En takk til de som startet denne siden!

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Mc83
Innlegg: 11
Registrert: 13 sep 2014, 15:33
Motorsykkelen din: Suzuki

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Mc83 »

Skulle gjerne formulert meg litt annerledes ja, men er no min mening og sannheten så må da få si det uten at eg slenger drit ?

Dette var jo en "skryte" tråd så da må de da eventuellt tåle noe negativt også ?

Litt artig at eg søkte på mcsiden hos vår kjære venn google og fant mange tråder som handler om AJ og hans metoder.
Kjenner det så godt igjen fra da mc-forumet var populært.

Brukeravatar
Flanker
Innlegg: 1530
Registrert: 19 apr 2013, 09:02
Motorsykkelen din: Triumph Tiger Explorer
Sted: Berger, Svelvik
Kontakt:

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Flanker »

Du slenger ikke dritt? Personkarakteristikker som spydig, barnslig og drittunge er nettopp det. Det samme er din plassering av ansvar for at et annet MC forum har gått dukken. Noe som får meg til å spørre meg om din rolle i det forumet, og hva motivasjonen for bitterheten egentlig er.

Du påberoper deg i tillegg først at dette er din mening og deretter at ytringsfrihet er en dyd. Så blir det plutselig ikke din mening lengre, men en sannhet? Å gi kritikk har jeg ingen problemer med, men måten du gjør det på er svært spydig, barnslig og det er nesten så jeg mistenker at du er en drittunge. Å nei, vent... Det var jo ikke deg! Beklager ;-)

Mc83
Innlegg: 11
Registrert: 13 sep 2014, 15:33
Motorsykkelen din: Suzuki

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Mc83 »

Flanker skrev:Du slenger ikke dritt? Personkarakteristikker som spydig, barnslig og drittunge er nettopp det. Det samme er din plassering av ansvar for at et annet MC forum har gått dukken. Noe som får meg til å spørre meg om din rolle i det forumet, og hva motivasjonen for bitterheten egentlig er.

Du påberoper deg i tillegg først at dette er din mening og deretter at ytringsfrihet er en dyd. Så blir det plutselig ikke din mening lengre, men en sannhet? Å gi kritikk har jeg ingen problemer med, men måten du gjør det på er svært spydig, barnslig og det er nesten så jeg mistenker at du er en drittunge. Å nei, vent... Det var jo ikke deg! Beklager ;-)

Hehe, takk for en oppkvikker på en tidlig morgen :)

Joda, som eg sa så kunne eg nok formulert meg litt annerledes, og skulle nok helst ha gjort det.
Men skal ærlig innrømme at eg blei mer og mer irritert jo mer eg leste om mcsiden.

Men eg skal dele det opp litt til deg :

Sannheten var at de ( han) var en av årsakene til at ett forum blei ødelagt.
Aj som tydligivs har kastet ut en tidligere konkurent ( Godtvoksen eller hva han kalte seg) gjorde jo akkurat det samme selv for noen år siden da mc-forumet var oppe,og AJ sammen med ulveflokken reklamerte for mcsiden!!

Min mening og ytringsfriheten er det som eg skrev om de, uten at eg behøver å gjenta det.

men dette ødelegger skrytetråden så foreslår av vi eventuellt avslutter, eller ikkje.

Edit: glemte å svare på hva eg hadde med mc-forumet å gjøre. Sannheten er at eg var ikkje noe annet enn en vanlig bruker.

Brukeravatar
AJ
Administrator
Innlegg: 37764
Registrert: 30 sep 2006, 18:46
Motorsykkelen din: KTM 1290 SA S, ('18), Moto Guzzi v7 850 Special 100 year Anniversary
Sted: Lunner på Hadeland
Kontakt:

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av AJ »

Mc83 skrev: Aj som tydligivs har kastet ut en tidligere konkurent ( Godtvoksen eller hva han kalte seg) gjorde jo akkurat det samme selv for noen år siden da mc-forumet var oppe,og AJ sammen med ulveflokken reklamerte for mcsiden!!
Her er det tydeligvis en som ikke har fulgt med i timen.
Så mange feil og merkelig påstandser i løpet av en setning er det lenge siden jeg har sett, gitt :knegg
________________________________________________________________________
De som ønsker å bidra økonomisk til driften av forumet kan benytte et av alternativene her.

