Yamaha MT07 RUST :O

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Yamaha MT07 RUST :O

Legg inn av Juicebox »

Nå må du skjerpe deg her. Wtf?! At du mener det du sier er riktig, ja da er det riktig for deg. På papiret er wd40 hovedsakelig et løsemiddel og ikke et smøremiddel. Det er forskjell mellom fakta og påstander. Skal man smøre så burde man bruke noe som er ment for dette. Voks opp!

Brukeravatar
Rune75
Innlegg: 1041
Registrert: 17 jun 2013, 09:29
Motorsykkelen din: Din MC her

Re: Yamaha MT07 RUST :O

Legg inn av Rune75 »

Juicebox skrev: 10 apr 2018, 16:40 .....Wd40 er ingen smøremiddel, det er en løsemiddel.....
Juicebox skrev: 11 apr 2018, 00:05 ..... wd40 hovedsakelig et løsemiddel og ikke et smøremiddel.....
Min påstand var at wd40 smører, og det ser ut til at du har endret mening og er enig med meg. Så bra. Beklager til TS for OT.

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Yamaha MT07 RUST :O

Legg inn av Juicebox »

Voks opp. WD står for Water Displacement og det er ikke ment som et smøremiddel. Jeg endret det for å ikke kverulere som deg. Les deg opp og know your facts right son! Jeg kan begynne å ramse opp fakta og komme meg ned på nivået ditt ved å være en drittunge, men dette er ikke en riktig plattform å gjøre det på. Igjen, voks opp og ikke lag kvalme, Rune. Hold det saklig :thumleft

mekkern
Innlegg: 7542
Registrert: 06 nov 2008, 22:42
Motorsykkelen din: flere -til div kjøring.
Sted: Tranby

Re: Yamaha MT07 RUST :O

Legg inn av mekkern »

Fra WD40 sin hjemmeside:
Known as the “can with thousands of uses,” WD-40® helps those who live life hands on protect metal from rust and corrosion, penetrate and free stuck parts, displace moisture, and lubricate just about anything.

Det står «lubricate» så jeg antar de mener det er smøring også.

Men at det finnes bedre langtidssmøring er det helt klart.
当有疑问时踢你的敌人在生殖器上,你可以道歉后

Brukeravatar
Juicebox
Innlegg: 849
Registrert: 11 mai 2015, 23:46
Motorsykkelen din: -

Re: Yamaha MT07 RUST :O

Legg inn av Juicebox »

Stemmer at de nevner det, men det er selvfølgelig noe de skriver for å selge. Det som er i flasken motsier det i alle fall! ;)

Brukeravatar
zarni
Innlegg: 78
Registrert: 20 feb 2018, 09:46
Motorsykkelen din: KTM DUKE 790

Re: Yamaha MT07 RUST :O

Legg inn av zarni »

Til ts: Vet ikke om du har fikset problemet siden det er såppas lenge siden du lagde tråden. Men jeg hadde iallefall samma problem som deg, istedet for å gå innom alle butikker som finnes for å finne nye skruer og erstatte de nedrusta med, kan du skru ut de rustne skruene og sette dem i edikk over en dag eller to. Edikk er en svak syre som nøytraliserer rusten og løser det opp. Funker fjell om det er snakk om overflate rust. Mine rustne skruer så helt nye ut etter eddik-bad, vask og smøring med wd40.
2015 BMW S1000R
2017 Honda MSX125
2015 Triumph Street Triple 675R
2015 KTM RC 390

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22752
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Yamaha MT07 RUST :O

Legg inn av Bjerknez »

Synes det hører rart ut at skruer skal ruste jeg da... på en helt ny sykkel....

Men man bruker vel billigste leverandør....?

Brukeravatar
Jompa
Moderator
Innlegg: 6954
Registrert: 08 jan 2011, 14:52
Motorsykkelen din: Triumph Sprint GT 1050
Sted: Alta

Re: Yamaha MT07 RUST :O

Legg inn av Jompa »

Her er datablad fra produsenten av WD 40, så kan alle selv vurdere om det er et smøremiddel eller ikke.

https://www.wd40company.com/files/pdf/w ... 952473.pdf
De svake øyeblikkene er de beste øyeblikkene.

Svar