spørsmål rundt yamaha mt-07

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av fjs »

Hvis du eier bolig hadde jeg vurdert å refinansiere boliglånet (hvis du har rom for det selvfølgelig) Ja, i lengden blir det nok litt dyrere, men du slipper ganske mye høyrere renter. Det var ihvertfall det jeg endte opp med :)

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

hva tror dere om en 2015 mod med akra eksos, 4500km til 85.000kr ?
noe spes jeg trenger å tenke på/spørre om. førstegangs service og tilstand dekk?
lokale merkeforhandleren greier ikke å få inn før uti juli, og denne ble lagt ut på bruktmarkedet bare 1km borti byen dær jeg bor.
og det begynner å klø litt i fingrene.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av BC45 »

I forhold til alt annet som ligger ute er det vel en grei pris, men jeg hadde prøvd å prute den ned til 80 000. Spør om sykkelen har veltet noen gang, se etter riper/merker på alle utsatte steder og hør om alt funger som det skal, om det har vært noen problemer osv. Dekkene bør være bra etter 4500 km ellers har han herja med den.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av kjellv »

arcticviking skrev: 14 jun 2017, 18:22 hva tror dere om en 2015 mod med akra eksos, 4500km til 85.000kr ?
noe spes jeg trenger å tenke på/spørre om. førstegangs service og tilstand dekk?
lokale merkeforhandleren greier ikke å få inn før uti juli, og denne ble lagt ut på bruktmarkedet bare 1km borti byen dær jeg bor.
og det begynner å klø litt i fingrene.
Den er jo på lager hos Yamaha for umiddelbar levering da, for øyeblikket i alle farger.. :scratch Fullversjon vel og merke.
Men uansett er det lurt å vente til etter 1. Juli pga avgiftsendringen (med forbehold om at den vedtas i Stortinget neste onsdag)

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

ikke det jeg fikk fortalt når jeg var innom igår. den var "forventet " på lager uke 28.og lagret det var snakk om var sør i norge. nederland ble og nevnt. jeg vet ikke. ble ikke helt klok på det dær.
jeg sitter ikke med kunskap til argumentere imot, så man må jo bare si "okey" :eh . dette er i nord norge om det har noe å si.

spurte på den brukte sykkelen jeg nevnte over.
eier sier at det ble byttet olje og filter på 1000km, men ikke på yamaha. har dette noe å si på garanti?

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av BC45 »

arcticviking skrev: 14 jun 2017, 19:11 eier sier at det ble byttet olje og filter på 1000km, men ikke på yamaha. har dette noe å si på garanti?
Jeg spurte akkurat min lokale yamaha forhandler om jeg kunne skifte olje selv ved 1000 km og samtidig beholde garantien. Fikk et klart nei :sk?

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av kjellv »

Beklager, jeg blingsa på ei linje når jeg sjekka lagerbeholdninga. Hvis det er den svarte du vil ha er det tomt ja, den ventes på lager igjen i uke 32. De andre fargene er på lager.
Ja, servicene skal tas hos et Yamahaverksted. Det er blitt ganske strengt dette med service og garantisystemet, og foreløpig er det ikke samme regelverket for MC som det er for bil hvor man selv kan velge hvilket godkjent verksted man bruker... :-k

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37838
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av AJ »

kjellv skrev: 14 jun 2017, 20:24 Ja, servicene skal tas hos et Yamahaverksted. Det er blitt ganske strengt dette med service og garantisystemet, og foreløpig er det ikke samme regelverket for MC som det er for bil hvor man selv kan velge hvilket godkjent verksted man bruker... :-k
Kanskje ikke så rart, enn så lenge, med tanke på de ulike analyseverktøyene man opererer med for de ulike motorsykkelmerkene - for alt jeg vet... :scratch .
Men det kan vel hende dette er en sak NMCF kan ta tak i?
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

ok, ja det er tech black som er yndlingsfargen å den jeg ba dem sjekke. uff, uke 32 det er lenge til.
kansje man går for den med de noen gule hjulene, den er jo litt tøff.

men da dropper jeg den brukte med 1000km service utført privat.sikkert best, så slipper jeg noe krøll.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av kjellv »

AJ skrev:
kjellv skrev: 14 jun 2017, 20:24 Ja, servicene skal tas hos et Yamahaverksted. Det er blitt ganske strengt dette med service og garantisystemet, og foreløpig er det ikke samme regelverket for MC som det er for bil hvor man selv kan velge hvilket godkjent verksted man bruker... :-k
Kanskje ikke så rart, enn så lenge, med tanke på de ulike analyseverktøyene man opererer med for de ulike motorsykkelmerkene - for alt jeg vet... :scratch .
Men det kan vel hende dette er en sak NMCF kan ta tak i?
Det jobbes nok med å få en lignende bestemmelse som for bil, men det er i så fall i EU-parlamentet det må skje..

Sent fra min C6603 via Tapatalk


Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Bjerknez »

arcticviking skrev: 14 jun 2017, 20:33 ok, ja det er tech black som er yndlingsfargen å den jeg ba dem sjekke. uff, uke 32 det er lenge til.
kansje man går for den med de noen gule hjulene, den er jo litt tøff.

men da dropper jeg den brukte med 1000km service utført privat.sikkert best, så slipper jeg noe krøll.
Ja, hvis garantien i værste fall er borte grunnet dette så tror jeg du gjør lurt i å holde deg langt unna denne. Men det er vel en del andre punkter som også sjekkes på førstegangsservice vil jeg tro og på en ny sykkel hadde jeg satt pris på om dette hadde blitt gjort på et verksted hvor man fikk papirer på arbeidet.

Brukeravatar
kjellv
Moderator
Innlegg: 6953
Registrert: 14 aug 2012, 23:16
Motorsykkelen din: Yamaha XT1200ZE Super Ténéré
Sted: Molde
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av kjellv »

Bjerknez skrev: 14 jun 2017, 23:28
arcticviking skrev: 14 jun 2017, 20:33 ok, ja det er tech black som er yndlingsfargen å den jeg ba dem sjekke. uff, uke 32 det er lenge til.
kansje man går for den med de noen gule hjulene, den er jo litt tøff.

men da dropper jeg den brukte med 1000km service utført privat.sikkert best, så slipper jeg noe krøll.
Ja, hvis garantien i værste fall er borte grunnet dette så tror jeg du gjør lurt i å holde deg langt unna denne. Men det er vel en del andre punkter som også sjekkes på førstegangsservice vil jeg tro og på en ny sykkel hadde jeg satt pris på om dette hadde blitt gjort på et verksted hvor man fikk papirer på arbeidet.
På mange måter kan man lett forstå valgene til enkelte når de dropper sikkerheten ved å følge garantivilkårene, spesielt i en landsdel der det er veldig langt til nærmeste merkeforhandler. Med veldig langt mener jeg da kanskje 30-40 mil.., uten at jeg kjenner til dette tilfellet :-k
Men slik er det det fungerer dessverre. De som aksepterer eller avslår garantisaken er ikke forhandleren, det skjer et helt annet sted i verden.

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

Ringt og sendt mai til flere forhandlere siste dagene og ingen svarte eller grå mt-07 å oppdrive.

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av HeHy »

arcticviking skrev:Ringt og sendt mai til flere forhandlere siste dagene og ingen svarte eller grå mt-07 å oppdrive.
Kjøp en brukt ;)

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

Ja jeg følger med på finn.no og på facebook. Men ingenting inærheten av bodø. Skrevet på et par brukte sørafor men da viser det seg at frakt blir et problem.. grei pris hos norlines men dem krever paller/kasse som må ordnes av selger/sender.

Svar