MC'er:
Suzuki GSX 1100 EF, 1985 (1991), Yamaha TDM 900, 2006 (2006 - 2010), Triumph Tiger 1050 SE, 2010 (2010 - 2012), Moto Guzzi Stelvio 8V, 2012 (2012 - 2015), KTM 1290 Super Adventure, 2015 (2015 - 2018), KTM 1290 Super Adventure S, 2018 (2018 - -->), KTM 390 Duke, 2021 (2021 - 2023), Moto Guzzi V7 850 Special 100 Anniversary (2023 - -->)
KTM 1290 SA S - nok en god grunn til oppmaskinering Bilde

Mc83
Innlegg: 11
Registrert: 13 sep 2014, 15:33
Motorsykkelen din: Suzuki

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Mc83 »

AJ skrev:
Mc83 skrev: Aj som tydligivs har kastet ut en tidligere konkurent ( Godtvoksen eller hva han kalte seg) gjorde jo akkurat det samme selv for noen år siden da mc-forumet var oppe,og AJ sammen med ulveflokken reklamerte for mcsiden!!
Her er det tydeligvis en som ikke har fulgt med i timen.
Så mange feil og merkelig påstandser i løpet av en setning er det lenge siden jeg har sett, gitt :knegg
Så dere reklamerte altså ikkje for mcsiden da dere var på mc-forumet ?

Og du heiv heller ikkje ut godtvoksen pga du mente at navnet på forumet hannes var for likt ditt eget ?

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Sv: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av sankyo »

Mc83 skrev:
Edit: glemte å svare på hva eg hadde med mc-forumet å gjøre. Sannheten er at eg var ikkje noe annet enn en vanlig bruker.
Det håper jeg da ikke. Den vanlige brukeren her møter andre med respekt. Du må gjerne sjekke Wikipedia om du lurer på hva jeg sikter til.
Live long and prosper :janikk

Mc83
Innlegg: 11
Registrert: 13 sep 2014, 15:33
Motorsykkelen din: Suzuki

Re: Sv: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Mc83 »

sankyo skrev:
Mc83 skrev:
Edit: glemte å svare på hva eg hadde med mc-forumet å gjøre. Sannheten er at eg var ikkje noe annet enn en vanlig bruker.
Det håper jeg da ikke. Den vanlige brukeren her møter andre med respekt. Du må gjerne sjekke Wikipedia om du lurer på hva jeg sikter til.
Hehe, huff og huff.

Kanskje du skulle sjekket opp respekt og toleranse før du uttaler deg?

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Bjerknez »

Mc83 skrev:Eg er ny her så skal ikkje utale meg om folka her inne. Er folkemassen stor nok er det uansett masse kunnskap å hente om det er det en er på jakt etter.

Det eg derimot kan si er at eg er ikkje noe stor fan av Aj og eventuellt Ragnild ( om hun er fortsatt er her ) og resten av ulveflokken..

Noen mer spydige og barnslige mennesker som er godt opp i åra skal du leite lenge etter.
Skulle nesten tro de var drittunger hadde det ikjke vært for ordforådet de brukte.

De var en av årsakene til at ett av norges daværende største mc forum ( mc-forumet.no) gikk til dunders med litt hjelp fra en liten nedeperiode pga hostingselskapet gikk konken.

De lagde så sure miner der inne og tålte så lite motgang at en skulle tro de hadde en del komplekser mot det å få kritikk..
Nei, elendige mennesker med store komplekser.

No blir eg vel hevet ut regner eg med, men dette bør de no ihvertfall tåle. Ytringsfrihet er en dyd !!
Du har jo selv mer eller mindre innrømmet at du har tråkket over grensen med dette innlegget og det er jo ne god start, for du fremstår ikke som noe bedre selv når jeg leser det du skriver. Legg merke til at jeg skriver "fremstår", noe som vil si at selv om du kanskje ikke er barnslig og oppfører deg som en "srittunge" i virkeligheten så er det nettopp det intrykket du gir oss med slike innlegg.

