Honda CBR250R

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
TrondA
Innlegg: 148
Registrert: 30 mar 2010, 09:10
Motorsykkelen din: Kawa1000/SuzDL650/HondaANF
Sted: Ridabu

Re: Honda CBR250R

Legg inn av TrondA »

Sven Berli har skrevet en lang og god artikkel om 250 - klassen i siste nummer av MC-avisa; 04/11. Artikkelen påpeker nettopp det faktum at motorstørrelsen er godt tilpasset norske fartsgrenser og kjøreforhold. Dette er en miljøvennlig og ressurstilpasset sykkeltype. Jeg holder meg under 3dl på mila stort sett på alle mine turer på 250-sykkel. Kost-nytte forholdet er temmelig optimalt. Problemet med 250 - klassen er passasjerkapasitet. Den har egentlig motor nok, men ikke plass. Skal to personer trives på veien over lengre avstander, må man helst ty til "sofaskuter", Piaggio MP3 300 og SYM 300 GTS og sånne ting. Da er vi litt ute i et annet landskap...
Denne tråden handler om Honda CBR 250R. Den ble omhyggeølig omtalt, men ikke produkttestet i nevnte artikkel i MC-Avisa. Denne modellen fremstår som en fryktinngytende konkurrent i klassen. Jeg hadde valgt Kawa Ninja 250r på nytt, men tankepausen ville blitt enda lengre... Jeg har hatt utbytte av en raskere motor i høye hastigheter, men har enda ikke savnet ABS - bremser som Hondaen kan skryte av.

Svar