Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Forum for fulleffekt tung-MC
Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 234
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av Atrox »

Snapchat-2064479584.jpg
Uoriginal lykt
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38179
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av AJ »

Riktig farge, helt klart!
Og ser for øvrig veldig bra ut :thumleft

Bruksmerker på f.eks. ventildeksler på motor og andre steder må man naturligvis regne med på en slik sykkel.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 234
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av Atrox »

Snapchat-777987512.jpg
Uoriginale instrumenter, antageligvis største problemet med sykkelen. Alle controller funker, de fleste varsellamper funker men en som er merket ECU lyser konstant samt varsel for lavt bensinnivå. Alle ledninger i bakkant er klipt og spleiset inn i de nye instrumentene - der blir det på sikt en større ryddejobb.
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 234
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av Atrox »

ErikW skrev: 24 mai 2024, 23:10 Trodde kanskje dette var den som liggerpå Blocket til 24 t kr, men det er det ikke ser jeg.
Hva måtte du gi for denne da?
Den på Blocket så utrolig bra ut - ser ut som et knallkjøp!

Brukeravatar
haakeik
Innlegg: 720
Registrert: 17 mar 2016, 08:11
Motorsykkelen din: 2013 Moto Guzzi Stelvio NTX 1200
Sted: Asker området

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av haakeik »

Jeg har brukt MSP mye, når jeg trenger deler til min Stelvio.
https://www.motorcyclespareparts.eu/en/ ... otorcycles.
Eller bruker artikkelnummeret for å søke på Google etter billigere deler.

ErikW
Innlegg: 722
Registrert: 17 des 2019, 13:19
Motorsykkelen din: BMW R1200GS - Yamaha BT1100 Bulldog + Div. Tempo
Sted: Skien

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av ErikW »

Atrox skrev: 25 mai 2024, 22:20
ErikW skrev: 24 mai 2024, 23:10 Trodde kanskje dette var den som liggerpå Blocket til 24 t kr, men det er det ikke ser jeg.
Hva måtte du gi for denne da?
Den på Blocket så utrolig bra ut - ser ut som et knallkjøp!
Er selv litt sugen på den på Blocket. Kan du si noe om kjørefølelsen osv. til meg a ?

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 234
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av Atrox »

Bare kjørt den veldig forsiktig frem til jeg får tatt service og gått over sykkelen, men sammenlignet med BMW F650CS (samme årsmodell) som jeg også har så virker den noe sprekere (begge har ca 50hk), litt mer vibrasjoner, begge har veldig lik girkasse (dvs ingen av disse er silkemyke i gira, føles litt røffe men går alltid i gir som de skal). Guttungen på 12 liker Guzzien best - mer komfortabel å sitte bakpå. Jeg er 1.80 høy og Brevaen oppleves lav, men komfortabel.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 234
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av Atrox »

Hørt mye rart om italienske sykler og el, men her tipper jeg noen har tafsa etter at sykkelen forlot samlebåndet.. noen med erfaring med å bytte ledningsnett? Overkommelig for en som liker å skru, men som ikke har overvettes med peiling?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

BjørnSover
Innlegg: 402
Registrert: 01 des 2020, 21:34
Motorsykkelen din: BMW R1200GSA 2018
Sted: Stavanger

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av BjørnSover »

Tror trikset her er å bytte alt til røde kabler - sånn at det matcher sykkelen 😅

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 234
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av Atrox »

Av alle ting fikk jeg plutselig en hyggelig melding av forrige eier! Er han som har bytta da originalinstumenter gikk heden og det var umulig å få tak i nytt. Han har merka alt med nummere så det er en logikk i det en ser på bildet. Samt hadde originalhåndbok han kunne sende meg - moro!