Du kommer med massive påstander om at AJ og "ulveflokken" har ødelagt en annet forum med slik oppførsel ved siden av server nedetid etc. Nå aner ikke jeg noe som helst rundt dette, men hvis EN person klarer å rassere ett helt forum som du påstår har vært norges største sier mer om forumet enn enkelte medlemer. Var det ingen i MC-forumet som kunne da evt. kastet han ut og reddet situasjonen? Kanskje det var nettopp det dere skulle gjort? (Uten at jeg påstår at det du sier er sant anngående AJ sin oppførsel i annet forum)

Det verste av alt er at du virker veldig bitter og det virker som om dette har gått veldig inn på deg ut fra måten du skriver på. Men allikevel oppretter du en bruker her inne og velger å bli en del av felleskapet. Du skriver hele 7 poster (rundt regnet) før du bombarderer med en slik post. Det gir i vertfall ikke MEG noen gode vibber rundt din tilstedeværelse.

Det er uansett trist at du har oppfattet AJ på den måten, og selv om jeg ikke akkurat deler seng med han selv så kan jeg vel si at førsteinntrykket mitt var at dette var en hyggelig voksen mann, for jeg har nemmelig pratet med han i virkeligheten og det er nettopp det som gjør at MCsiden er et flott sted. Mange av medlemmene her inne treffes nemlig utenfor forumet til tider også og gjemmer seg ikke bare bare et nick. Det gjør at man blir kjent med mange hyggelige mennesker og det gjør at man blir litt mer forsiktig med hva man skriver og at man tenker gjennom et par genger før man kaster ut et surt innlegg.

Skriver jeg noe som jeg ikke hadde turt å sagt face to face til personen det gjelder så lar jeg være.

Jeg tviler meget sterkt på om du kunne fått deg til å kalt AJ for en "drittunge" i virkeligheten...

Toven

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Toven »

jøss, for et imøtekommende innlegg under 10 totale! "Velkommen" te gards :lol

Brukeravatar
tagesk
Innlegg: 2273
Registrert: 05 nov 2008, 12:08
Motorsykkelen din: 2011 BMW R1200GS-A
Sted: Toscana, Italia
Kontakt:

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av tagesk »

Mc83 skrev: Litt artig at eg søkte på mcsiden hos vår kjære venn google og fant mange tråder som handler om AJ og hans metoder.
Eftersom det virker som om du ikke synes dette forumet er bra drevet, hvorfor er du medlem her da?

[TaSK]
Oslo øst
2011 BMW R1200GS-A. 2020: 1k - 2019: 2k - 2018: 3k - 2017: 12K - 2016: 9k - 2015: 18k - 2014: 28k - 2013: 8k - 2012: 19k - 2011: 33k - 2010: 24k - 2009: 23k - 2008: 26k
Info om å kjøre MC i Toscana. Kjøp boken her.
IBA: 33616 (2008)

Mc83
Innlegg: 11
Registrert: 13 sep 2014, 15:33
Motorsykkelen din: Suzuki

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Mc83 »

Vel, alle kan ikkje bli likt av alle.
Og eg sier igjen, JUPP EG SKULLE FORMULERT MEG ANNERLEDES, eg tar det på min kappe.

Aj, var som de aller fleste mennesker likt av flere, men langt fra alle, og han er en klok mann som bidro mye.
Men også dessverre i negativ retning. Og du sier EN mann, men eg sa ikkje 1 mann. De var en gjeng som styrte på og med unge og kanskje litt uerfarne moderatorer så gikk det som det måtte gå.
Masse diskusjoner, akkurat som eg ser her inne og jo mer eg ser her jo mer kjenner eg meg igjen.
Folk blei advart i tide og utide og til slutt valgte AJ selv å stikke med resten av ulveflokken med halen mellom beina.
Bortsett fra at de var innom i ny og ne og reklamerte da.

Han Haeggis fyren oppsumerer vel egentlig alt :

Jeg har hverken angrepet eller forsvart i disse sakene, men så er jeg heller ikke medlem av én menighet. Jeg er aldri fullt med noe sted, bare litt overalt, og trives med det.
Ok - jeg er mod på bike.no, har blogget der, og regnes som en del av den såkalte "ryggraden" på BAN (tidl. ikke-bike), men regner meg fortsatt fri som fuglen til å drite hvor jeg vil.

