spørsmål rundt yamaha mt-07

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Sted: Horten

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Jona88 »

arcticviking skrev: 07 aug 2017, 15:08 hei :vs

har nå kjørt over 2000km på min nye mt-07 å tenke å dele mine ups and downs med sykkelen.
har kjørt både småkjøring å vært på landeveien på tur.

negative ting :redface :

-MYE KJEDELYD, dette var mest irriterene i begynnelsen, syns det har blidd litt bedre av seg selv og med rett smøring(yamalube)
-EKSOSLYDEN . den høres stusselig ut.blir ny eksos til neste sesong.
-SETET, jeg har så ont ræva!!det skal godt hjøres å sitte mer en 2 timer av gangen på sykkelen.langtur=hyppige kaffepauser
-GIROVERFØRINGEN, virker litt "klunkete" og tung. smeller ganske hardt fra nøytral til 1 gir, spesielt ved kald motor.

Positive ting :twothumbs: :

-KRAFT, MT-07 har overaskende mye kraft i lav og mellomregister. du kan ha mye gøy uten å kjøre så mye over fartsgrensen.
-SITTESTILLING, behagelig sittestilling, jeg er 190cm og har ikke 1 gang hadd vont i beina/knær.
-ØKONOMI, billig å kjøre 0.34 på langkjøring og 0.41 på bykjøring, billig forsikring og service. 2000kr på førstegangs service
-KJØREGLEDE, har kjørt mine 2000km på 3 uker å må kjøre hver dag!små svingete landeveier er topp!blir glad i den lille sykkelen!

kan jo nevne at man tar imot mye luft når man kjører på motorvei, men det blir ikke rettferdig å føre opp som negativt.
Da må man ikke kjøpe naken sykkel.men jeg tenker kjøpe en liten vinskjerm.

om du tenker invister i en mt 07, så kansje denne posten er til litt hjelp :D
Her var det mye jeg kjente meg igjenn i :thumleft alt fra stusselig eksos til giroverføring.... Når det gjelder setet, så er jo det en hard opplevelse... :lol Jeg fikk tak i "komfortsete" til min sykkel. Et sete med litt mere polstring som hjalp godt på langturen jeg kjørte i ferien.

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av fjs »

Enig i det meste, men vi må ikke glemme at MT-07 ikke akk er en premium sykkel. Det er nok tatt et par snarveier for å presse prisen så lavt. Jeg skal få prøvekjørt Tracer 900, mest pga str til MT-07. Ellers er jeg også veldig fornøyd.

Brukeravatar
tormodg
Innlegg: 281
Registrert: 18 jul 2017, 11:06
Motorsykkelen din: Yamaha Tracer 900 2018
Sted: Oslo

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av tormodg »

Jona88 skrev: 07 aug 2017, 23:24
arcticviking skrev: 07 aug 2017, 15:08 -SETET, jeg har så ont ræva!!det skal godt hjøres å sitte mer en 2 timer av gangen på sykkelen.langtur=hyppige kaffepauser
Her var det mye jeg kjente meg igjenn i :thumleft alt fra stusselig eksos til giroverføring.... Når det gjelder setet, så er jo det en hard opplevelse... :lol Jeg fikk tak i "komfortsete" til min sykkel. Et sete med litt mere polstring som hjalp godt på langturen jeg kjørte i ferien.
Så du anbefaler det? Det koster vel ca 2500,-, er det verdt penga? :)

Brukeravatar
FredrikE24
Innlegg: 4705
Registrert: 24 apr 2016, 18:53
Motorsykkelen din: BMW K1200RS
Sted: Nordre Follo

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av FredrikE24 »

MT09 sliter vel med akkurat det samme hva sal angår. En bekjent solgte sin MT09 ene og alene grunnet mangel på komfort litt lenger enn ned til butikken.

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av BC45 »

FredrikE24 skrev: 08 aug 2017, 14:34 MT09 sliter vel med akkurat det samme hva sal angår. En bekjent solgte sin MT09 ene og alene grunnet mangel på komfort litt lenger enn ned til butikken.
Hva baken smaker er vel individuelt. Jeg sitter godt på originalsetet til mt-09. Setet ble endret til 2017-modellen.

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

Jeg tror at med et comfort sete og en tour vindskjerm så kunne jeg ha kjørt all day.
også på motorvei.

Regner med å ha min mt07 i 2 sesonger, så får vi se hva det blir etter det.

fjs
Innlegg: 137
Registrert: 12 jun 2017, 11:23
Motorsykkelen din: Yamaha MT-09 SP

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av fjs »

MT-07 funker overraskende bra til lengre turer også. Tror vi klokka 1600ish km på 5 dager i sommer. Ja jeg hadde vondt den siste dagen, men det risikerer du med hvilken som helst sykkel :)

Brukeravatar
Jona88
Innlegg: 256
Registrert: 25 jan 2015, 16:54
Motorsykkelen din: Yamaha MT07
Sted: Horten

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Jona88 »

tormodg skrev: 08 aug 2017, 13:59
Jona88 skrev: 07 aug 2017, 23:24
arcticviking skrev: 07 aug 2017, 15:08 -SETET, jeg har så ont ræva!!det skal godt hjøres å sitte mer en 2 timer av gangen på sykkelen.langtur=hyppige kaffepauser
Her var det mye jeg kjente meg igjenn i :thumleft alt fra stusselig eksos til giroverføring.... Når det gjelder setet, så er jo det en hard opplevelse... :lol Jeg fikk tak i "komfortsete" til min sykkel. Et sete med litt mere polstring som hjalp godt på langturen jeg kjørte i ferien.
Så du anbefaler det? Det koster vel ca 2500,-, er det verdt penga? :)
Det koster såpass ja? Jeg kjøpte et brukt sett med både pasasjer og førersete for 1000kr. Han jeg kjøpte det av hadde bestilt det på en fransk nettside.... Men vist du vet at du skal kjøre noen sesonger på samme sykkel, så er det nok verdt det.

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

Noen som har kjøpt tail tidy til mt07 på ebay? Ser dem har flere til 300-500kr. Frister veldig, med tanke på at yamaha sitt eget skiltoppheng koster 1200kr. Men usikker på kvalitet. Noen som har kjøpt slik på ebay og har erfaringer? Og Kansje bilde av hvordan det ble seende ut.

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

Tok en vask av 07'en idag å må si jeg er skuffet over å finne rust på en 2mnd gammel sykkel. Rust i sveisen på svingarmen og i begge ender av styret. Noe rust på nede støtten, men det er kansje vanlig.

Kan og nevne at plasten riper utrolig lett. Vasket over den med svamp uten særlig trykk. Fikk masse vaskeriper😐 begynner å merke at dette er en billig sykkel som er laget av billige materialer.
Også masse riper på display skjermen. Den har jeg ikke vært borti siden jeg kjøpte sykkelen, men virker å være laget av en slags mjuk plastikk.

Hadde den ikke vært så morro å kjøre så hadde den blidd lagt ut på finn.no ikveld.

Kjenner det er litt love/hate med mt 07😊

Brukeravatar
BC45
Innlegg: 490
Registrert: 24 mai 2017, 18:37
Motorsykkelen din: BMW R1250RS

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av BC45 »

arcticviking skrev: 23 aug 2017, 21:52 Tok en vask av 07'en idag å må si jeg er skuffet over å finne rust på en 2mnd gammel sykkel. Rust i sveisen på svingarmen og i begge ender av styret. Noe rust på nede støtten, men det er kansje vanlig.

Kan og nevne at plasten riper utrolig lett. Vasket over den med svamp uten særlig trykk. Fikk masse vaskeriper😐 begynner å merke at dette er en billig sykkel som er laget av billige materialer.
Også masse riper på display skjermen. Den har jeg ikke vært borti siden jeg kjøpte sykkelen, men virker å være laget av en slags mjuk plastikk.

Hadde den ikke vært så morro å kjøre så hadde den blidd lagt ut på finn.no ikveld.

