorsykkelen din: Honda cbr929rr 2000, Yamaha YZF R1 2006

Re: Aggressive bilister

Legg inn av cannon »

supersic skrev: 11 nov 2017, 12:38
NoWayBiker skrev: 09 nov 2017, 23:46
FredrikE24 skrev: 09 nov 2017, 22:30 Dette er i Professor Birkelandsvei, Toyotaen prøver å kjøre forbi NoWayBiker som ønsker å sette en stopper for bilisten.
Jeg hadde som sagt ikke noen baktanker med det så du har dessverre en litt tynn sak der.
For en jævla løk du er, det du gjør er 100% med overlegg hvis ikke må du være en av oslos mest uerfarne sjåfører.
PS morra di kommer til å grine når jeg biter av den fingern din.
Støttes 110%....forutsatt at jeg "tolker deg" rett :thumleft

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Jompa »

På dette forumet kaller vi ikke hverandre "jævla løk", idiot, diverse kjønnsorganer osv.
Sørg for å holde tråden på et noenlunde saklig nivå hva gjelder karakteristikker av andre forummedlemmer.
God krangel videre.
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Bjerknez »

Saken er vertfall for min del ferdig debatert. De fleste av oss (bortsett fra den det gjelder selvsagt) er enige om at dette er nok en video som beviser at vi motorsyklister ikke er noe bedre enn bilister i trafikken. Noen ganger er det bilistens skyld, mens andre ganger det MC førerens skyld, men jeg tror at de fleste tillfellene kunne vært unngått hvis begge parter tok seg en valium.

Brukeravatar
supersic
Innlegg: 458
Registrert: 31 jan 2016, 14:54
Motorsykkelen din: SpeedTriple
Sted: Skedsmokorset

Re: Aggressive bilister

Legg inn av supersic »

Bjerknez skrev: 11 nov 2017, 14:11 Saken er vertfall for min del ferdig debatert. De fleste av oss (bortsett fra den det gjelder selvsagt) er enige om at dette er nok en video som beviser at vi motorsyklister ikke er noe bedre enn bilister i trafikken. Noen ganger er det bilistens skyld, mens andre ganger det MC førerens skyld, men jeg tror at de fleste tillfellene kunne vært unngått hvis begge parter tok seg en valium.
Enig med du.

Jeg ble utsatt for noe lignende da jeg farta rundt i Teslaen , eneste forskjellen var at jeg trykka litt ekstra på pedalen å kjørte forbi.

NoWayBiker
Innlegg: 16
Registrert: 15 mar 2015, 19:38
Motorsykkelen din: Yamaha R1

Re: Aggressive bilister

Legg inn av NoWayBiker »

supersic skrev: 11 nov 2017, 12:38 For en jævla løk du er, det du gjør er 100% med overlegg hvis ikke må du være en av oslos mest uerfarne sjåfører.
PS morra di kommer til å grine når jeg biter av den fingern din.
Da er vel svaret uerfaren sjåfør. Og mora mi er død.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Bjerknez »

Bare så det er sagt så stiller ikke jeg meg bak personlige karakteristikker her.

Ingen av oss er perfekte sjåfører og vi gjør feil i trafikken hele gjengen rett som det er. Dette gjelder undertegnede, NoWayBiker og sikkert også supersic. Kjører man ikke "perfekt" selv så synes jeg vi også bør holde oss for god til og lære opp andre i form av ufine fremgangsmåter.

Jeg må selv ta meg litt i nakken på det punktet, men jeg poster aldri videoer av slike seanser da jeg mener det ikke hører hjemme i det offentlige rom hvor sjåføren det gjelder blir hengt ut.

Jeg håper vi i fremtiden slipper og se slike videoer hvor vi motorsyklister henger ut bilister. Det setter oss i et rampede og et lite heldig lys og da skapes det bare enda større splid mellom oss og bilister.

For man skal ikke lete lenge før man også finner bilister som filmer motorsyklister som kjører gris. Å slik går no dagan...

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Stian87 »

Vil bare si at jeg har hatt samme opplevelse som deg Bjerknez med å hilse på biler jeg kjører forbi. Fått utrolig gode tilbakemeldinger på det.
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Stian87 »

Føler denne nyhetssaken faller inn under agressive bilister hehe. Helt utrolig!

https://www.aftenposten.no/norge/i/A8jz ... iggene-ute
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22746
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Aggressive bilister

Legg inn av Bjerknez »

Stian87 skrev: 15 nov 2017, 07:54 Føler denne nyhetssaken faller inn under agressive bilister hehe. Helt utrolig!

https://www.aftenposten.no/norge/i/A8jz ... iggene-ute
Sikkert deilig å få den i skinnleggen :lol

Svar