Forslag til endringer

Info fra forumledelsen og spørsmål, tips, forslag og ros & ris fra brukerne.
Svar
Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22854
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Forslag til endringer

Legg inn av Bjerknez »

Jeg har følgende forslag til forbedring av forumet:

1. Mulighet for å tagge andre med nick (Noe ala Facebook) i poster man lager slik at personen får beskjed når han blir tagget. Er dette en mulighet?

2. Mulighet (vertfall i noen forum) for å selv kunne sette en post (ikke tråd altså, men post) som sticky, slik at den alltid vil ligge øverst på siden uansett hvilken side i tråden man befinner seg. Dette ser jeg for meg hadde kommet til nytte i tur forumet, slik at informasjon om turen alltid ligger øverst uavhengig av hvilken side man befinner seg på.

Er jeg helt på jordet her, eller hadde dette vert noe å tenkt på ved en evt. neste oppgradering?

Jeg bare lurer... ikke skyt :mk

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Forslag til endringer

Legg inn av mortenolb »

Ift. den første, så er vel det vanlige på forum at man siterer noen, og de får varsel om at de har blitt sitert. Det har jeg savnet litt selv!

Online
Brukeravatar
Bjerknez
Innlegg: 22854
Registrert: 06 aug 2013, 00:59
Motorsykkelen din: Triumph Rocket III GT
Sted: Fredrikstad
Kontakt:

Re: Forslag til endringer

Legg inn av Bjerknez »

Joda, men la oss si man har vert på en tur sammens med flere. Man legger inn informasjon om turen og ønsker at de som var med skal bli gjort oppmerksom på posten/tråden. Da skriver man bare inn navnene i et tagge felt og de som blir tagget får sporenstreks beskjed.

Når man siterer så ligger det gjerne en diskusjon til grunn. Det gjør det ikke nødvendigvis når man tagger noen.

Brukeravatar
mortenolb
Innlegg: 3615
Registrert: 03 mai 2013, 23:02
Motorsykkelen din: 2020 Ducati Multistrada 950 S
Sted: Siggerud

Re: Forslag til endringer

Legg inn av mortenolb »

Ah, ja, sånn sett kan det jo være greit! Dog usikker på muligheten til dette i et forum.

Brukeravatar
Crinos
Innlegg: 2293
Registrert: 19 feb 2011, 01:24
Motorsykkelen din: HD Softail Custom 1984/94
Sted: Vennesla - Vest Agder
Kontakt:

Re: Forslag til endringer

Legg inn av Crinos »

Bjerknez skrev:Jeg har følgende forslag til forbedring av forumet:

1. Mulighet for å tagge andre med nick (Noe ala Facebook) i poster man lager slik at personen får beskjed når han blir tagget. Er dette en mulighet?
Det hadde vert genialt, og det er jo absolutt ikke umulig. Men det krever en ganske så drastisk modifisering av den forumplatform vi kjører, og ikke minst en del utvikler timer... Jeg betviler at vi ser dette i umiddelbar nær fremtid.
Bjerknez skrev: 2. Mulighet (vertfall i noen forum) for å selv kunne sette en post (ikke tråd altså, men post) som sticky, slik at den alltid vil ligge øverst på siden uansett hvilken side i tråden man befinner seg. Dette ser jeg for meg hadde kommet til nytte i tur forumet, slik at informasjon om turen alltid ligger øverst uavhengig av hvilken side man befinner seg på.

Er jeg helt på jordet her, eller hadde dette vert noe å tenkt på ved en evt. neste oppgradering?

Jeg bare lurer... ikke skyt :mk
Muligheten for å sette stickies har vi her på forumet, men slik det er konfigurert nå, er det kun forum admin som kan sette en tråd eller en post som sticky.
Akkurat dette er det kanskje rom for å endre på, til at fks moderatorer kan sette sticky... De fora jeg har sett der stickey er "free-for-all" å benytte, har det dessverre blitt missbrukt så alt for ofte. (alle mener sin egen tråd er viktig, og sticker den på toppen)...
We adore chaos because we love to produce order”.
1996 - 2000 - 1956 med '68 Early Shovel motor - Custom
2006 - 2010 - 1950 med '03 2 liters Delcron Pan-head motor - Custom
2010 - >>>> - 1984 med '94 EVO motor - Custom

Brukeravatar
SuperMorten
Innlegg: 5292
Registrert: 03 mar 2012, 04:23
Motorsykkelen din: 2005 BMW R 1200 RT
Sted: Åsgårdstrand

Re: Forslag til endringer

Legg inn av SuperMorten »

Jeg har løst begge problemene på min egen måte. Jeg forsøker etter beste evne å lese ALLE oppdateringer. Har mcsiden på PC og Tapatalk på telefonen. Sitter jeg ned og tar en kaffe, er det fort gjort å oppdatere seg på uleste poster. Det blir ikke postet så mye her at det er noe problem..
[album]3061[/album] [album]3503[/album][album]4642[/album]

Never Ride Faster Than Your Angel Can Fly

Kjørelengde 2012 - 8500 km
Kjørelengde 2013 - 21449 km
Kjørelengde pr 20.6.2014 - 7259 km

Brukeravatar
sankyo
Innlegg: 566
Registrert: 12 aug 2013, 14:30
Motorsykkelen din: Kawasaki ZZR 1400
Sted: Oslo

Re: Sv: Forslag til endringer

Legg inn av sankyo »

SuperMorten skrev:Jeg har løst begge problemene på min egen måte. Jeg forsøker etter beste evne å lese ALLE oppdateringer. Har mcsiden på PC og Tapatalk på telefonen. Sitter jeg ned og tar en kaffe, er det fort gjort å oppdatere seg på uleste poster. Det blir ikke postet så mye her at det er noe problem..
Gjør akkurat det samme. Og det funker bra. 8-)
Live long and prosper :janikk

Svar