Kjenner det er litt love/hate med mt 07😊
Det er ikke noe hyggelig når ripene kommer, men det kan heldigvis lett fjernes ved polering eller i værste fall med rubbing. Laget med klarlakk er nok ganske tynt, så jeg ville ikke rubbet før det er nødvendig og ikke altfor ofte. Jeg har ikke noe god erfaring med svamp fordi skitten fester seg veldig lett i den. Jeg synes er bedre med fiberkluter- da trenger du ikke såpe engang hvis ikke sykkelen er så veldig skitten. Jeg spyler også skikkelig før jeg bruker klut, så jeg slipper å gni i den groveste skitten. Jeg tipper det vil bli ganske så bra igjen bare med litt polering.

overlay
Innlegg: 333
Registrert: 01 mai 2017, 19:48
Motorsykkelen din: 2017 Triumph Street Triple RS
Sted: Fredrikstad

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av overlay »

BC45 skrev: 23 aug 2017, 22:15
arcticviking skrev: 23 aug 2017, 21:52 Tok en vask av 07'en idag å må si jeg er skuffet over å finne rust på en 2mnd gammel sykkel. Rust i sveisen på svingarmen og i begge ender av styret. Noe rust på nede støtten, men det er kansje vanlig.

Kan og nevne at plasten riper utrolig lett. Vasket over den med svamp uten særlig trykk. Fikk masse vaskeriper😐 begynner å merke at dette er en billig sykkel som er laget av billige materialer.
Også masse riper på display skjermen. Den har jeg ikke vært borti siden jeg kjøpte sykkelen, men virker å være laget av en slags mjuk plastikk.

Hadde den ikke vært så morro å kjøre så hadde den blidd lagt ut på finn.no ikveld.

Kjenner det er litt love/hate med mt 07😊
Det er ikke noe hyggelig når ripene kommer, men det kan heldigvis lett fjernes ved polering eller i værste fall med rubbing. Laget med klarlakk er nok ganske tynt, så jeg ville ikke rubbet før det er nødvendig og ikke altfor ofte. Jeg har ikke noe god erfaring med svamp fordi skitten fester seg veldig lett i den. Jeg synes er bedre med fiberkluter- da trenger du ikke såpe engang hvis ikke sykkelen er så veldig skitten. Jeg spyler også skikkelig før jeg bruker klut, så jeg slipper å gni i den groveste skitten. Jeg tipper det vil bli ganske så bra igjen bare med litt polering.
Polering avhenger av at lakken er blank i utgangspunktet. Den svarte MT-07 er vell matt i lakken?
Svamp kan være veldig bra det, men da må det være av kvalitet. Dvs. dritten går dypt inn i svampen, slik at den ikke blir liggende på utsiden og derav dratt utover lakken hvor skader skapes. Rask skylling, gjerne gniing mot gritguard og svampen tømmer for drit :)

Brukeravatar
arcticviking
Innlegg: 93
Registrert: 30 mai 2017, 09:45
Motorsykkelen din: Yamaha mt-07 -17mod

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av arcticviking »

Var veldig forsiktig og tok forvask og avfetting først for å være helt sikker på at jeg ikke skulle gni skitt og støv utover. Aldri vært borti å lage riper så lett før.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Bjerknez »

arcticviking skrev: 23 aug 2017, 21:52 Tok en vask av 07'en idag å må si jeg er skuffet over å finne rust på en 2mnd gammel sykkel. Rust i sveisen på svingarmen og i begge ender av styret. Noe rust på nede støtten, men det er kansje vanlig.

Kan og nevne at plasten riper utrolig lett. Vasket over den med svamp uten særlig trykk. Fikk masse vaskeriper😐 begynner å merke at dette er en billig sykkel som er laget av billige materialer.
Også masse riper på display skjermen. Den har jeg ikke vært borti siden jeg kjøpte sykkelen, men virker å være laget av en slags mjuk plastikk.

Hadde den ikke vært så morro å kjøre så hadde den blidd lagt ut på finn.no ikveld.

Kjenner det er litt love/hate med mt 07😊
Som jeg har nevnt ørten ganger tidligere så er ikke MT09 og 07 de syklene det oser opplevd kvalitet av med tanke på materialvalg. Jeg har vasket bimmern utallige ganger og enda kan man ikke skimte en eneste ripe i displayet mitt, selv om det er av plast.

Man får stort sett ett hva man betaler. Sånn er det bare. Der Yamaha har satset 100% tror jeg er på teknisk kvalitet. Det viser jo statistikken også. Selv om jeg synes jeg har hørt veldig mye om ulyder fra folk her inne som eier MT09/07/MT10. Men de ulydene bør jo ikke ha noe å si for driftsikkerheten sånn sett så klart...

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: spørsmål rundt yamaha mt-07

Legg inn av Bjerknez »

Jo flere duppeditter sykkelen har jo større er sjansen for at feil dukker opp.

Svar