Online
Brukeravatar
Kjellrf
Innlegg: 1607
Registrert: 31 aug 2009, 15:15
Motorsykkelen din: Kawa, Honda og Guzzi
Sted: Sandefjord

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av Kjellrf »

Atrox skrev: 26 mai 2024, 08:45 Bare kjørt den veldig forsiktig frem til jeg får tatt service og gått over sykkelen, men sammenlignet med BMW F650CS (samme årsmodell) som jeg også har så virker den noe sprekere (begge har ca 50hk), litt mer vibrasjoner, begge har veldig lik girkasse (dvs ingen av disse er silkemyke i gira, føles litt røffe men går alltid i gir som de skal). Guttungen på 12 liker Guzzien best - mer komfortabel å sitte bakpå. Jeg er 1.80 høy og Brevaen oppleves lav, men komfortabel.
Får si som en gammel bekjent av meg sa da han prøvde min California EV, Moto Guzzi vibrerer ikke, den rister! ;)
Medlem av Tønsberg mc klubb
Eier: Z1000A2, CX500, V7 Sport, ZZR600 E6
Har kjørt og eid mc siden 1980.

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 234
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av Atrox »

Kompis testet den her om dagen, han har stort sett bare erfaring med V-Strom fra før - "hva er det som skjer når jeg gir gass?? Hele sykkelen beveger seg jo fra side til side!" 😂

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38179
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av AJ »

Atrox skrev: 12 jun 2024, 15:22 Kompis testet den her om dagen, han har stort sett bare erfaring med V-Strom fra før - "hva er det som skjer når jeg gir gass?? Hele sykkelen beveger seg jo fra side til side!" 😂
Er ganske så merkbar denne høyrevridningen på eldre modeller. Var det også på min 2012 mod. Stelvo, mens på V85 TT og min V7 Special er den langt fra like framtredende.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Brukeravatar
Atrox
Innlegg: 234
Registrert: 18 jan 2017, 21:44
Motorsykkelen din: GPZ500s, F650CS, XJ600, Breva 750IE

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av Atrox »

Moro med nye utfordringer - alltid hørt at Guzziene er enkle å justere ventiler på så da ble det å løpe ned i furtebua og finne frem verktøy. .15 på innsug og .20 på eksos. Syntes selv det gikk høvelig greit, i alle fall til å være første gang jeg gjør noe slikt. Skru alt tilbake, inn med nye plugger når en først er i gang og så prøvestarte. Hmm, så vidt den vil tenne, nekter å gå på tomgang og låter helt crap! Ikke helt det jeg forventet. Tenker seff først at her har jeg gjort noe feil under justeringa, men får et innfall om å hive inn de gamle pluggene (viktig å begynne i den enkle enden) - starter som normalt igjen, går definitivt penere enn før (nytt luftfilter+oljeskift er gjort) og er stort smil mellom ørene :) Er det slik at en burde synce gass-spjeld etter ventiljustering? Noe en gjør selv?
Du har ikke de nødvendige tillatelsene for å vise filene som er tilknyttet dette innlegget.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 38179
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: Den j*vla impulskontrollen - Moto Guzzi Breva

Legg inn av AJ »

Atrox skrev: 15 jun 2024, 19:13 Moro med nye utfordringer - alltid hørt at Guzziene er enkle å justere ventiler på så da ble det å løpe ned i furtebua og finne frem verktøy. .15 på innsug og .20 på eksos. Syntes selv det gikk høvelig greit, i alle fall til å være første gang jeg gjør noe slikt. Skru alt tilbake, inn med nye plugger når en først er i gang og så prøvestarte. Hmm, så vidt den vil tenne, nekter å gå på tomgang og låter helt crap! Ikke helt det jeg forventet. Tenker seff først at her har jeg gjort noe feil under justeringa, men får et innfall om å hive inn de gamle pluggene (viktig å begynne i den enkle enden) - starter som normalt igjen, går definitivt penere enn før (nytt luftfilter+oljeskift er gjort) og er stort smil mellom ørene :) Er det slik at en burde synce gass-spjeld etter ventiljustering? Noe en gjør selv?
Justerte aldri ventilene selv den tiden jeg var Moto Guzzi Stelvio eier. Men gjorde flere sync'er med et dertil egnet verktøy, som jeg fortsatt har.
Sync'ingen gjorde jeg de gangene jeg tydelig merket vibrasjonsøkning og litt ujevn motorgange. Ble merkbart bedre hver gang.
Guzzimotorene er helt avhengig av å være i balanse og riktig justert. Husk, dette er motorer uten balanseaksler.
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Svar