Forslag til endringer...

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Forslag til endringer...

Legg inn av Bjerknez »

Det er to ting jeg merker jeg savner litt i forumet så jeg velger å lufte forslaget her...

1. Savner en "Likes" knapp. Det som er viktig er at alle kan se hvem som har klikket på "Like" knappen.

2. Savner også muligheten til å få opp en direkte link til et innlegg man kan kopiere inn i andre tråder eller på nett forøvrig. I dag må man finne riktig side i tråden hvor innlegget er og linke til hele siden, i stede for at den som klikker på linken kan komme direkte til innleget man vil vise.

Er dette noe som kan gjennomføres eller som andre savner, eller er det kanskje bare meg?

Brukeravatar
Tommas
Innlegg: 1251
Registrert: 06 aug 2014, 11:27
Motorsykkelen din: KTM Super Duke 1290 R
Sted: Buskerud

Re: Forslag til endringer...

Legg inn av Tommas »

+1 får duge, enn så lenge ;-)

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Forslag til endringer...

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:Det er to ting jeg merker jeg savner litt i forumet så jeg velger å lufte forslaget her...

1. Savner en "Likes" knapp. Det som er viktig er at alle kan se hvem som har klikket på "Like" knappen.

2. Savner også muligheten til å få opp en direkte link til et innlegg man kan kopiere inn i andre tråder eller på nett forøvrig. I dag må man finne riktig side i tråden hvor innlegget er og linke til hele siden, i stede for at den som klikker på linken kan komme direkte til innleget man vil vise.

Er dette noe som kan gjennomføres eller som andre savner, eller er det kanskje bare meg?
Nr 1 har vel vært snakket om før tror jeg. Mener at den funksjonen ikke er til stede.

Nr 2, hvis jeg forstår deg rett, er en direkte link til et bestemt innlegg på forumet. Den er her, ihvertfall fra pc. Trykk på bildet av arketcoppectil høyre. Da vil adressefeltet i nettleseren endre seg til å gjelde dette spesifikke innlegget. Var det svar på spørsmålet?
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22864
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag til endringer...

Legg inn av Bjerknez »

SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:Det er to ting jeg merker jeg savner litt i forumet så jeg velger å lufte forslaget her...

1. Savner en "Likes" knapp. Det som er viktig er at alle kan se hvem som har klikket på "Like" knappen.

2. Savner også muligheten til å få opp en direkte link til et innlegg man kan kopiere inn i andre tråder eller på nett forøvrig. I dag må man finne riktig side i tråden hvor innlegget er og linke til hele siden, i stede for at den som klikker på linken kan komme direkte til innleget man vil vise.

Er dette noe som kan gjennomføres eller som andre savner, eller er det kanskje bare meg?
Nr 1 har vel vært snakket om før tror jeg. Mener at den funksjonen ikke er til stede.

Nr 2, hvis jeg forstår deg rett, er en direkte link til et bestemt innlegg på forumet. Den er her, ihvertfall fra pc. Trykk på bildet av arketcoppectil høyre. Da vil adressefeltet i nettleseren endre seg til å gjelde dette spesifikke innlegget. Var det svar på spørsmålet?
1. Jeg er klar over at den ikke er tilstede, men detet kan lett legges til ved hjelp av plugin som man evt. må konfigurere litt. Har selv gjort dette i en del PHPBB forum, men det er noen år siden dog.

2. Det har du jaggu rett i! Punkt nummer to er dermed løst :lol :thumleft

Banditmannen
Innlegg: 2419
Registrert: 02 mar 2010, 18:40
Motorsykkelen din: 1995 Honda CB500
Sted: Skien

Re: Forslag til endringer...

Legg inn av Banditmannen »

1. :thumleft

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Forslag til endringer...

Legg inn av SuperMorten »

Bjerknez skrev:
SuperMorten skrev:
Bjerknez skrev:Det er to ting jeg merker jeg savner litt i forumet så jeg velger å lufte forslaget her...

1. Savner en "Likes" knapp. Det som er viktig er at alle kan se hvem som har klikket på "Like" knappen.

2. Savner også muligheten til å få opp en direkte link til et innlegg man kan kopiere inn i andre tråder eller på nett forøvrig. I dag må man finne riktig side i tråden hvor innlegget er og linke til hele siden, i stede for at den som klikker på linken kan komme direkte til innleget man vil vise.

Er dette noe som kan gjennomføres eller som andre savner, eller er det kanskje bare meg?
Nr 1 har vel vært snakket om før tror jeg. Mener at den funksjonen ikke er til stede.

Nr 2, hvis jeg forstår deg rett, er en direkte link til et bestemt innlegg på forumet. Den er her, ihvertfall fra pc. Trykk på bildet av arketcoppectil høyre. Da vil adressefeltet i nettleseren endre seg til å gjelde dette spesifikke innlegget. Var det svar på spørsmålet?
1. Jeg er klar over at den ikke er tilstede, men detet kan lett legges til ved hjelp av plugin som man evt. må konfigurere litt. Har selv gjort dette i en del PHPBB forum, men det er noen år siden dog.

2. Det har du jaggu rett i! Punkt nummer to er dermed løst :lol :thumleft

Da overlater vi nr 1 til Crinos. Han er eksperten på dette tror jeg..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Forslag til endringer...

Legg inn av Crinos »

Heia.

Ja en "liker knapp" har vert oppe som tema/ønske tidligere. Det er jo primært en Facebook funksjonalitet, men den basserer seg faktisk på "reputasjon system" fra ymse fora systemer. Det har vert snakk om å innføre det her på MC siden, men foreløpig har vi unnlatt å implementere dette.

+1 :thumleft <- Gjør mye av samme susen i min mening

Fordelen/ulempen med et reputasjons system er at hver enkelt bruker har muligheten til å bedømme et enkelt innlegg og med det også "skribenten" av innlegget. Noen vil selvsagt få masser av "likes" pluss, mange vil være ballanserte, og noen vil muligens få svært negativ omtale/omdømme.
Vi er litt redde for at det kan søte bort brukere, selv om det også kan brukes av oss i mod/admin teamet for å luke ut "råtne egg". Hvilket er primær funksjonaliteten for slike systemer på foras.
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
Haymaker
Innlegg: 576
Registrert: 29 jul 2014, 10:21
Motorsykkelen din: Suzuki GSR600 2007

Re: Forslag til endringer...

Legg inn av Haymaker »

Bjerknez skrev:Det er to ting jeg merker jeg savner litt i forumet så jeg velger å lufte forslaget her...

1. Savner en "Likes" knapp. Det som er viktig er at alle kan se hvem som har klikket på "Like" knappen.
Må være ærlig å si at dette er ikke noe jeg savner. :roll
Men nå bestemmer ikke jeg over hva som skal implementeres.

Brukeravatar
Snikendeugle
Innlegg: 3617
Registrert: 10 apr 2013, 19:32
Motorsykkelen din: MV Agusta F3 800 RC 2018
Sted: Oslo

Re: Forslag til endringer...

Legg inn av Snikendeugle »

Så lenge eventuelt "liker" system ikke spammer ned med notifications så er det vel ok.
MV Agusta F3 800 Reparto Corse 2018
Tidl.: KTM RC 390 2015, KTM Duke 690 2013

Svar