Så nå skal jeg drite litt her ;)

AJ; hva driver du med?!?!?
Du har i årevis vært på bike.no, da som Blizzard - min viktigste støttespiller i formidlingen av TDM'ens fortreffelighet på norske veier. Mye moro.

Så overtok eller startet (jeg vet ikke hvilken) du mcsiden.no, og reklamerte tidvis ganske agressivt for ditt nye forum. Eskil tok det ganske sprekt, i det minste i plenum, og ditt forum fikk vokse.

...så kom første bike-krig. Den husker du vel? Mod'er som tok av, folk som tok av, harikiri og henrettelser an mass og MANGE nye medlemmer til mcsiden.
Du KAN IKKE ha glemt hvor ødeleggende det var for online-kaféen bike?
Men store bamser tåler mer enn én trøkk før de blir liggende, så bike overlevde, mod-praksis endret, brukerne lyttet til, og mye ble som før.

Andre bike-krig, Attack of the swedes, skrev et nytt kapittel, og endel forlot skuta.
Du fikk igjen nye medlemmer, men denne gangen hadde du konkurranse fra en David som kun eksisterte fordi han ville vise at han KUNNE. Oddsene for at han skulle klare seg mot Goliatene var minimal, men ettårsjubileum er nå fullført, og vel så det.

Begge gangene mener jeg du benyttet sjansen til å hinte om mcsiden? Så DENSLAGS kan du umulig bli forbannet for? Navnelikheten med det siste tilskuddet til norske mcforum kunne du bare ledd av. Enhver kunne se at det ikke var rett forum. ALLE.

Men disse krigene som den gang var...studerte du dem ikke?
Tok du ikke lærdom av hvordan ting ble gjort?
Lot du ikke andres bommerter være en lærepenge for deg?
Jeg kan i hvertfall si deg at de som var direkte involvert i nevnte kriger lærte MYE, og vil nok med svært liten sannsynlighet gjøre samme feil igjen.
Slik - ved å lære av det som IKKE virker - utviklet vi oss fra steinkastende aper til kognitive og abstrakt tenkende vesen.

En av dine pappenheimere nevnte allegorien sandkasse.
La meg fortelle en historie om sandkasser.

I et lite nabolag bodde Ole Karsten, men alle kalte ham OK.
Til en av sine bursdager fikk OK en helt ny sandkasse. Den hadde lite sand til å begynne med, og få leker, men det vokste seg til.
Så var det en dag at noen av de andre sandkassene var blitt skadet, så noen av ungene lette etter en annen plass å leke.
De fant OK's lekegrind.

De ble så mange, leken mangfolden og OK var konge – han digget det, og alt var vel. Såre vel.

En dag kom det allikevel til syne noen som ikke ville leke akkurat som OK ville.
Som hovne byller på en ellers perfekt sfærisk overflate av hrmoni, satt de der og nektet å bygge som han ville. De måtte ut.
Det var da mødrene grep inn – de nektet ham å utvise disse oppviglerne.
Hva de sa, var dette: «Hvis ikke du kan tåle alle de forskjellige individene som er her, er du ikke verdig å ha en så fin sandkasse. Du må tåle at folk tenker, snakker og agerer forskjellig.
Dessuten er det slemt mot dine egne nære venner, for noen av dem er kaanskje venn med både deg og den du vil bortvise. Det er illojalt å tvinge mennesker til å velge mellom dere. Du må velge; tillate mangt og mye, nyte det du liker og se mange trives, eller ta med deg dine aller nærmeste og gå tilbake til den gamle sandkassen. Her får dere ikke bli...»




Bra skrevet og kjekt å se at eg ikkje tok feil angående AJ, da han tydligvis har gjort dette flere ganger over flere år.

men no ødelegges hele tråden her så eg gir meg.
Eg fikk sagt min mening og sier takk og farvel.

Mc83
Innlegg: 11
Registrert: 13 sep 2014, 15:33
Motorsykkelen din: Suzuki

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Mc83 »

tagesk skrev:
Mc83 skrev: Litt artig at eg søkte på mcsiden hos vår kjære venn google og fant mange tråder som handler om AJ og hans metoder.
Eftersom det virker som om du ikke synes dette forumet er bra drevet, hvorfor er du medlem her da?

