Oppkjøring

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Svar
Thomas1523
Innlegg: 43
Registrert: 28 aug 2019, 16:43
Motorsykkelen din: Suzuki GSX R125 125cc 2018

Oppkjøring

Legg inn av Thomas1523 »

Hei
Jeg holder på med lett mc lappen og er ferdig med alle trinnvurderingene og kursa, har ikke kjørt veldig mye sykkel men har hatt noen kjøretimer. Læreren sier at kjøringa mi for det meste er grei men at jeg må øve mer i byen og litt diverse småting ellers. Jeg får øvelseskjørt en del denne helga og får da øvd i byen og i kjøregården, på landevei er det for det meste greit.

Så spørsmålet mitt er kanskje litt vanskelig å svare på, men burde jeg ha oppkjøring eller utsette den? Er det stor sjanse for at jeg vil bestå? Har jo ikke lyst til å stryke i det hele tatt da jeg må vente 4 uker og betale ca 3500 kroner på nytt, men samtidig vil jeg ha lappen så fort som mulig.

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Oppkjøring

Legg inn av HeHy »

Du sier ingenting om når oppkjøringa er, eller om du skal ha flere kjøretimer før denne. Hvis kjørelæreren din sier at du er klar, så er du klar. Resten er bare nerver, hvis du selv synes du absolutt ikke er klar så kan det være lurt med ett par ekstra kjøretimer med fokus på ting du synes du kan bli bedre på, eventuelt ting du synes er vanskeligere.

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk


Thomas1523
Innlegg: 43
Registrert: 28 aug 2019, 16:43
Motorsykkelen din: Suzuki GSX R125 125cc 2018

Re: Oppkjøring

Legg inn av Thomas1523 »

HeHy skrev: 19 mai 2020, 22:25 Du sier ingenting om når oppkjøringa er, eller om du skal ha flere kjøretimer før denne. Hvis kjørelæreren din sier at du er klar, så er du klar. Resten er bare nerver, hvis du selv synes du absolutt ikke er klar så kan det være lurt med ett par ekstra kjøretimer med fokus på ting du synes du kan bli bedre på, eventuelt ting du synes er vanskeligere.

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk
Glemte å skrive når den var, det er mandagen neste uke, læreren sier at han ser mye bra med kjøringa men at jeg trenger å bli bedre på bykjøring og mengdetrening, så han sa at jeg burde øvelseskjøre mye til helga. Skal ikke ha flere kjøretimer før denne nei.

Brukeravatar
HeHy
Innlegg: 508
Registrert: 07 okt 2015, 16:05
Motorsykkelen din: Kawasaki ZX6R 2006, Honda VFR750F 1997
Sted: Kristiansand

Re: Oppkjøring

Legg inn av HeHy »

Da ville jeg fokusert mye på tingene kjørelærer snakker om, men også ta et par runder med krypkjøring, og landevei for å være sikker på at det sitter. Husk å be ledsager om å veilede, gjerne ha fokus på det du vet at bør ses mer på, feks sporvalg, bremseberedskap, årvåkenhet i trafikken og generell kontroll.
Lykke til med oppkjøring!

Sent from my ELE-L29 using Tapatalk


Svar