Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Prat, råd og tips for dere med lett-MC, crossere o.l.
Brukeravatar
KåreDump
Innlegg: 709
Registrert: 27 feb 2015, 15:24
Motorsykkelen din: Støypjernskomfyr med vesker

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av KåreDump »

Hounds skrev:Tror det ville vært tortur for sykkelen å kjørt den i 9 timer per dag to dager i strekk!
Spørs om ikke det hadde vært tortur for føreren også?

Har kjørt over 1.000km på en dag og dagsetapper på 10-12timer, men det er etter min smak alt for langt! Man skal kose seg på tur, og å legger man opp til mer enn 40-50 mil om dagen så blir det mer jobb enn tur.

Men nå er jo jeg en gammel gubbe (ca 3x din alder), så du kan nok strekke dagene litt mer enn meg. :twothumbs:
I never apologize.
I'm sorry, but that's just the way I am.

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

KåreDump skrev:
Hounds skrev:Tror det ville vært tortur for sykkelen å kjørt den i 9 timer per dag to dager i strekk!
Spørs om ikke det hadde vært tortur for føreren også?

Har kjørt over 1.000km på en dag og dagsetapper på 10-12timer, men det er etter min smak alt for langt! Man skal kose seg på tur, og å legger man opp til mer enn 40-50 mil om dagen så blir det mer jobb enn tur.

Men nå er jo jeg en gammel gubbe (ca 3x din alder), så du kan nok strekke dagene litt mer enn meg. :twothumbs:
Hahaha jepp.. Tror nok jeg heller vil ta en overnatting i stede for å kjøre så sinnsykt langt med en så ekstrem sitte stilling (har ikke prøvd den enda ;) )
Men det plinger litt i hodet mitt når folk spør hvorfor i helsikken jeg ikke kan ta en annen vei enn motorvei, som da er mye gøyere og bedre opplevelse:) Så jeg vil nok velge en annen vei enn motorveien.. Jeg har allerede sett på kart om noen alternative ruter jeg kan ta hehe ;)
Myyyyye forskjellig! Gleder meg så sykt

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

Har bare en artig ting å fortelle før jeg går og trener ;)

For rundt 7-8 år siden, hvis ikke mer (?), (ja jeg var motorsykkel entusiast på den tiden og) Så var meg og pappa og kjøpte is på en kafe.. Rett over den kafeen lå den en mc butikk, som jeg da teyglet pappa om å få lov til å gå inn i og se.. Jeg fikk lov etter hvert, og når jeg kom inn, så såg jeg drømme sykkelen min som da var.. Kawasaki Ninja ;)
Jeg var jo dum og liten, så jeg spurte han mannen i kassen om jeg kunne kjøpe den sykkelen (kostet nærmere 300,000), han bare lo og sa nei...... Så jeg ble skuffa..
Men,
Han gidde meg et ekte kawasaki ninja merke som ble brukt på noen av sykklene (klistre merket).. Jeg husker enda at jeg sa til mannen at jeg skulle feste den på min sykkel når jeg fikk mc..
Så fra den dagen for snart 8 år siden, så sitter det enda i hodet på meg haha :lol
Og hinn dagen, så rydda jeg litt her og der! Og hva finner jeg?? Jo! Klistre merket han gidde meg!
Så no om ett år, så skal drømmen gå i oppfylelse, og det beste av alt er at jeg holder løfte jeg ga til den mannen for snart 8 år siden haha :lol

Her er det :)
Bilde




Sent from my iPad using Tapatalk

JK95
Innlegg: 1081
Registrert: 29 okt 2011, 16:48
Motorsykkelen din: Ducati Streetfighter 1098
Sted: Trondheim

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av JK95 »

Konge! :D Har selv sett bilder av meg selv som 3 år med skinnjakke, solbriller og pottehjelm i sidevogna til mamma, så det er slått inn med morsmelka denne fæle sykdommen "motorsykkelisme" :P

Hounds
Innlegg: 145
Registrert: 28 mar 2016, 16:09
Motorsykkelen din: Jobber med saken

Re: Sykkel som klarer 120km/t i en time og kan kjøre fra Bergen til Sverige på 2 dager

Legg inn av Hounds »

JK95 skrev:Konge! :D Har selv sett bilder av meg selv som 3 år med skinnjakke, solbriller og pottehjelm i sidevogna til mamma, så det er slått inn med morsmelka denne fæle sykdommen "motorsykkelisme" :P
Haha :twothumbs:
Once a biker, always a biker :thumleft

Svar