[TaSK]
Haha, der har vi jo deg og. Må ikkje tro eg har glemt deg heller task.
Lurer på hvem andre som muligens er her.

Kunne no være ganske så kverulerende du også :)

Men flotte historier du hadde om Italia.
Bruker samme profilbilde også ser eg :)

Men helt ærlgi så tror eg nok at om eg leiter her inne så finner eg deg i nok av diskusjoner der du blir kritisert ;)

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Kawagutten »

Mc83 skrev:
tagesk skrev:
Mc83 skrev: Litt artig at eg søkte på mcsiden hos vår kjære venn google og fant mange tråder som handler om AJ og hans metoder.
Eftersom det virker som om du ikke synes dette forumet er bra drevet, hvorfor er du medlem her da?

[TaSK]
Haha, der har vi jo deg og. Må ikkje tro eg har glemt deg heller task.
Lurer på hvem andre som muligens er her.

Kunne no være ganske så kverulerende du også :)

Men flotte historier du hadde om Italia.
Bruker samme profilbilde også ser eg :)

Men helt ærlgi så tror eg nok at om eg leiter her inne så finner eg deg i nok av diskusjoner der du blir kritisert ;)
hmm er ikke det ganske smålig å komme fra et annet forum for å slenge drit?
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22748
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Bjerknez »

Kawagutten skrev:
Mc83 skrev:
tagesk skrev:
Mc83 skrev: Litt artig at eg søkte på mcsiden hos vår kjære venn google og fant mange tråder som handler om AJ og hans metoder.
Eftersom det virker som om du ikke synes dette forumet er bra drevet, hvorfor er du medlem her da?

[TaSK]
Haha, der har vi jo deg og. Må ikkje tro eg har glemt deg heller task.
Lurer på hvem andre som muligens er her.

Kunne no være ganske så kverulerende du også :)

Men flotte historier du hadde om Italia.
Bruker samme profilbilde også ser eg :)

Men helt ærlgi så tror eg nok at om eg leiter her inne så finner eg deg i nok av diskusjoner der du blir kritisert ;)
hmm er ikke det ganske smålig å komme fra et annet forum for å slenge drit?
Da ser det ut til at Mc83 formodligen er borte for godt, så da kan vel hverdagen gå videre :-)å :thumleft

Brukeravatar
Kawagutten
Innlegg: 2902
Registrert: 04 jul 2011, 01:18
Motorsykkelen din: Ingen ZX12R
Sted: Vestfold

Re: En takk til de som startet denne siden!

Legg inn av Kawagutten »

Bjerknez skrev:
Kawagutten skrev:
Mc83 skrev:
tagesk skrev:
Mc83 skrev: Litt artig at eg søkte på mcsiden hos vår kjære venn google og fant mange tråder som handler om AJ og hans metoder.
Eftersom det virker som om du ikke synes dette forumet er bra drevet, hvorfor er du medlem her da?

[TaSK]
Haha, der har vi jo deg og. Må ikkje tro eg har glemt deg heller task.
Lurer på hvem andre som muligens er her.

Kunne no være ganske så kverulerende du også :)

Men flotte historier du hadde om Italia.
Bruker samme profilbilde også ser eg :)

Men helt ærlgi så tror eg nok at om eg leiter her inne så finner eg deg i nok av diskusjoner der du blir kritisert ;)
hmm er ikke det ganske smålig å komme fra et annet forum for å slenge drit?
Da ser det ut til at Mc83 formodligen er borte for godt, så da kan vel hverdagen gå videre :-)å :thumleft
Da skåler vi for det med den dyreste Cognacen hehe

http://www.vinmonopolet.no/vareutvalg/d ... ku-4516201" onclick="window.open(this.href);return false;
Sist redigert av Kawagutten den 07 okt 2014, 10:08, redigert 1 gang totalt.
X Gpz1100 X Aprilia Pegaso 650 1999
X-xt350
X-GSX750ES 86
X-Z750R
X-ZX12R 02
+++

Svar