Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av simpson »

Da er Ducatien solgt og jakten etter en ny sykkel i gang.
Siden jeg nå MÅ ha førerkort ifb med jobb, ble det nødvendig med sykkelbytte :D
Det blir en totalt annen type sykkel denne gang.
Skal kikke på en BMW F650 800cc.
Noen som har erfaring med disse?

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22843
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av Bjerknez »

Jøss.... fra Ducati 1098 til traktor light altså??

Jeg tror jeg i ditt tilfelle heller ville stålsatt meg såpass at jeg slapp og selge italieneren :lol

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av simpson »

Jobb må en ha og fristelsen blir for stor med noe som går fort. Vil ikke risikere å miste jobben fordi en blir fotgjenger.
Det er sykler i hver sin ende av skalaen. :knegg
Men tror kjørestilen blir vesentlig forandret med 70 hk og kjøreegenskaper som en moped.
Har tenkt litt på Multistrada men da kunne jeg like godt beholdt 1098.
Men vi prøver så får vi heller bytte igjen om det blir helt for jævlig. :thumleft
Men det blir BMW, men kanskje det blir F800 i stedet. Må prøve litt først før jeg handler.

Brukeravatar
Chenx
Innlegg: 26
Registrert: 21 jun 2016, 12:30
Motorsykkelen din: Yamaha XSR900

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av Chenx »

Kjørte BMW F800GS for ikke så lenge siden. Er noe av den beste jeg har kjørt! :thumleft
Fantastisk lettkjørt, sitter oppreist med full kontroll og veldig fin til bykjøring som på lengere turer.
---------------------
Chenx
XSR900

Brukeravatar
JanK
Innlegg: 719
Registrert: 28 mar 2011, 12:52
Motorsykkelen din: mcimport.it
Sted: Milano, Italia
Kontakt:

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av JanK »

796!!! :twothumbs:

Bilde

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av FredrikE24 »

Litt etter hva lommebok ønsker, og hva driftutgiftene skal være kan man jo velge veldig mye forskjellig. Om førerkort skal beholdes i størst mulig grad, og sykkelen gå så billig som mulig hadde jeg sett på K1100RS/LT evt. noe mer traust R1100R/R1150R.

R1100R har jeg en følelse av trenger særs lite vedlikehold om det holder med til og fra jobb kjøring. Oljeskift hver høst på motor, gir og kardang og et bremsevæskeflush hvert andre år.
https://www.finn.no/mc/all/ad.html?finnkode=97768795

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av simpson »

Har vurdert Hyperstrada, det er veldig leken sykkel. Men har jo noen turer nedover til Assen av og til og tror det kan bli litt slitsomt.

Store BMW frister liksom ikke. Er ikke "så" gammel enda. Ikke ute etter veldig rimelig sykkel.
Prisen er ikke det viktigste.
Driftsutgifter er ikke tema. Har tross alt 10 år med Ducati :knegg

Har også vurdert Tiger, men vet ikke helt :scratch

Brukeravatar
Stian87
Innlegg: 2038
Registrert: 14 mai 2016, 23:18
Motorsykkelen din: Ducati Diavel 2016
Sted: Ski

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av Stian87 »

Synd du solgte sykkelen din, kan fint relatere til fristelsen til å dra på litt ekstra på min egen Ducati.

Har du vurdert en nakensykkel? Du kan selvsagt fint miste lappen på en slik også, men du får en større fartsfølelse på grunn av manglende vindskjerm og kåpe.

Du kan jo vurdere noen av de mindre retro eller nakensyklene som MT-07 for eksempel, kjørte opp på en slik og selv om den var god å kjøre hadde jeg aldri behov får å dra på noe særlig ut over hva man kan uten å miste lappen :prf
LocaToWeb Profilside
https://locatoweb.com/user/ztian

Ducati Monster 821 2016 (2016 - 2017) --> BMW S1000R 2017 (2017 - 2019) --> Ducati Diavel 2016 (2019--->)

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av simpson »

Stian87 skrev: 07 jun 2017, 11:14 Synd du solgte sykkelen din, kan fint relatere til fristelsen til å dra på litt ekstra på min egen Ducati.

Har du vurdert en nakensykkel? Du kan selvsagt fint miste lappen på en slik også, men du får en større fartsfølelse på grunn av manglende vindskjerm og kåpe.

Du kan jo vurdere noen av de mindre retro eller nakensyklene som MT-07 for eksempel, kjørte opp på en slik og selv om den var god å kjøre hadde jeg aldri behov får å dra på noe særlig ut over hva man kan uten å miste lappen :prf
Jeg solgte sykkelen av helt fri vilje og ikke fordi jeg måtte. Bare for å være litt føre var.
Ducati vil for alltid være sykkelen jeg "brenner" for. Og det blir flere med tiden, men tenkte å prøve noe annet i disse tider.
Nakensykkel har jeg hatt på 80 tallet og det frister ikke igjen, og japse er heller ikke noe som står veldig høyt i kurs, må bli europeer.
Jeg vet liksom ikke helt hva jeg vil ha, men vet definitivt hva jeg ikke skal ha, forferdelig mange sykler som her helt uaktuelle.

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22843
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av Bjerknez »

BMW er tingen vetu :knegg

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av simpson »

Ja, jo BMW er nok bra det. Har hatt noen av de på 4 hjul.
Men de har hatt mye sært på 2 hjul. Er vel først i nyere tid de har blitt litt normalisert.
De har vært litt som Citroen har vært i bilindutrien med mange rare patenter, men begge har blitt som "alle andre" med tiden.

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4715
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av FredrikE24 »

BMW har helt klart vært annerledes i markedet. Deres løsninger er jevnt over gode(og spesielle), men svært fordyrende. Særlig K-serien har nok utviklingsmessig sett vært for dyrt å utvikle i forhold til salgstall. Litt synd, for jeg er K-bike fan, spreke motorer, avanserte fjæringssystemer, svært god kjørekomfort og kardang. Betjening av blinklys feks. virker jo noe sært, men jeg synes det er helt konge i bruk. Kvaliteten er upåklagelig, etter i underkant 100k kjørte kilometer trengs det nye dempere, resten føles som nytt.
Nå er rekkefirere(i K-modeller) faset ut og tatt over av S-modellene. Langt enklere med kjededrift, standardiserte motorer og fjæringssystemer. Et litt annet fokus enn tidligere, og salgstallene er etter hva jeg ser svært gode på denne modellrekken. Sannsynligvis på grunn av et annet image(en annen kjøpegruppe), og ikke minst pris.

Triumph burde jo ha mye spennende? MotoGuzzi?

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av Flattop »

Jeg skal selge for en venn, som ble rammet av sykdom, en 2009 Yamaha XT660Z tenere, om det kunne være av interesse.

Har ikke fått den på Finn enda.

Har koffertsett med innervesker, Akrapovich pluss originalt anlegg, og noe annet stash. Mer kan jeg komme med dersom det er av interesse. Godt holdt, han har hatt den siden 2009.
Bilde

Brukeravatar
simpson
Innlegg: 2742
Registrert: 09 mar 2011, 14:40
Motorsykkelen din: 2018 Ducati Multistrada 950

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av simpson »

Ikke uinteressant.
Hva ligger noe sånt på?

Brukeravatar
Flattop
Innlegg: 413
Registrert: 29 apr 2010, 14:43
Motorsykkelen din: BMW K1200LT 2003
Sted: Vegsund, Ålesund ligger rett ved siden av meg

Re: Ducati solgt, på jakt etter ny sykkel

Legg inn av Flattop »

Har sendt PM.
Bilde

Svar