Suzuki GSXR600 K6 tuning

Forum for fulleffekt tung-MC
Svar
SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Screenshot_2015-10-11-20-04-55.png
Hei.

Dette er de mitt første innlegg på denne
siden, tenkte og fortelle litt om sykkelen
og håper dere har noen forslag til
modifikasjoner.

Suzuki gsxr600 k6:
26 000km

LeoVince slip-on.
PC3.
Cordona quicshifter.
Justerbare fotholdere og fotbrems
for bedre sitte stilling.
2'finger clutch og bremse hendler i alu.

KN luft filter og 15-47/520 drev/kjede
er på vei i posten.
Org drev/kjede er 16-43/520.

Vurdere til sommeren 2016:

Ny ECU eller PC5+autotune+o2killer.
Yoshimura full carbon eksos.

Mvh. Simon.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av AJ »

Velkommen hit til MCsiden, SimonK6 :vs .

Syns sykkelen er bra modifisert allerede, jeg... ;-)
Ny ECU?
Jeg ville nok heller brukt pengene på andre ting. Putt de i reisekassa i stedet :-) .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

ZZR-Erling

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av ZZR-Erling »

Symtec varmeholker

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av AJ »

ZZR-Erling skrev:Symtec varmeholker
Yes!
Varmeholker har vist seg å være et must. Har hatt det på alle syklene mine siden TDM'en i 2006. Hadde Symtec på den og det funket som bare det :thumleft .
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Voksen
Innlegg: 323
Registrert: 06 mar 2012, 17:50
Motorsykkelen din: Suzuki GSX F 600 2002

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Voksen »

Fin sykkel!
Einig med AJ i å heller prioritere reisekassa, men varmeholker er nok ikke dumt. Det savner jeg selv.

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Takker for det. Syns ikke den går bra nokk, så tror de blir ny ecu og mappe den skikkelig med ny full eksos før sommeren forhåpentligvis :) hehe Håper på 140whp uten og åpne motor.
Sist redigert av SimonK6 den 30 des 2015, 15:59, redigert 1 gang totalt.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Varmeholker er det eneste jeg rett og slett har gjort meg fullstendig avhengig av. Løp og kjøp :thumleft
Ser bra modda ut allerede den sykkelen.

Velkommen til forumet :vs

Tysnes
Innlegg: 845
Registrert: 06 des 2009, 14:00
Motorsykkelen din: yamaha tdm 900 04, Honda cb 750 f 83
Sted: Tysnes

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Tysnes »

SimonK6 skrev:Takker for det. Syns ikke den går bra nokk, så tror de blir ny ecu og mappe den skikkelig med ny full eksos før sommeren forhåpentligvis :) hehe Håper på 140whp uten og åpne motor.
Vel,140whp uten å åpne motor. Da skal eg ete hjelmen min :lol Du må nok opp i kubikk,med di ønskene. Har du vert på dynobenk, etter siste oppgradering ?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

SimonK6 skrev:Takker for det. Syns ikke den går bra nokk, så tror de blir ny ecu og mappe den skikkelig med ny full eksos før sommeren forhåpentligvis :) hehe Håper på 140whp uten og åpne motor.
Uten at jeg skal påberope meg store kunnskaper (les: ingen) når det kommer til det tekniske så høres det risikabelt og eller vanskelig ut og få 140HK'er ut av denne motoren uten å åpne den. ?

Har selv kjørt en Yamaha R6 og det som er typisk med slike sykler etter min mening er den totale mangelen på bunndrag. Den våkner ikke til live før fartsgrensene er brutt og det gjør kraftregisteret litt ubrukelig på landeveien. Nå har jo ikke jeg kjørt din sykkel, men anntar at R6 befinner seg i mer eller mindre samme segment?

Personlig ville jeg tatt vare på sykkelen og beholdt den som den er hvis jeg var deg. Sikkert lettere å selge også hvs du ikke har tuklet dor mye med den? Alternativt kan du jo vurdere å bytte den inn i en 1000cc og då i både pose og sekk?

Uansett så synes jeg sykkelen din er tøff. En av de tøffere GSXR 600K6 jeg har sett. Ta vare på den, og ikke ødelegg den :thumleft

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Var i benk og fikk 126whp, håper på 14whp ved ny ECU fra skikkelig leverandør, o2killer og fullt race yoshimura carbon eksos.. Skal ikke si de sikkert men tror de skal gå med tanke på jeg har PC3 og LeoVince slip-on nå.. :) Har vurdert noen GP dyser og som har mye finere bensin "sprut" som gjør at den forbrenner og tenner bedre samt kn filter for litt mer luft gjennomstrømning :)

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Noen flere bilder :)
IMG_20151209_195521.jpg
IMG_20150820_013649.jpg
Screenshot_2015-10-12-03-59-34.png
edited_Screenshot_2015-12-05-02-10-07.jpg
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Igjen... Er jeg på blank is her, men en ting er antall hester, en annen ting er hvor hestene blir levert? Siden du mener å ha for lite krutt i sykkelen så anbefaler jeg deg å prøve en liter sykkel i steden. :knegg

SimonK6
Innlegg: 66
Registrert: 30 des 2015, 06:04
Motorsykkelen din: Suzuki gsxr600 k6

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av SimonK6 »

Er vel ikke direkte forlite krutt men blir så fort vandt til de! :) 126 hk på bakhjuket fynker bra det og men hadde vert kult og bikka 140 hk på bakhjulet men de får vi nesten bare se når de nermer seg sommeren.

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22744
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av Bjerknez »

Hadde du hatt mer krefter lenger ned i registeret så hadde nok sykkelen din føltes mye "morsommere". Uansett hvor mye du gjør utvendig med maskineriet ditt så vil du fortsatt mangle bunndraget som man får med mer kubikk. Tror jeg da. Andre får arrestere meg på det hvis jeg tar feil :-)

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37763
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Suzuki GSXR600 K6 tuning

Legg inn av AJ »

Bjerknez skrev:Andre får arrestere meg på det hvis jeg tar feil :-)
Du har helt rett.

Husker fortsatt hvor morsomt det var med min Yamaha TDM 900 med "stusselige" 86 HK flise forbi vepssummende 600'er... :knegg .
Bra moment på rett sted i turtallskurven der det gjaldt - ikke minst ut av svinger.
Morsomt!
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar